Zacznij swoją przygodę na Wydziale Informatyki!
Rekrutacja na semestr zimowy roku akademickiego 2025/2026 rozpocznie się 5 maja 2025 roku.
Studia pierwszego stopnia (inżynierskie) na kierunku informatyka (stacjonarne polskojęzyczne)
Przyjęcia odbywają się do wyczerpania limitu miejsc.
Kandydaci, którzy zdali maturę z matematyki lub informatyki albo fizyki z astronomią na poziomie co najmniej podstawowym są przyjmowani do PJATK według kolejności zgłoszeń, po dokonaniu rejestracji online i złożeniu kompletu dokumentów. Podobnie przyjmowani są też laureaci Olimpiady Informatycznej, Matematycznej oraz Fizycznej.

Ważne wydarzenia
Przebieg rekrutacji na studia w PJATK
1. Rejestracja on-line
Załóż konto na portalu rekrutacyjnym: rekrutacja.pjwstk.edu.pl
Otrzymasz link aktywacyjny, a po aktywowaniu konta uzyskasz dostęp do swojego profilu. Wypełnij formularze i obowiązkowo wgraj swoje zdjęcie (format: zdjęcie dowodowe / zdjęcie do paszportu). Koniecznie wybierz kierunek, na który aplikujesz.
2. Dostarczenie dokumentów
Przygotuj wymagane dokumenty, zapisz je w formacie .pdf, wgraj odpowiednie pliki do portalu rekrutacyjnego.
Kandydaci, którzy posiadają polską maturę (świadectwo dojrzałości) lub Dyplom IB (International Baccalaureate Diploma)
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia – wypełniony druk można pobrać ze swojego profilu w portalu rekrutacyjnym po wgraniu zdjęcia dowodowego w formie cyfrowej. Kandydaci, którzy nie wgrają zdjęcia nie będą mogli pobrać z portalu podania. Pamiętaj o podpisaniu podania! Podania z nieodpowiednim zdjęciem nie będą zaakceptowane;
- świadectwo dojrzałości – kandydat wgrywa czytelny, kolorowy skan. Po otrzymaniu decyzji o przyjęciu przedstawia oryginał, odpis lub kserokopię poświadczoną przez notariusza.
Kandydaci, którzy posiadają zagraniczny dyplom
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia – wypełniony druk można pobrać ze swojego profilu w portalu rekrutacyjnym po wgraniu zdjęcia dowodowego w formie cyfrowej. Kandydaci, którzy nie wgrają zdjęcia nie będą mogli pobrać z portalu podania. Pamiętaj o podpisaniu podania! Podania z nieodpowiednim zdjęciem nie będą zaakceptowane;
- kserokopię dokumentu tożsamości (paszport);
- dyplom/świadectwo ukończenia szkoły średniej (uprawniające do rozpoczęcia studiów). Kandydat wgrywa czytelny, kolorowy skan na swój profil rekrutacji, a po otrzymaniu decyzji przedstawia oryginał, kserokopię poświadczoną przez polskiego notariusza lub notariusza działającego w jednym z państw UE;
- certyfikat znajomości języka polskiego na poziomie minimum B2. Zwolnienia z weryfikacji języka – sprawdź. W przypadku braku wymaganego certyfikatu poziom języka polskiego weryfikowany będzie w trakcie rozmowy językowej (koszt wynosi 100 zł, dowód wpłaty należy wgrać do portalu rekrutacyjnego);
- *tłumaczenie dyplomu – z obowiązku tłumaczenia zwolnieni są posiadacze dyplomów wydanych w języku polskim, angielskim i ukraińskim;
- *apostille/legalizacja dyplomu – z obowiązku zwolnieni są posiadacze dyplomów wydanych przez następujące państwa: kraje Unii Europejskiej i EFTA, Australii, Kanady, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii;
- ** eligibility statement – dokument potwierdzający, że dyplom (z punktu nr 3) uprawnia do rozpoczęcia studiów w kraju, w którym został wydany. Zalecane posiadanie tego dokumentu dla posiadaczy dyplomów spoza krajów: OECD, UE, Ukrainy, Chin;
- *** nostryfikacja dyplomu/świadectwa – należy dostarczyć do ukończenia pierwszego semestru studiów w PJATK.
Z procedury nostryfikacji zwolnione są osoby, które posiadają dyplomy wystawione przez kraje UE, OECD, EFTA oraz kraje, z którymi Polska zawarła umowy o wzajemnym uznawaniu wykształcenia. Nostryfikacji świadectw dokonuje się w Kuratorium Oświaty i Wychowania.
*Dokument konieczny do otrzymania decyzji o kwalifikacji
**Dokument zalecany do przeprowadzenia procedury nostryfikacji
***Dokument konieczny do studiowania w Polsce. Dokument należy dostarczyć do końca I semestru studiów
UWAGA: Obcokrajowcy, którzy chcą studiować na studiach polskojęzycznych muszą posiadać co najmniej certyfikat znajomości języka polskiego na poziomie B2. W przypadku braku certyfikatu lub jeśli poziom certyfikatu jest niższy niż B2, kandydat może podejść do rozmowy językowej online. Koszt rozmowy językowej wynosi 100 PLN.
W celu zapisania się na rozmowę językową kandydat zobowiązany jest wybrać odpowiedni termin w trakcie rejestracji online. Terminy na portalu rekrutacyjnym pojawiają się na bieżąco. Rozmowa online odbędzie się na platformie Google Meet – wymagane jest posiadanie maila na koncie Gmail.
3. Kwalifikacja na studia
W ciągu dwóch tygodni od złożenia kompletu wymaganych dokumentów (zdaniu rozmowy językowej, jeżeli jest wymagana) otrzymasz na swój adres mailowy podany przy rejestracji informację, że decyzja o przyjęciu na studia jest gotowa do pobrania z portalu rekrutacyjnego.
4. Kontrakt, opłata oraz dostarczenie oryginałów dokumentów
Wraz z decyzją o kwalifikacji udostępniany jest kontrakt. Oba dokumenty są do pobrania z profilu rekrutacyjnego.
Kandydaci zakwalifikowani na studia zobowiązani są w ciągu 2 tygodni:
1. zapłacić pierwszą ratę czesnego. Wpłat należy dokonywać na indywidualny numer konta dostępny na profilu w systemie rekrutacyjnym.
2. podpisać kontrakt z Uczelnią. Kontrakt to rodzaj umowy określającej zobowiązania PJATK wobec Ciebie oraz Twoje wobec PJATK. Po uzupełnieniu i podpisaniu należy go wgrać na swój profil rekrutacyjny. Kontrakt musi być zeskanowany czytelnie do pliku .pdf, z zachowaniem kolejności stron.
3. dostarczyć oryginał świadectwa dojrzałości do Działu Rekrutacji. Kandydat zobligowany jest do okazania oryginału świadectwa dojrzałości, jego odpisu lub kserokopii poświadczonej przez notariusza. Maturę można wysłać również pocztą (listem poleconym) lub kurierem. Powyższy dokument może dostarczyć również „osoba trzecia” np. rodzic.
Kandydaci z zagranicy, którzy będą potrzebowali zaświadczenia potwierdzającego rozpoczęcie studiów w celu otrzymania/przedłużenia wizy, karty pobytu zobowiązani są do wpłaty czesnego minimum za semestr z góry.
Jeśli Twoje studia opłaca np. pracodawca, możesz podpisać kontrakt z aneksem Uczelnia-Sponsor-Student. W momencie podpisywania kontraktu, prosimy zgłosić taką potrzebę.
Uwaga: kandydatom podpisującym kontrakt tydzień przed zakończeniem trwania rekrutacji PJATK nie gwarantuje wystawienia legitymacji oraz uaktywnienia konta na serwerze Uczelni przed rozpoczęciem zajęć.
5. Zaświadczenie o przyjęciu
Do uzyskania „Zaświadczenia o przyjęciu cudzoziemca na studia” (dokument niezbędny do zalegalizowania pobytu w Polsce) konieczna jest opłata czesnego minimum za semestr. Zaświadczenie na prośbę kandydata jest wysyłane na maila w formie skanu. Kandydaci, którzy potrzebują oryginału zaświadczenia muszą wysłać prośbę na adres rekrutacja@pja.edu.pl z wskazanym pełnym adresem pocztowym.
Zainteresowany studiami?
Skontaktuj się z nami!
Skontaktuj się z Działem Rekrutacji, aby otrzymać odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.
