Informacje ogólne
Ważne daty:
Concepts. Międzynarodowa, interdyscyplinarna wystawa
Zarządzenie Dziekana Wydziału Sztuki Nowych Mediów z dnia 5 listopada 2024 r. dot. przystapienia do obrony w semestrze zimowym 2024/2025
Pierwszy etap nauki na kierunku grafika na Wydziale Sztuki Nowych Mediów to studia pierwszego stopnia (licencjackie), które odbywają się w dwóch trybach:
W języku polskim (studia dzienne) – 6 semestrów.
Na studiach stacjonarnych zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 19:00. Każdy semestr obejmuje 15 tygodni zajęć. Rok akademicki trwa od października do końca czerwca i podzielony jest na dwa semestry. Studia na kierunku grafika prowadzone są w języku polskim.
Studia licencjackie stacjonarne trwają 6 semestrów. Po ukończeniu studiów absolwenci uzyskują dyplom licencjata grafiki. Od roku akademickiego 2011/12 uczelnia oferuje także możliwość kształcenia na studiach magisterskich jednolitych. Program nauczania na studiach magisterskich jednolitych jest tożsamy z programem studiów I i II stopnia, oprócz realizacji dyplomu licencjackiego. Studia stacjonarne trwają 10 semestrów. Po ukończeniu studiów absolwenci uzyskują dyplom magistra sztuki.
Program studiów podzielony jest na dwa etapy. Pierwsze trzy semestry obejmują nauczanie bazowe, w ramach którego studenci uzyskują wiedzę ogólną w zakresie sztuk plastycznych i technik komputerowych. Po trzecim semestrze studenci wybierają specjalizację i pogłębiają wiedzę w zakresie technik komputerowych oraz sztuk plastycznych zgodnie z wybranym kierunkiem specjalizacji. Z uwagi na charakter studiów większość zajęć po trzecim semestrze stanowią zajęcia seminaryjno-warsztatowe w małych grupach projektowych. Studenci wykonują pod kierunkiem promotora projekt licencjacki, który jest podstawą do uzyskania tytułu zawodowego.
Zajęcia odbywają się w laboratoriach komputerowych PJATK, a także w pracowniach plastycznych uczelni, w zależności od typu zajęć.
Trwający przez cały okres studiów lektorat języka angielskiego umożliwia poznanie tego języka w stopniu zaawansowanym.
Studenci Wydziału Sztuki Nowych Mediów, tak jak wszyscy studenci PJATK, mogą uczestniczyć w fakultatywnych zajęciach z języka japońskiego, niemieckiego, francuskiego i hiszpańskiego.
W języku polskim (studia zaoczne) – 6 semestrów.
Na studiach niestacjonarnych zajęcia odbywają się w trybie zjazdów co drugi weekend: soboty-niedziele w godzinach 08:30-21:00. Każdy semestr obejmuje 8 zjazdów. Rok akademicki trwa od października do końca czerwca i podzielony jest na dwa semestry. Studia prowadzone są w języku polskim.
Studia licencjackie niestacjonarne na kierunku grafika trwają 6 semestrów. Po ukończeniu studiów absolwenci uzyskują dyplom licencjata.
Program studiów podzielony jest na dwa etapy. Pierwsze trzy semestry obejmują nauczanie bazowe, w ramach którego studenci uzyskują wiedzę ogólną w zakresie sztuk plastycznych i technik komputerowych. Po trzecim semestrze studenci wybierają specjalizację – animację lub wizualizację, promotora głównego pracy dyplomowej oraz pogłębiają wiedzę w zakresie technik komputerowych oraz sztuk plastycznych zgodnie z wybranym kierunkiem specjalizacji. Z uwagi na charakter studiów większość zajęć po trzecim semestrze stanowią zajęcia seminaryjno-warsztatowe w małych grupach projektowych. Na piątym semestrze studenci uzupełniają zespół promotorski o promotora technicznego oraz promotora pracy teoretycznej i pod ich pod kierunkiem wykonują projekt licencjacki, który jest podstawą do uzyskania tytułu zawodowego.
Zajęcia odbywają się w laboratoriach komputerowych PJATK, a także w pracowniach plastycznych Uczelni, w zależność od typu zajęć.
Trwający przez cały okres studiów lektorat języka angielskiego umożliwia poznanie tego języka w stopniu zaawansowanym.
Studenci Wydziału Sztuki Nowych Mediów, tak jak wszyscy studenci PJATK, mogą uczestniczyć w fakultatywnych zajęciach z języka japońskiego, niemieckiego, francuskiego i hiszpańskiego.
Studenci studiów drugiego stopnia kierunku grafika otrzymają gruntowną wiedzę teoretyczną i praktyczną zarówno z wybranych dziedzin zastosowań technik komputerowych, jak i grafiki.
Zaproponowane w programie nauczania przedmioty informatyczne zawierają elementy z takich dziedzin jak: grafika multimedialna, grafika internetowa, techniki prezentacji multimedialnych, techniki druku cyfrowego, tworzenie animacji komputerowej (2D i 3D), modelowanie trójwymiarowe, muzyka i dźwięk w prezentacjach multimedialnych, efekty specjalne. Wiedza teoretyczna i praktyczna jest uzupełniana praktycznymi umiejętnościami nabytymi w specjalistycznych laboratoriach informatycznych.
W zakresie sztuk pięknych oraz projektowych w obszarze grafiki dużą wagę przywiązuje się do przekazania studentom gruntownej wiedzy pozwalającej na podejmowanie samodzielnych twórczych działań, dlatego też studenci poszerzą swoją wiedzę i umiejętności w zakresie rysunku i kompozycji, malarstwa i form ekspresji, projektowania graficznego, grafiki artystycznej, projektowania alternatywnego, fotografii, grafiki wydawniczej i sztuki reklamy.
Program nauczania kierunku grafika oparty jest na przekazywaniu i utrwalaniu wiedzy na temat mechanizmów percepcji wzrokowej występujących zarówno w procesie tworzenia obrazów (wszelkich działań artystycznych w zakresie komunikacji wizualnej: rysunek, malarstwo sztalugowe, grafika artystyczna, grafika komputerowa, projektowanie graficzne, cyfrowa reprodukcja poligraficzna, techniki multimedialne – film, video, animacje, dźwięk), jak i ich odbioru przez obserwatora, oraz na przekazywaniu i utrwalaniu wiedzy na temat kształtu, głębi, barwy, dźwięku i ruchu, jako tworzywa do tworzenia obrazów – języka komunikacji wizualnej.
Teorię wykorzystujemy w praktyce. Każdy projekt wdrażamy w życie. Odkryj świat projektowania i nowych technologii na unikalnym kierunku grafika w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.
Studia na kierunku grafika to program oparty przede wszystkim na nowych technologiach i uzupełniony tradycyjnymi przedmiotami plastycznymi. Nasi studenci uczą się tworzenia animacji 2D i 3D, projektowania gier komputerowych i aplikacji interaktywnych oraz wykorzystania technologii VR i AR, a oprócz tego – typografii, fotografii oraz projektowania komunikacji wizualnej i reklamy. W ramach studiów zapewniamy najlepsze oprogramowanie graficzne, m.in. pakiet Adobe Creative Cloud i Maya. Studenci grafiki współorganizują oraz uczestniczą w licznych festiwalach i wystawach o zasięgu krajowym oraz międzynarodowym. Na zajęciach pod okiem wykładowców przygotowują projekty i wydarzenia dla wielu warszawskich instytucji kultury, m.in. Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Nauki Kopernik, Narodowego Instytutu Audiowizualnego.
Wydział Sztuki Nowych Mediów – sztuka i multimedia
Program nauczania realizowany na Wydziale Sztuki Nowych Mediów pozwala studentom otrzymać gruntowną wiedzę teoretyczną i praktyczną zarówno z wybranych dziedzin zastosowań technik komputerowych, jak i podstawy edukacji artystycznej.
Przedmioty informatyczne zawierają elementy takich dziedzin, jak: podstawy algorytmiki, obsługa komputerów, inżynieria oprogramowania, multimedia, tworzenie grafiki i animacji komputerowej, modelowanie trójwymiarowe. Wiedzę teoretyczną i praktyczną uzupełniają praktyczne umiejętności nabyte w laboratoriach informatycznych.
W zakresie sztuk plastycznych dużą wagę przywiązuje się do form wizualnych, dlatego też studenci studiują rysunek, kompozycję, malarstwo, animację klasyczną, fotografię i sztukę operatorską. Zapoznają się z realizacją krótkich form filmowych, a w szczególności efektów specjalnych wykonanych w technikach 3D i animacji komputerowej. Celem przedmiotów artystycznych jest rozwijanie wrażliwości estetycznych studenta, udoskonalanie warsztatu w tworzeniu obrazu statycznego i ruchomego. Na ten aspekt położono szczególny nacisk, ponieważ obraz jest najistotniejszym elementem zarówno w animacji komputerowej, jak i w grach komputerowych.
Studia na Wydziale Sztuki Nowych Mediów to studia interdyscyplinarne, łączące wiedzę ogólną i specjalistyczną z dziedzin:
— edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych – studenci uzyskują kompleksową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych. Poznają podstawowe zagadnienia dotyczące kompozycji, malarstwa, rysunku, grafiki artystycznej;
— grafiki – program studiów obejmuje podstawowe pojęcia z grafiki projektowej, która w kształceniu studentów daje pojęcie poznawalności współczesnego języka projektowego na płaszczyźnie i w przestrzeni intermedialnej. Szczególny nacisk jest położony na zaznajomienie studentów z aplikacjami do tworzenia i projektowania oraz z zasadami przygotowania tak powstałych obrazów do dystrybucji różnymi kanałami przekazu;
— informatyki – studenci otrzymują gruntowną wiedzę teoretyczną i metodyczną oraz nabywają praktyczne umiejętności w następujących dziedzinach: obsługa komputerów, multimedia, projektowanie stron internetowych, organizacja i kierowanie projektami, administrowanie systemami informatycznymi zarządzania, tworzenie przyjaznych użytkownikowi funkcjonalnych interfejsów graficznych i multimedialnych.
Wydział Sztuki Nowych Mediów oferuje studia na kierunkach:
- studia pierwszego i drugiego stopnia stacjonarne i niestacjonarne (w języku polskim)
Program studiów grafika łączy w sobie nowoczesne technologie oraz tradycyjne elementy sztuki plastycznej. Celem studiów jest wyposażenie studentów w wszechstronne umiejętności, które pozwolą im odnaleźć się w dynamicznym środowisku grafiki i nowych mediów.
- studia pierwszego stopnia stacjonarne i niestacjonarne (w języku polskim)
Architektura wnętrz w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych to nauka projektowania wnętrz i przestrzeni wystawienniczych, poprzez zdobywanie wiedzy i umiejętności z obszaru sztuk plastycznych i architektonicznych, a także nowoczesnych mediów cyfrowych, multimediów i sztuk wizualnych.
- studia pierwszego i drugiego stopnia stacjonarne (w języku angielskim)
Studia na kierunku projektowanie graficzne i sztuka multimediów to interdyscyplinarny program, przekazujący gruntowną wiedzę, świadomość i kompetencje w tworzeniu komunikacji w interaktywnym środowisku sztuki i multimediów.
Galeria
Władze Wydziału Sztuki Nowych Mediów
Dziekan wydziału
dr hab. Ewa Satalecka, prof. PJATK
Prodziekani wydziału
Prodziekan: dr hab. Andrzej Kalina, prof. PJATK
Prodziekan: dr Piotr Nowiński
Prodziekan: mgr Piotr Sieciński
Sekretariat Dziekana
Marta Ogrodniczuk
email: dziekan-snm@pja.edu.pl
tel: (+48) 22 584 45 04
budynek C (wejście tylne)
pokój nr C10
ul. Nowogrodzka 73
02-006 Warszawa
Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 9:00-17:00
-
Dziekan Wydziału Sztuki Nowych Mediów
- dr hab. E. Satalecka (Dziekan)
- dr hab. A. Kalina (Prodziekan)
- dr P. Nowiński (Prodziekan)
- mgr P. Sieciński (Prodziekan)
- prof. dr hab. Paweł Nowak
- prof. dr hab. Janusz Knorowski
- prof. dr hab. Tomasz Myjak
- prof. dr hab. Piotr Smolnicki
- dr hab. inż. Krzysztof Szklanny
- dr hab. Roman Pietrzak
- dr hab. Anna Klimczak
- dr hab. Jan Piechota
- dr hab. Barbara Szubińska-Rutkowska
- dr hab. Jaśmina Wójcik-Wróblewska
- dr hab. Agnieszka Ziemiszewska-Maik
- dr inż. Krzysztof Kalinowski
- dr Anna Barlik
- dr Wiesław Kopeć
- mgr Marcin Wichrowski
- mgr Hai Duong Minh
- mgr Anna Eichler
- mgr Yelizaveta Pysmak
- Marta Ogrodniczuk (przedstawicielka administracji)
- Patrycja Bartosińska (przedstawicielka administracji)
- Klaudia Michalska s25277 (przedstawicielka studentów)
- Sonia Herman s23812 (przedstawicielka studentów)
- Weronika Ślaska s27882 (przedstawicielka studentów)
- Aleksander Posłowski s27991 (przedstawiciel studentów)
Zobacz więcej
Szukasz czegoś innego? Zobacz, co może Cię zainteresować w PJATK.
Śledź nas na PJAIT NeMA!
Odwiedź nasz Instagram i daj się zadziwić pracom naszych studentów. Znajdziesz tam wiele dodatkowych informacji na temat Wydziału Sztuki Nowych Mediów