Przejdź do treści

Informacje ogólne

Ważne daty:


Pierwszy etap nauki na kierunku grafika na Wydziale Sztuki Nowych Mediów to studia pierwszego stopnia (licencjackie), które odbywają się w dwóch trybach:

Stacjonarnym

W języku polskim (studia dzienne) – 6 semestrów.

Na studiach stacjonarnych zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 19:00. Każdy semestr obejmuje 15 tygodni zajęć. Rok akademicki trwa od października do końca czerwca i podzielony jest na dwa semestry. Studia na kierunku grafika prowadzone są w języku polskim.

Studia licencjackie stacjonarne trwają 6 semestrów. Po ukończeniu studiów absolwenci uzyskują dyplom licencjata grafiki. Od roku akademickiego 2011/12 uczelnia oferuje także możliwość kształcenia na studiach magisterskich jednolitych. Program nauczania na studiach magisterskich jednolitych jest tożsamy z programem studiów I i II stopnia, oprócz realizacji dyplomu licencjackiego. Studia stacjonarne trwają 10 semestrów. Po ukończeniu studiów absolwenci uzyskują dyplom magistra sztuki.

Program studiów podzielony jest na dwa etapy. Pierwsze trzy semestry obejmują nauczanie bazowe, w ramach którego studenci uzyskują wiedzę ogólną w zakresie sztuk plastycznych i technik komputerowych. Po trzecim semestrze studenci wybierają specjalizację i pogłębiają wiedzę w zakresie technik komputerowych oraz sztuk plastycznych zgodnie z wybranym kierunkiem specjalizacji. Z uwagi na charakter studiów większość zajęć po trzecim semestrze stanowią zajęcia seminaryjno-warsztatowe w małych grupach projektowych. Studenci wykonują pod kierunkiem promotora projekt licencjacki, który jest podstawą do uzyskania tytułu zawodowego.

Zajęcia odbywają się w laboratoriach komputerowych PJATK, a także w pracowniach plastycznych uczelni, w zależności od typu zajęć.

Trwający przez cały okres studiów lektorat języka angielskiego umożliwia poznanie tego języka w stopniu zaawansowanym.

Studenci Wydziału Sztuki Nowych Mediów, tak jak wszyscy studenci PJATK, mogą uczestniczyć w fakultatywnych zajęciach z języka japońskiego, niemieckiego, francuskiego i hiszpańskiego.

Niestacjonarnym

W języku polskim (studia zaoczne) – 6 semestrów.

Na studiach niestacjonarnych zajęcia odbywają się w trybie zjazdów co drugi weekend: soboty-niedziele w godzinach 08:30-21:00. Każdy semestr obejmuje 8 zjazdów. Rok akademicki trwa od października do końca czerwca i podzielony jest na dwa semestry. Studia prowadzone są w języku polskim.

Studia licencjackie niestacjonarne na kierunku grafika trwają 6 semestrów. Po ukończeniu studiów absolwenci uzyskują dyplom licencjata. 

Program studiów podzielony jest na dwa etapy. Pierwsze trzy semestry obejmują nauczanie bazowe, w ramach którego studenci uzyskują wiedzę ogólną w zakresie sztuk plastycznych i technik komputerowych. Po trzecim semestrze studenci wybierają specjalizację – animację lub wizualizację, promotora głównego pracy dyplomowej oraz pogłębiają wiedzę w zakresie technik komputerowych oraz sztuk plastycznych zgodnie z wybranym kierunkiem specjalizacji. Z uwagi na charakter studiów większość zajęć po trzecim semestrze stanowią zajęcia seminaryjno-warsztatowe w małych grupach projektowych. Na piątym semestrze studenci uzupełniają zespół promotorski o promotora technicznego oraz promotora pracy teoretycznej i pod ich pod kierunkiem wykonują projekt licencjacki, który jest podstawą do uzyskania tytułu zawodowego.

Zajęcia odbywają się w laboratoriach komputerowych PJATK, a także w pracowniach plastycznych Uczelni, w zależność od typu zajęć.

Trwający przez cały okres studiów lektorat języka angielskiego umożliwia poznanie tego języka w stopniu zaawansowanym.

Studenci Wydziału Sztuki Nowych Mediów, tak jak wszyscy studenci PJATK, mogą uczestniczyć w fakultatywnych zajęciach z języka japońskiego, niemieckiego, francuskiego i hiszpańskiego.


Studenci studiów drugiego stopnia kierunku grafika otrzymają gruntowną wiedzę teoretyczną i praktyczną zarówno z wybranych dziedzin zastosowań technik komputerowych, jak i grafiki.

Zaproponowane w programie nauczania przedmioty informatyczne zawierają elementy z takich dziedzin jak: grafika multimedialna, grafika internetowa, techniki prezentacji multimedialnych, techniki druku cyfrowego, tworzenie animacji komputerowej (2D i 3D), modelowanie trójwymiarowe, muzyka i dźwięk w prezentacjach multimedialnych, efekty specjalne. Wiedza teoretyczna i praktyczna jest uzupełniana praktycznymi umiejętnościami nabytymi w specjalistycznych laboratoriach informatycznych.

W zakresie sztuk pięknych oraz projektowych w obszarze grafiki dużą wagę przywiązuje się do przekazania studentom gruntownej wiedzy pozwalającej na podejmowanie samodzielnych twórczych działań, dlatego też studenci poszerzą swoją wiedzę i umiejętności w zakresie rysunku i kompozycji, malarstwa i form ekspresji, projektowania graficznego, grafiki artystycznej, projektowania alternatywnego, fotografii, grafiki wydawniczej i sztuki reklamy.

Program nauczania kierunku grafika oparty jest na przekazywaniu i utrwalaniu wiedzy na temat mechanizmów percepcji wzrokowej występujących zarówno w procesie tworzenia obrazów (wszelkich działań artystycznych w zakresie komunikacji wizualnej: rysunek, malarstwo sztalugowe, grafika artystyczna, grafika komputerowa, projektowanie graficzne, cyfrowa reprodukcja poligraficzna, techniki multimedialne – film, video, animacje, dźwięk), jak i ich odbioru przez obserwatora, oraz na przekazywaniu i utrwalaniu wiedzy na temat kształtu, głębi, barwy, dźwięku i ruchu, jako tworzywa do tworzenia obrazów – języka komunikacji wizualnej.


Teorię wykorzystujemy w praktyce. Każdy projekt wdrażamy w życie. Odkryj świat projektowania i nowych technologii na unikalnym kierunku grafika w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.

Studia na kierunku grafika to program oparty przede wszystkim na nowych technologiach i uzupełniony tradycyjnymi przedmiotami plastycznymi. Nasi studenci uczą się tworzenia animacji 2D i 3D, projektowania gier komputerowych i aplikacji interaktywnych oraz wykorzystania technologii VR i AR, a oprócz tego – typografii, fotografii oraz projektowania komunikacji wizualnej i reklamy. W ramach studiów zapewniamy najlepsze oprogramowanie graficzne, m.in. pakiet Adobe Creative Cloud i Maya. Studenci grafiki współorganizują oraz uczestniczą w licznych festiwalach i wystawach o zasięgu krajowym oraz międzynarodowym. Na zajęciach pod okiem wykładowców przygotowują projekty i wydarzenia dla wielu warszawskich instytucji kultury, m.in. Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Nauki Kopernik, Narodowego Instytutu Audiowizualnego.


Wydział Sztuki Nowych Mediów – sztuka i multimedia

Program nauczania realizowany na Wydziale Sztuki Nowych Mediów pozwala studentom otrzymać gruntowną wiedzę teoretyczną i praktyczną zarówno z wybranych dziedzin zastosowań technik komputerowych, jak i podstawy edukacji artystycznej.

Przedmioty informatyczne zawierają elementy takich dziedzin, jak: podstawy algorytmiki, obsługa komputerów, inżynieria oprogramowania, multimedia, tworzenie grafiki i animacji komputerowej, modelowanie trójwymiarowe. Wiedzę teoretyczną i praktyczną uzupełniają praktyczne umiejętności nabyte w laboratoriach informatycznych.
W zakresie sztuk plastycznych dużą wagę przywiązuje się do form wizualnych, dlatego też studenci studiują rysunek, kompozycję, malarstwo, animację klasyczną, fotografię i sztukę operatorską. Zapoznają się z realizacją krótkich form filmowych, a w szczególności efektów specjalnych wykonanych w technikach 3D i animacji komputerowej. Celem przedmiotów artystycznych jest rozwijanie wrażliwości estetycznych studenta, udoskonalanie warsztatu w tworzeniu obrazu statycznego i ruchomego. Na ten aspekt położono szczególny nacisk, ponieważ obraz jest najistotniejszym elementem zarówno w animacji komputerowej, jak i w grach komputerowych.

Studia na Wydziale Sztuki Nowych Mediów to studia interdyscyplinarne, łączące wiedzę ogólną i specjalistyczną z dziedzin:

— edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych – studenci uzyskują kompleksową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych. Poznają podstawowe zagadnienia dotyczące kompozycji, malarstwa, rysunku, grafiki artystycznej;

— grafiki – program studiów obejmuje podstawowe pojęcia z grafiki projektowej, która w kształceniu studentów daje pojęcie poznawalności współczesnego języka projektowego na płaszczyźnie i w przestrzeni intermedialnej. Szczególny nacisk jest położony na zaznajomienie studentów z aplikacjami do tworzenia i projektowania oraz z zasadami przygotowania tak powstałych obrazów do dystrybucji różnymi kanałami przekazu;

— informatyki – studenci otrzymują gruntowną wiedzę teoretyczną i metodyczną oraz nabywają praktyczne umiejętności w następujących dziedzinach: obsługa komputerów, multimedia, projektowanie stron internetowych, organizacja i kierowanie projektami, administrowanie systemami informatycznymi zarządzania, tworzenie przyjaznych użytkownikowi funkcjonalnych interfejsów graficznych i multimedialnych.


Wydział Sztuki Nowych Mediów oferuje studia na kierunkach:

Grafika
  • studia pierwszego i drugiego stopnia stacjonarne i niestacjonarne (w języku polskim)

Program studiów grafika łączy w sobie nowoczesne technologie oraz tradycyjne elementy sztuki plastycznej. Celem studiów jest wyposażenie studentów w wszechstronne umiejętności, które pozwolą im odnaleźć się w dynamicznym środowisku grafiki i nowych mediów.

Architektura wnętrz
  • studia pierwszego stopnia stacjonarne i niestacjonarne (w języku polskim)

Architektura wnętrz w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych to nauka projektowania wnętrz i przestrzeni wystawienniczych, poprzez zdobywanie wiedzy i umiejętności z obszaru sztuk plastycznych i architektonicznych, a także nowoczesnych mediów cyfrowych, multimediów i sztuk wizualnych.

Projektowanie graficzne i sztuka multimediów
  • studia pierwszego i drugiego stopnia stacjonarne (w języku angielskim)

Studia na kierunku projektowanie graficzne i sztuka multimediów to interdyscyplinarny program, przekazujący gruntowną wiedzę, świadomość i kompetencje w tworzeniu komunikacji w interaktywnym środowisku sztuki i multimediów.


Galeria


Władze Wydziału Sztuki Nowych Mediów

Dziekan wydziału

dr hab. Ewa Satalecka, prof. PJATK

Prodziekani wydziału

Prodziekan: dr hab. Andrzej Kalina, prof. PJATK
Prodziekan: dr Piotr Nowiński
Prodziekan: mgr Piotr Sieciński


Sekretariat Dziekana
Marta Ogrodniczuk


email: dziekan-snm@pja.edu.pl

tel: (+48) 22 584 45 04
budynek C (wejście tylne)
pokój nr C10
ul. Nowogrodzka 73
02-006 Warszawa
Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 9:00-17:00

  • dziekan SNM

    Dziekan Wydziału Sztuki Nowych Mediów

Rada Wydziału Sztuki Nowych Mediów
  1. dr hab. E. Satalecka (Dziekan)
  2. dr hab. A. Kalina (Prodziekan)
  3. dr P. Nowiński (Prodziekan)
  4. mgr P. Sieciński (Prodziekan)
  5. prof. dr hab. Paweł Nowak
  6. prof. dr hab. Janusz Knorowski
  7. prof. dr hab. Tomasz Myjak
  8. prof. dr hab. Piotr Smolnicki
  9. dr hab. inż. Krzysztof Szklanny
  10. dr hab. Roman Pietrzak
  11. dr hab. Anna Klimczak
  12. dr hab. Jan Piechota
  13. dr hab. Barbara Szubińska-Rutkowska
  14. dr hab. Jaśmina Wójcik-Wróblewska
  15. dr hab. Agnieszka Ziemiszewska-Maik
  16. dr inż. Krzysztof Kalinowski
  17. dr Anna Barlik
  18. dr Wiesław Kopeć
  19. mgr Marcin Wichrowski
  20. mgr Hai Duong Minh
  21. mgr Anna Eichler
  22. mgr Yelizaveta Pysmak
  23. Marta Ogrodniczuk (przedstawicielka administracji)
  24. Patrycja Bartosińska (przedstawicielka administracji)
  25. Klaudia Michalska s25277 (przedstawicielka studentów)
  26. Sonia Herman s23812 (przedstawicielka studentów)
  27. Weronika Ślaska s27882 (przedstawicielka studentów)
  28. Aleksander Posłowski s27991 (przedstawiciel studentów)

Zobacz więcej

Szukasz czegoś innego? Zobacz, co może Cię zainteresować w PJATK.

Śledź nas na PJAIT NeMA!

Odwiedź nasz Instagram i daj się zadziwić pracom naszych studentów. Znajdziesz tam wiele dodatkowych informacji na temat Wydziału Sztuki Nowych Mediów