Program studiów
Program studiów według roczników:
Kształcenie na studiach magisterskich uzupełniających na kierunku projektowanie graficzne i sztuka multimediów odbywa się w trzech modułach:
– humanistyczno-researchowym, przygotowującym do pozyskiwania i analizy materiałów potrzebnych do realizacji zaawansowanych indywidualnych projektów i działań artystycznych w złożonym, międzynarodowym środowisku;
– informatyczno-praktycznym, wyposażającym osoby studiujące w niezbędną wiedzę, umiejętności warsztatowe i zaawansowane narzędzia służące realizacji interdyscyplinarnych, indywidualnych projektów i działań artystycznych;
– artystyczno-projektowym, rozwijającym i pogłębiającym w stopniu zaawansowanym specjalistyczne umiejętności kreatywne oraz umożliwiającym, pod okiem mentorów, stworzenie indywidualnych projektów lub podjęcie zawansowanych działań artystycznych w obszarze sztuki cyfrowej.
Program na poziomie kształcenia 7 powstał w oparciu o zasoby kadrowe Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Kierunek Grapic Design and Multimedia Art w języku angielskim został utworzony wspólnie przez Artystów, Inżynierów i Badaczy nauk humanistycznych.
Wobec potrzeb dynamicznie rozwijającego się rynku przemysłu kreatywnego dla świata wirtualnego, w programie na poziomie 7 rozbudowany i pogłębiony został komponent kształcenia w zakresie narzędzi informatycznych.
W związku z tym interdyscyplinarny program obejmuje 70% zajęć w zakresie dyscypliny Sztuki Plastyczne i Konserwacja Dzieł Sztuki (5 % tych zajęć dotyczy wiedzy w zakresie teoretycznych przedmiotów humanistycznych, niezbędnych w kształceniu akademickim w obszarze sztuki) oraz 30% zajęć w zakresie dyscypliny Informatyka techniczna i telekomunikacja.
Osoba kończąca studia jest przygotowana do pracy w międzynarodowych, interdyscyplinarnych zespołach kreatywnych, na stanowisku wiodącego projektanta lub artysty-lidera grafiki multimedialnej. W zależności od wybranego zakresu, może pracować w przestrzeni rzeczywistej, XR, VR, AR, rozwiązując problemy projektowe bądź artystyczne, z uwzględnieniem UX and UI oraz wykorzystując narzędzia AI oraz kreując własne niezależne projekty i dzieła sztuki.
Zasady Egzaminu Dyplomowego na WSNM
Obrona pracy dyplomowej odbywać się powinna po trzech semestrach nauki na Wydziale Sztuki Nowych Mediów. Zasady oraz tematyka prac powinna być konsultowana na bieżąco z promotorami: głównym, technicznym i teoretycznym. Praca dyplomowa, jak i obrona pracy odbywa się w języku angielskim.
Termin egzaminu dyplomowego 2024/2025:
- 24-26 lutego 2025
- 14-17 lipca 2025
- 22-25 września 2025
Kalendarium wydarzeń rekrutacyjnych
Poznaj, na czym to polega
Wykład Pani Dziekan Prof. Ewy Sataleckiej o sztucznej inteligencji w scenografii
Kim po studiach?
Uzyskane kwalifikacje absolwenta – artystyczne, zawodowe i techniczne – są wynikiem sprawdzonego i wciąż doskonalonego programu studiów na wydziałach architektury wnętrz w Polsce. Obejmują one specjalizacje w zakresie projektowania komunikacji multimedialnej, projektowania interakcji oraz projektowania ruchu i animacji.
Studenci kierunku projektowanie graficzne i sztuki multimediów studiują w języku angielskim. Dzięki temu od pierwszego roku nauczania przygotowywani są do posługiwania się płynnie językiem, który z łatwością umożliwi im znalezienie pracy również na rynku zagranicznym.
Portfolio absolwenta tego kierunku i projekty tworzone podczas zajęć wyróżniają się innowacyjnością i dostosowaniem do obecnych trendów na rynku pracy. Po naszych studiach możesz zostać: grafikiem 2D i 3D, animatorem, projektantem interakcji w przestrzeni użytkowej, projektantem gier, artystą.
Odnajdź swoje pasje:
Pasja to najbardziej pożądana cecha wśród artystów, twórców i projektantów. Dołącz do nas i podziel się swoimi zainteresowaniami
FAQ
Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:
Zainteresowany?
Skontaktuj się z Rekrutacją!
Skontaktuj się z Działem Rekrutacji, aby otrzymać odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.