Program studiów
Program studiów według roczników:
Kształcenie na kierunku projektowanie graficzne i sztuka multimediów odbywa się w trzech modułach:
- humanistyczno-teoretycznym, przygotowującym do pozyskiwania i analizy materiałów potrzebnych do realizacji projektów i działań artystycznych w złożonym, międzynarodowym środowisku;
- informatyczno-praktycznym, wyposażającym osoby studiujące w niezbędną wiedzę, umiejętności warsztatowe i narzędzia służące realizacji interdyscyplinarnych projektów i działań artystycznych;
- artystyczno-projektowym, rozwijającym umiejętności kreatywne i wdrażającym zdobytą wiedzę i umiejętności w praktyczne realizacje artystyczne.
Wobec potrzeb dynamicznie rozwijającego się rynku przemysłu kreatywnego dla świata wirtualnego, w programie rozbudowany został komponent kształcenia w zakresie narzędzi informatycznych.
W związku z tym interdyscyplinarny program obejmuje 65% zajęć w zakresie dyscypliny Sztuki Plastyczne i Konserwacja Dzieł Sztuki (5 % tych zajęć dotyczy wiedzy w zakresie teoretycznych przedmiotów humanistycznych, niezbędnych w kształceniu akademickim w obszarze sztuki) oraz 35% zajęć w zakresie dyscypliny Informatyka techniczna i telekomunikacja.
Osoba kończąca studia jest przygotowana do pracy w międzynarodowych, interdyscyplinarnych zespołach kreatywnych, na stanowisku projektanta lub artysty grafiki multimedialnej. W zależności od wybranego zakresu, może pracować w przestrzeni rzeczywistej, XR, VR, AR rozwiązując problemy projektowe bądź artystyczne, z uwzględnieniem UX and UI oraz wykorzystując narzędzia AI.
Zasady Egzaminu Dyplomowego na WSNM
Obrona pracy dyplomowej odbywać się powinna po trzech semestrach nauki na Wydziale Sztuki Nowych Mediów. Zasady oraz tematyka prac powinna być konsultowana na bieżąco z promotorami: głównym, technicznym i teoretycznym. Praca dyplomowa, jak i obrona pracy odbywa się w języku angielskim.
Termin egzaminu dyplomowego 2025/2026:
- 24-27 lutego 2026
- 14-17 lipca 2026
- 21-24 września 2026
Kalendarium wydarzeń rekrutacyjnych
Poznaj, na czym to polega
Wykład Pani Dziekan Prof. Ewy Sataleckiej o sztucznej inteligencji w scenografii

Kim po studiach?
Uzyskane kwalifikacje absolwenta – artystyczne, zawodowe i techniczne – są wynikiem sprawdzonego i wciąż doskonalonego programu studiów na wydziałach architektury wnętrz w Polsce. Obejmują one specjalizacje w zakresie projektowania komunikacji multimedialnej, projektowania interakcji oraz projektowania ruchu i animacji.
Studenci kierunku projektowanie graficzne i sztuki multimediów studiują w języku angielskim. Dzięki temu od pierwszego roku nauczania przygotowywani są do posługiwania się płynnie językiem, który z łatwością umożliwi im znalezienie pracy również na rynku zagranicznym.
Portfolio absolwenta tego kierunku i projekty tworzone podczas zajęć wyróżniają się innowacyjnością i dostosowaniem do obecnych trendów na rynku pracy. Po naszych studiach możesz zostać: grafikiem 2D i 3D, animatorem, projektantem interakcji w przestrzeni użytkowej, projektantem gier, artystą.

Odnajdź swoje pasje:
Pasja to najbardziej pożądana cecha wśród artystów, twórców i projektantów. Dołącz do nas i podziel się swoimi zainteresowaniami

Gotowy rozpocząć swoją karierę jako grafik?
Zarejestruj się na naszej platformie rekrutacyjnej!





