Dzień sportu w PJATK, ATA i SWPS

W dniu 12 czerwca 2025 roku w Auli A1 Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie odbyło się spotkanie poświęcone specjalizacjom na kierunku Informatyka. Wydarzenie skierowane było przede wszystkim do studentów studiów I stopnia, stojących przed wyborem ścieżki dalszego kształcenia. Spotkanie miało na celu ułatwienie podjęcia świadomej decyzji poprzez przybliżenie tematyki specjalizacji oraz zaprezentowanie ich w praktycznym ujęciu. W wydarzeniu wzięli udział zarówno wykładowcy, jak i absolwenci oraz obecni studenci PJATK, którzy dzielili się swoimi doświadczeniami, opowiadali o realizowanych projektach, możliwościach rozwoju oraz perspektywach zawodowych związanych z daną specjalizacją. Dzięki tej różnorodności perspektyw uczestnicy mogli nie tylko poznać programy nauczania, ale także dowiedzieć się, jak wygląda nauka w praktyce i jakie umiejętności są szczególnie cenione na rynku pracy. Podczas wykładu zaprezentowano następujące specjalizacje:
eXtended Reality, Gry i Systemy Immersyjne (J) – specjalizacja skupiająca się na tworzeniu wciągających doświadczeń cyfrowych przy użyciu technologii VR, AR i gier komputerowych. Prezentację prowadzili studenci oraz absolwenci specjalizacji, pokazując przykłady zrealizowanych przez siebie projektów.
Cyberbezpieczeństwo (K) – ścieżka poświęcona zagadnieniom ochrony danych, sieci i systemów informatycznych przed zagrożeniami. Prelegentami byli wykładowcy oraz absolwenci pracujący zawodowo w branży bezpieczeństwa IT.
Multimedia – Animacja 3D (E_3D) – specjalizacja koncentrująca się na tworzeniu trójwymiarowych treści wizualnych, takich jak animacje, modele i efekty specjalne. Prezentację poprowadzili obecni studenci oraz wykładowcy specjalizujący się w grafice komputerowej.
Multimedia i AI (E) – ścieżka łącząca sztuczną inteligencję z multimediami, umożliwiająca rozwijanie aplikacji opartych na analizie obrazu, dźwięku i interakcji. Spotkanie prowadzone było przez studentów pracujących nad projektami wykorzystującymi AI.
Programowanie Sieciowe i Systemowe (B) – specjalizacja dla osób zainteresowanych tworzeniem oprogramowania systemowego, pracy z niskopoziomowym kodem oraz projektowaniem aplikacji sieciowych. Wystąpili zarówno wykładowcy, jak i byli studenci specjalizacji.
Systemy Inteligentne i Data Science (D) – ścieżka obejmująca zagadnienia uczenia maszynowego, analizy danych i budowy inteligentnych systemów wspomagania decyzji. Prezentacji towarzyszyły przykłady praktycznego zastosowania analiz danych, przedstawione przez studentów.
Robotyka i Inteligentne Systemy Autonomiczne (F) – specjalizacja obejmująca projektowanie robotów i systemów autonomicznych, poruszających się i podejmujących decyzje na podstawie otoczenia. Prowadzący to studenci i wykładowcy zaangażowani w prace nad projektami mobilnych robotów.
Bazy Danych (A_BD) – klasyczna i solidna ścieżka dla tych, którzy chcą zdobyć praktyczne umiejętności w zakresie projektowania, zarządzania i optymalizacji baz danych. Spotkanie poprowadzili doświadczeni wykładowcy oraz absolwenci z doświadczeniem komercyjnym.
Sieci Urządzeń Mobilnych (H) – specjalizacja dotycząca projektowania, implementacji i bezpieczeństwa nowoczesnych systemów sieciowych z naciskiem na mobilność i IoT. Wystąpienia przygotowali studenci prowadzący projekty w tym zakresie.
Aplikacje Biznesowe (G) – ścieżka skupiająca się na projektowaniu i wdrażaniu systemów wspierających procesy biznesowe, z naciskiem na technologię .NET, integrację systemów i analizę wymagań.
Prelegentami byli wykładowcy oraz absolwenci pracujący w branży IT. Całe spotkanie przebiegło w atmosferze merytorycznej dyskusji i zaangażowania. Studenci mieli okazję zadawać pytania, dzielić się wątpliwościami i uzyskać informacje, które pomogą im w dokonaniu najlepszego wyboru specjalizacji. Liczne prezentacje, historie z życia zawodowego oraz entuzjazm prelegentów sprawiły, że wydarzenie zostało bardzo pozytywnie odebrane przez uczestników. Wykład o specjalizacjach 2025 okazał się cenną inicjatywą informacyjną i integracyjną. Spotkanie pozwoliło spojrzeć szerzej na możliwości rozwoju, jakie daje PJATK, i przyczyniło się do świadomego kształtowania własnej ścieżki edukacyjnej przez studentów.