Informacje dla nowych studentów – semestr zimowy 2025/2026

Witamy w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych!
ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ W SEMESTRZE zimowym ROKU AKADEMICKIEGO 2025/2026
Zajęcia dla I roku (I semestru) rozpoczynają się 29 września 2025.
UWAGA: Studenci studiów I stopnia w trybie niestacjonarnym, z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mają obowiązkowy zjazd 24 – 28 września 2025 – realizacja przedmiotu „Wprowadzenie do systemów informacyjnych” (WSI) stacjonarnie na terenie PJATK.
Rozkład roku akademickiego oraz sesji 2025/26
Konto studenckie i plan zajęć
Login i hasło zostaną przesłane w oddzielnym mailu kilka dni po podpisaniu kontraktu. Aby zalogować się na swoje konto studenckie, należy wejść na „Web Dziekanat”.
Po zalogowaniu się można między innymi sprawdzić swoje dane, zobaczyć saldo dotyczące wpłat, przydział do grupy ćwiczeniowej itd.
Hasło do konta można zmienić korzystając ze strony haslo.pja.edu.pl
Każdy student na swoim koncie ma możliwość wpisania dodatkowego „hasła na telefon”, którego podanie będzie niezbędne do uzyskania informacji telefonicznej na temat przebiegu studiów.
Plan zajęć może ulegać modyfikacjom na początku semestru.
Informacje orientacyjne

Twój adres mailowy
Sprawdzaj pocztę codziennie!
Twoja skrzynka e-mail jest głównym kanałem komunikacji z dydaktykami oraz działami administracyjnymi (np. Dziekanat, Księgowość). Upewnij się, że masz pod ręką swój uczelniany adres e-mail.
Logowanie na konto studenckie na stronie poczta.pjwstk.edu.pl
Login: sxxxxx@pjwstk.edu.pl
Hasło: hasło do Twojego konta PJATK
Przyporządkowanie do grup językowych
Studenci studiów I i II stopnia celem zakwalifikowania się do odpowiedniej grupy językowej (ze względu na poziom zaawansowania języka obcego) zobowiązane są do wykonania krótkiego test diagnostycznego.
Link do testu jest wysyłany w mailu powitalnym „Witamy w PJATK! / Welcome to PJAIT!” po podpisaniu kontraktu z uczelnią.
Prosimy o samodzielne i rozważne wykonanie testu, ponieważ jego wynik będzie podstawą decyzji o przydzieleniu do grupy o odpowiednim poziomie zaawansowania.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy kontaktować się ze Studium Języków Obcych: sjo@pja.edu.pl.
Kursy językowe dla studentów z zagranicy
PJATK oferuje nowym zagranicznym studentom możliwość udziału w bezpłatnych kursach językowych:
Kursy języka polskiego i/lub angielskiego – miesięczne kursy poprzedzające rozpoczęcie roku akademickiego (60 godzin).
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Używając swojego loginu możesz korzystać z uczelnianej poczty elektronicznej poczta.pja.edu.pl
Ważne komunikaty, informacje o zmianach czy wydarzeniach na uczelni są przesyłane na adres studencki: sxxxxx@pja.edu.pl. Prosimy pamiętać o regularnym sprawdzaniu swojej studenckiej poczty.
Informujemy, że wszelkie podania studenckie należy składać za pośrednictwem elektronicznego systemu podań studenckich: podania.pja.edu.pl
Plan zajęć dostępny jest na stronie: planzajec.pja.edu.pl
Uwaga: plan zajęć podlega istotnym modyfikacjom w okresie początku semestru. Prosimy o weryfikację jego postaci tuż przed pierwszymi zajęciami.
Informacje dotyczące odbioru legitymacji studenckich dostępne są na stronie: Dla studenta w części W czym możemy pomóc?.
Zasady wystawiania faktur zostaną opublikowane wkrótce.
W celu otrzymania zaświadczenia o opłatach koniecznego do uzyskania karty pobytu (dla obcokrajowców), prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy na adres ksiegowosc@pja.edu.pl
Regulamin studiów, regulamin przyznawania pomocy materialnej, statut uczelni i inne ważne dokumenty znajdują się na stronie: Biuletyn Informacji Publicznej PJATK.
Z wszelkimi problemami natury informatycznej pomoże wam BSS PJATK.
Informacje na temat dostępnych na Uczelni usług, m.in: Wi-Fi, ELMS, poczty, oprogramowania znajdują się na stronie bss.pja.edu.pl
Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych nie posiada własnych domów studenckich; natomiast studenci mogą korzystać usług akademików prowadzonych przez inne uczelnie lub podmioty prywatne (w miarę wolnych miejsc). Wszelkie formalności oraz płatności studenci regulują bezpośrednio z akademikami.
Więcej informacji o akademikach na stronie: Oferta akademików.
Studenci studiów niestacjonarnych przez internet korzystają z platformy edukacyjnej EDUx i/lub Nomad
Uwaga: Prosimy o regularne korzystanie z systemu EDUx oraz czytać umieszczane tam ogłoszenia.
Zainteresowany? Skontaktuj się z nami!
Skontaktuj się z Działem Rekrutacji, aby otrzymać odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.
rekrutacja@pja.edu.pl
