Przejdź do treści

Zacznij swoją przygodę na Wydziale Informatyki!

Rekrutacja na semestr zimowy roku akademickiego 2025/2026 rozpocznie się 5 maja 2025 roku.


Studia drugiego stopnia (magisterskie) niestacjonarne polskojęzyczne 4-semestralne

Kandydaci podczas aplikacji na studia stacjonarne wybierają sylwetkę absolwenta (zakres specjalistyczny) i pierwszy semestr jest realizowany zgodnie z wybraną ścieżką.

Dostępne zakresy specjalistyczne:

  • Data Science
  • Interaktywne multimedia
  • Inżynieria oprogramowania, procesów biznesowych i baz danych
  • Technologie sieci urządzeń mobilnych oraz chmury obliczeniowej

Zajęcia na studiach niestacjonarnych odbywają się w soboty i niedziele co dwa tygodnie.


Wymagania wobec kandydatów

Kandydaci powinni być absolwentami studiów pierwszego lub drugiego stopnia kierunków informatycznych lub pokrewnych, ekonomicznych, technicznych, nauk ścisłych lub absolwentami innych kierunków, o ile w toku owych studiów lub w związku z pracą zawodową uzyskali niezbędne podstawy informatyczne. Dodatkowo wymagano:

-podstawowa znajomość: teorii relacyjnych baz danych, metod statystycznych, podstaw programowania, użytkowania systemów operacyjnych, podstaw sieci komputerowych;

-znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie B2.

W przypadku wyboru sylwetki Data Science od kandydata oczekuje się ponadto podstawowej znajomości: podstaw programowania w języku Python, użytkowania systemów operacyjnych UNIX.


Ważne wydarzenia

Rekrutacja na semestr zimowy roku akademickiego 2025/2026

5 maja
30 września

Przebieg rekrutacji na studia w PJATK


1. Rejestracja on-line

Załóż konto na portalu rekrutacyjnym: rekrutacja.pjwstk.edu.pl

Otrzymasz link aktywacyjny, a po aktywowaniu konta uzyskasz dostęp do swojego profilu. Wypełnij formularze i obowiązkowo wgraj swoje aktualne zdjęcie dowodowe lub do paszportu. Koniecznie wybierz kierunek, na który aplikujesz.


2. Dostarczenie dokumentów

Przygotuj wymagane dokumenty, zapisz je w formacie .pdf, wgraj odpowiednie pliki do systemu rekrutacyjnego. Dokumenty wymienione poniżej są niezbędnym minimum wymaganym przez uczelnię, aby móc przystąpić do procedury kwalifikacyjnej na studia magisterskie. Oryginały dokumentów można złożyć po otrzymaniu decyzji o przyjęciu, osobiście, lub wysłać pocztą / kurierem na adres Uczelni.


Absolwenci PJATK składają:

2. protokół postępowania kwalifikacyjnego – do pobrania z portalu rekrutacyjnego


Absolwenci pozostałych uczelni składają:

1. podanie o przyjęcie na studia – wypełniony druk można pobrać ze swojego profilu w systemie rekrutacyjnym (po wgraniu zdjęcia dowodowego w formie cyfrowej). Kandydaci którzy nie wgrają zdjęcia nie będą mogli pobrać podania. Podania z nieodpowiednim zdjęciem nie będą zaakceptowane. Pamiętaj o podpisaniu podania!

2. protokół postępowania kwalifikacyjnego – do pobrania z portalu rekrutacyjnego

3. dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem – kandydat przedstawia oryginał, odpis lub kserokopię poświadczoną przez notariusza (w przypadku osób, które jeszcze nie podeszły do obrony pracy dyplomowej lub czekają na odbiór dyplomu prosimy o dostarczenie zaświadczenia z dziekanatu dot. obrony / terminu obrony oraz arkusza przebiegu studiów). W przypadku posiadania dyplomu uzyskanego poza Polską, kandydat zobowiązany jest również dostarczyć tłumaczenie dyplomu oraz apostille / legalizację*

4. dowód wpłaty za procedurę kwalifikacyjną – 85zł

OPCJONALNIE

CV, certyfikaty, zaświadczenie o ukończonych kursach tylko w przypadku ukończenia studiów pierwszego stopnia z kierunków nietechnicznych (ewentualne potwierdzenia doświadczenia zawodowego jeżeli praca jest związana z informatyką). 

Kandydaci spoza Polski dodatkowo muszą dostarczyć:

  • skan paszportu
  • certyfikat języka angielskiego na poziomie minimum B2. Zwolnieni z weryfikacji języka są (SZCZEGÓŁY) Pozostali kandydaci muszą podejść do rozmowy językowej. Koszt rozmowy 100zł zapisy są dokonywane przez portal rekrutacyjny. Do rozmowy można podejść po zakończeniu procedury kwalifikacyjnej i poznaniu warunków przyjęcia.

*Apostille/Legalizacja nie dotyczy obywateli państw Unii Europejskiej, EFTA, Australii, Białorusi, Kanady, Ukrainy, USA i Wielkiej Brytan


3. Procedura kwalifikacyjna

Kwalifikacja na studia odbywa się na podstawie procedury kwalifikacyjnej.

Komisja kwalifikacyjna dokonuje oceny aktualnego wykształcenia kandydata na podstawie złożonych dokumentów i kwalifikuje na odpowiednią formę studiów.

W przypadku kandydatów spoza PJATK, u których pojawią się różnice programowe, może pojawić się konieczność uzupełnienia dodatkowych przedmiotów z zakresu studiów I stopnia. Decyzja podejmowana jest przez Dziekana Wydziału Informatyki.

Opłatę za procedurę kwalifikacyjną należy dokonywać na swoje indywidualne konto – widoczne we własnym profilu rekrutacyjnym (po zalogowaniu się na portalu rekrutacyjnym: rekrutacja.pjwstk.edu.pl).

Z procedury kwalifikacyjnej zwolnieni są absolwenci Wydziałów: Informatyki oraz Zarządzania Informacją PJATK. Procedura kwalifikacyjna jest płatna – 85 PLN.


4. Kwalifikacja na studia

Decyzja o kwalifikacji na studia  jest wystawiana po pozytywnym przejściu procedury kwalifikacyjnej, dostarczeniu kompletu dokumentów. Informacja o możliwości pobrania decyzji jest wysyłana na maila podanego przy rejestracji

Decyzje o kwalifikacji Absolwentów PJATK są wystawiane na bieżąco.


5. Kontrakt, opłata oraz dostarczenie oryginałów dokumentów

Wraz z decyzją o kwalifikacji udostępniany jest kontrakt. Oba dokumenty są do pobrania z profilu rekrutacyjnego. Kandydaci zakwalifikowani na studia zobowiązani są w ciągu 2 tygodni:

1. zapłacić pierwszą ratę czesnego

2. podpisać kontrakt z Uczelnią

3. dostarczyć oryginał dyplomu wraz z suplementem ( jeżeli obowiązuje to Kandydat składa dodatkowo apostille / legalizację ).

Kontrakt to rodzaj umowy określającej zobowiązania PJATK wobec Ciebie oraz Twoje wobec PJATK.

– Uzupełniony i podpisany kontrakt kandydat wgrywa na swój profil w portalu rekrutacyjnym. Kontrakt musi być zeskanowany czytelnie do pliku pdf. z zachowaniem kolejności stron.

– Wpłat należy dokonywać na indywidualny numer konta dostępny na profilu

– Kandydat dostarcza oryginał dyplomu, suplementu, jego odpis lub kserokopię poświadczoną przez notariusza. Dokumenty można wysłać pocztą, kurierem, może je też dostarczyć „osoba trzecia” np. rodzic

Jeśli Twoje studia opłaca np. pracodawca, możesz podpisać kontrakt z aneksem Uczelnia-Sponsor-Student.

Uwaga: kandydatom podpisującym kontrakt tydzień przed zakończeniem trwania rekrutacji PJATK nie gwarantuje wystawienia legitymacji oraz uaktywnienia konta na serwerze Uczelni przed rozpoczęciem zajęć.

Zainteresowany studiami?
Skontaktuj się z nami!

Skontaktuj się z Działem Rekrutacji, aby otrzymać odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.