Przejdź do treści

Ważne!

Studia przez internet w PJATK to edukacja umożliwiająca pracę nad materiałem udostępnionymi przez prowadzących dydaktyków w dowolnym czasie przez system uczelniany – Edux. Dzięki platformie Edux, studenci uczą się poza siedzibą PJATK. Studenci mają obowiązkową  sesję laboratoryjną na kampusie Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie oraz sesję egzaminacyjną która odbywa się na terenie uczelni.

Zacznij swoją przygodę na Wydziale Informatyki!

Rekrutacja na semestr zimowy roku akademickiego 2025/2026 rozpoczęła się 5 maja 2025 roku.

 Zajęcia przez internet rozpoczynają się  w październiku 2025 – materiały dostępne są po zalogowaniu na platformie edukacyjnej EDUx.

Uwaga: Prosimy o regularne korzystanie z systemu EDUx oraz czytać umieszczane tam ogłoszenia.


Studia drugiego stopnia (magisterskie) niestacjonarne z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość polskojęzyczne 4-semestralne

Na studiach niestacjonarnych przez Internet sylwetkę absolwenta (zakres specjalistyczny) student /ka wybiera na etapie rekrutacji.

Dostępne zakresy specjalistyczne:

  • Interakcja człowiek komputer
  • Inżynieria oprogramowania, procesów biznesowych i baz danych
  • Technologie sieci urządzeń mobilnych oraz chmury obliczeniowej
  • Zaawansowana Data Science (specjalizacja dostępna wyłącznie w rekrutacji maj-wrzesień)

Zajęcia na studiach niestacjonarnych przez Internet realizowane są na odległość z wykorzystaniem Internetu oraz uczelnianego systemu EDUX.


Wymagania wobec kandydatów

Kandydaci powinni być absolwentami studiów pierwszego lub drugiego stopnia kierunków informatycznych lub pokrewnych, ekonomicznych, technicznych, nauk ścisłych lub absolwentami innych kierunków, o ile w toku owych studiów lub w związku z pracą zawodową uzyskali niezbędne podstawy informatyczne. Dodatkowo wymagano:

podstawowa znajomość: teorii relacyjnych baz danych, metod statystycznych, podstaw programowania, użytkowania systemów operacyjnych, podstaw sieci komputerowych;

znajomość języka polskiego/angielskiego przynajmniej na poziomie minimum B2.


Ważne wydarzenia

Rekrutacja na semestr zimowy roku akademickiego 2025/2026

5 maja
30 września


1. Rejestracja on-line

Załóż konto na portalu rekrutacyjnym: rekrutacja.pjwstk.edu.pl

Otrzymasz link aktywacyjny, a po aktywowaniu konta uzyskasz dostęp do swojego profilu. Wypełnij formularze i obowiązkowo wgraj swoje aktualne zdjęcie dowodowe lub do paszportu. Koniecznie wybierz kierunek, na który aplikujesz.


2. Dostarczenie dokumentów

Przygotuj wymagane dokumenty, zapisz je w formacie .pdf, wgraj odpowiednie pliki do systemu rekrutacyjnego. Dokumenty wymienione poniżej są niezbędnym minimum wymaganym przez uczelnię, aby móc przystąpić do procedury kwalifikacyjnej na studia magisterskie. Oryginały dokumentów można złożyć po otrzymaniu decyzji o przyjęciu, osobiście, lub wysłać pocztą / kurierem na adres Uczelni.


Absolwenci PJATK składają:

1. podanie o przyjęcie na studia – wypełniony druk można pobrać ze swojego profilu w systemie rekrutacyjnym po wgraniu zdjęcia dowodowego w formacie cyfrowym. Kandydaci którzy nie wgrają zdjęcia nie będą mogli pobrać podania. Podania z nieodpowiednim zdjęciem nie będą zaakceptowane. Pamiętaj o podpisaniu podania!

2. protokół postępowania kwalifikacyjnego – do pobrania z portalu rekrutacyjnego


Absolwenci pozostałych uczelni składają:

1. podanie o przyjęcie na studia – wypełniony druk można pobrać ze swojego profilu w systemie rekrutacyjnym po wgraniu zdjęcia dowodowego w formacie cyfrowym. Kandydaci którzy nie wgrają zdjęcia nie będą mogli pobrać podania. Podania z nieodpowiednim zdjęciem nie będą zaakceptowane. Pamiętaj o podpisaniu podania!

2. protokół postępowania kwalifikacyjnego – do pobrania z portalu rekrutacyjnego

3. dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem – kandydat przedstawia oryginał, odpis lub kserokopię poświadczoną przez notariusza (w przypadku osób, które jeszcze nie podeszły do obrony pracy dyplomowej lub czekają na odbiór dyplomu prosimy o dostarczenie zaświadczenia z dziekanatu dot. obrony / terminu obrony oraz arkusza przebiegu studiów). W przypadku posiadania dyplomu uzyskanego poza Polską, kandydat zobowiązany jest również dostarczyć tłumaczenie dyplomu oraz apostille / legalizację*

4. dowód wpłaty za procedurę kwalifikacyjną – 85zł

OPCJONALNIE

CV, certyfikaty, zaświadczenie o ukończonych kursach tylko w przypadku ukończenia studiów pierwszego stopnia z kierunków nietechnicznych (ewentualne potwierdzenia doświadczenia zawodowego jeżeli praca jest związana z informatyką). 


Obcokrajowcy

Cudzoziemcy, którzy nie posiadają polskiego dyplomu ukończenia studiów muszą, poza dokumentami z wyżej wymienionych punktów 1-4, dodatkowo dostarczyć:

– certyfikat znajomości języka polskiego na poziomie minimum B2. Zwolnienia z weryfikacji języka – sprawdź. W przypadku braku wymaganego certyfikatu poziom języka angielskiego weryfikowany będzie w trakcie rozmowy językowej (koszt wynosi 100 zł, dowód wpłaty należy wgrać do portalu rekrutacyjnego);

– tłumaczenie dyplomu – z obowiązku tłumaczenia zwolnieni są posiadacze dyplomów wydanych w języku polskim, angielskim lub dyplomów dwujęzycznych, gdy jednym z języków jest angielski;

– apostille/legalizacja dyplomu – z obowiązku zwolnieni są posiadacze dyplomów wydanych przez następujące państwa: kraje Unii Europejskiej i EFTA, Australii, Białorusi, Kanady, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii;

– *pisemną decyzję Dyrektora NAWA potwierdzającą uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia – dotyczy posiadaczy świadectw wydanych poza UE, EFTA, OECD, Ukrainą i Chinami.

– skan paszportu.

    *Od 1 lipca 2025 zagraniczne dyplomy muszą zostać uznane przez Dyrektora NAWA jako uprawniające do rozpoczęcia studiów drugiego stopnia w Polsce. Nie dotyczy to świadectw wydanych przez państwa Unii Europejskiej, EFTA, OECD, Ukrainy i Chin.

    Uwaga: Pisemna informacja z NAWA jest koniecznym dokumentem do otrzymania decyzji o kwalifikacji.

    Więcej informacji o pisemnej informacji z NAWA

    Instrukcja aplikowania w celu uzyskania informacji NAWA o zagranicznym dyplomie


    3. Procedura kwalifikacyjna

    Kwalifikacja na studia odbywa się na podstawie procedury kwalifikacyjnej.

    Komisja kwalifikacyjna dokonuje oceny aktualnego wykształcenia kandydata na podstawie złożonych dokumentów i kwalifikuje na odpowiednią formę studiów.

    W przypadku kandydatów spoza PJATK, u których pojawią się różnice programowe, może pojawić się konieczność uzupełnienia dodatkowych przedmiotów z zakresu studiów I stopnia. Decyzja podejmowana jest przez Dziekana Wydziału Informatyki.

    Opłatę za procedurę kwalifikacyjną należy dokonywać na swoje indywidualne konto – widoczne we własnym profilu rekrutacyjnym (po zalogowaniu się na portalu rekrutacyjnym: rekrutacja.pjwstk.edu.pl).

    Z procedury kwalifikacyjnej zwolnieni są absolwenci Wydziałów: Informatyki oraz Zarządzania Informacją PJATK. Procedura kwalifikacyjna jest płatna – 85 PLN.


    4. Kwalifikacja na studia

    Decyzja o kwalifikacji na studia  jest wystawiana po pozytywnym przejściu procedury kwalifikacyjnej, dostarczeniu kompletu dokumentów. Informacja o możliwości pobrania decyzji jest wysyłana na maila podanego przy rejestracji

    Decyzje o kwalifikacji Absolwentów PJATK są wystawiane na bieżąco.


    5. Kontrakt, opłata oraz dostarczenie oryginałów dokumentów

    Wraz z decyzją o kwalifikacji udostępniany jest kontrakt. Oba dokumenty są do pobrania z profilu rekrutacyjnego. Kandydaci zakwalifikowani na studia zobowiązani są w ciągu 2 tygodni:

    1. zapłacić pierwszą ratę czesnego

    2. podpisać kontrakt z Uczelnią

    3. dostarczyć oryginał dyplomu wraz z suplementem ( jeżeli obowiązuje to Kandydat składa dodatkowo apostille / legalizację ).

    Kontrakt to rodzaj umowy określającej zobowiązania PJATK wobec Ciebie oraz Twoje wobec PJATK.

    – Uzupełniony i podpisany kontrakt kandydat wgrywa na swój profil w portalu rekrutacyjnym. Kontrakt musi być zeskanowany czytelnie do pliku pdf. z zachowaniem kolejności stron.

    – Wpłat należy dokonywać na indywidualny numer konta dostępny na profilu

    – Kandydat dostarcza oryginał dyplomu, suplementu, jego odpis lub kserokopię poświadczoną przez notariusza. Dokumenty można wysłać pocztą, kurierem, może je też dostarczyć „osoba trzecia” np. rodzic

    Jeśli Twoje studia opłaca np. pracodawca, możesz podpisać kontrakt z aneksem Uczelnia-Sponsor-Student.

    Uwaga: kandydatom podpisującym kontrakt tydzień przed zakończeniem trwania rekrutacji PJATK nie gwarantuje wystawienia legitymacji oraz uaktywnienia konta na serwerze Uczelni przed rozpoczęciem zajęć.

    Gotowy rozpocząć swoją karierę w IT?

    Zarejestruj się na naszej platformie rekrutacyjnej!