Przejdź do treści

23 października 2025 roku Alexandra Zsigmond, wielokrotnie nagradzana dyrektorka artystyczna z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w tworzeniu ilustracji na zamówienie dla czołowych międzynarodowych publikacji, takich jak The New York Times czy The New Yorker, wygłosiła na naszej uczelni wykład “Inside the Editorial Eye”.

W ramach wykładu słuchacze mieli okazję dowiedzieć się, w jaki sposób ilustratorzy nieustannie na nowo wymyślają wspólny słownik wizualny, aby zaangażować czytelników i rzucić światło na pilne kwestie kulturowe i polityczne. W szczególności przyjrzeli się symbolowi oka, śledząc jego rolę w obrazach redakcyjnych jako symbolu sztucznej inteligencji, inwigilacji i psychologii. Czerpiąc z wieloletniego doświadczenia jako dyrektor artystyczna w The New York Times i The New Yorker, Alexandra podzieliła się kulisami współpracy z ilustratorami, redaktorami i pisarzami, oferując rzadki wgląd w to, jak powstają i są tworzone symboliczne obrazy, które kształtują dyskurs publiczny.

Wykład oraz warsztaty “The Art of the Spot” prowadzone przez Alexandrę stanowiły część trwającej od 20 do 24 października pierwszej części serii wykładów i warsztatów “Social Design”. Wydarzenie było poświęcone będzie społecznym kontekstom projektowania – relacji między designem, etyką, ekonomią, kulturą i środowiskiem.

Wizyta Alexandry Zsigmond to projekt realizowany przez PJATK i finansowany przez J. William Fulbright Foreign Scholarship Board (FFSB).


Zobacz inne aktualności