Przejdź do treści

Zakresy specjalistyczne

Program studiów podzielony jest na dwa etapy.

Pierwsze trzy semestry obejmują nauczanie bazowe, w ramach którego studenci uzyskują wiedzę ogólną w zakresie sztuk plastycznych i technik komputerowych. Po trzecim semestrze studenci wybierają zakres specjalistyczny i pogłębiają wiedzę w zakresie technik komputerowych oraz sztuk plastycznych zgodnie z wybranym kierunkiem.

Z uwagi na charakter studiów większość zajęć po trzecim semestrze stanowią zajęcia seminaryjno-warsztatowe w małych grupach projektowych. Studenci wykonują pod kierunkiem promotora projekt licencjacki, który jest podstawą do uzyskania tytułu zawodowego.

Wizualizacja

Studenci wybierający zakres Wizualizacja poznają problemy, metody i techniki oraz uzyskują umiejętności niezbędne do projektowania krótkich form filmowych, projektowania graficznego, tworzenia serii ilustracji, opakowań przestrzennych, przedmiotów użytkowych, fotografii, wystawiennictwa, projektowania oprawy wizualnej widowisk, stron internetowych oraz projektowania płaskiego i przestrzennego informacji wizualnej. Dyplom z wizualizacji – ilustracja, opakowania przestrzenne, fotografia, grafika artystyczna, musi dodatkowo uwzględniać elementy multimedialne, oparte o nowe technologie informatyczne.

Studenci wybierający ten zakres po ukończeniu studiów I stopnia przygotowywani są w szczególności do pracy na stanowiskach:

— Samodzielny grafik-projektant;
— Junior Art Director i Art Director w agencjach reklamowych;
— Grafik w wydawnictwach prasowych i książkowych;
— Webdesigner w projektowaniu i wdrażaniu stron internetowych;
— Projektantów elementów wizualizacji gier komputerowych;
— Ilustratorów;
— Fotografów;
— Projektant i realizator małych form filmowych.

W ramach zakresu student uzyskuje wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne stanowiące podstawę do rozwoju zawodowego w kierunku tworzenia i zarządzania treścią i formą komunikacji wizualnej.

Animacja

W ramach zakresu Animacja student uzyskuje szczegółową wiedzę na temat tworzenia gier komputerowych, wideoklipów, małych form filmowych, ale także komputerowej animacji i grafiki trójwymiarowej oraz komputerowej generacji efektów specjalnych.

Studenci wybierający ten zakres po ukończeniu studiów I stopnia przygotowywani są w szczególności do pracy na stanowiskach:

— Samodzielnego grafika-animatora w zakresie filmu animowanego i multimediów;
— Projektantów animacji na potrzeby gier komputerowych;
— Realizatora technicznego efektów specjalnych;
— Twórcy małych form filmowych, wideoklipów i filmów animowanych;
— Junior Art Director i Art Director w agencjach reklamowych;
— Webdesigner w projektowaniu i wdrażaniu stron internetowych;
— Zarządzającego treścią i własnością intelektualną;
— Redaktora graficznego przekazów multimedialnych.

W ramach zakresu student uzyskuje wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne stanowiące podstawę do rozwoju zawodowego w kierunku tworzenia i zarządzania treścią form animowanych.


Pracownie Wydziału Sztuki Nowych Mediów

Wypisane przedmioty obieralne mają charakter sugestii i zostały zaproponowane w celu ułatwienia Państwu doboru zajęć wspierających wybraną ścieżkę kształcenia. Prosimy traktować je jako orientacyjne wskazówki, które mogą pomóc w podjęciu decyzji, a nie jako listę obowiązkowych wyborów.

Zakres Wizualizacja

Pracownia rysunku narracyjnego (PRN)

W pracowni student pogłębia umiejętności rysunkowe w tradycyjnych i cyfrowych technikach. W ramach zajęć w zależności od wybranego przez studenta zakresu (animacja lub wizualizacja) realizowane są zadania skupiające się na analizie postaci ludzkiej w ruchu, kreacyjnego rysunku narracyjnego i ilustracji do wybranych tekstów literackich z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych. W pracowni obowiązuje system konsultacji poszczególnych prac i ćwiczeń a zaliczenie odbywa się na podstawie tzw. obowiązkowych przeglądów roboczych oraz obowiązkowego przeglądu końcowego.

Prowadzący prof. dr hab. Paweł Nowak, dr hab. Piotr Nowiński

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Przygotowanie do druku
  • • Grafika multimedialna
  • • Studio animacji
  • • Typografia kinetyczna
  • • Studio filmowe
  • • Koncept art.
  • • Studium rysunku dynamicznego
Pracownia formy i barwy w Sztuce Nowych Mediów (PFBS)

Program stanowi podstawę budowania świadomości plastycznej niezbędnej do podejmowania  kreacji artystycznej. Poznanie i obserwacja zjawisk w naturze, interpretacja od analizy do syntezy, przygotowanie studentów do kształtowania wypowiedzi plastycznych. Proces kształcenia opiera się na ćwiczeniach oraz rozmowach indywidualnych oraz prezentacjach prac studenckich. Podstawą przedmiotu są ćwiczenia ze studium postaci w przestrzeni oraz zadania plenerowe i kompozycyjne na zadane tematy.

Prowadzący prof. dr hab. Tomasz Myjak

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Grafika multimedialna
  • • Grafika artystyczna
  • • Przygotowanie do druku
  • • Studio animacji
  • • Typografia kinetyczna
  • • Projekcja i mapping
  • • Dokumentacja video
  • • Dźwięk
Pracownia komiksu multimedialnego i gier 2D (PKMG)

Podstawowym celem w tych ćwiczeniach jest rozwijanie kreacji rysunku narracyjnego, nauka kadrowania i swobodnego poruszania się w małych formach plastycznych. Interpretacja tekstu
poprzez rysunek. Wykonywanie komiksu klasycznego przy wykorzystaniu narzędzi np. ołówka, tuszu, cienkopisu. Praca nad komiksem multimedialnym z wykorzystaniem takich programów jak After Effects, Animathe, Unity, Wisionaire Studio, Adobe CC. Znalezienie i rozwijanie własnego stylu komiksowego przez studenta. Docelowo w planie jest połączenie komiksu multimedialnego z medium jakim jest gra.

Prowadzący dr hab. Piotr Nowiński, mgr inż. Rafał Masłyk

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Narzędzia tworzenia gier komputerowych
  • • Grafika multimedialna
  • • Studio animacji
  • • Studio filmowe
  • • Typografia kinetyczna
  • • Dźwięk
  • • Koncept art.
  • • Zaawansowane teksturowanie (dla dyplomu w postaci gry 3D)
  • • Studium rysunku dynamicznego
Pracownia projektowania graficznego (PPGR)

Projektowanie Graficzne jest pracownią, której zakres kształcenia obejmuje szeroko pojęte projektowanie graficzne: identyfikację wizualną, systemy znaków informacyjnych, plakat i inne formy outdoorowe, motion design, projektowanie wydawnictw (papierowe i cyfrowe), projektowanie interfejsu stron internetowych i innych form interaktywnych. Program zakłada tworzenie projektów z użyciem technologii głównie 2D, statycznych i dynamicznych, stworzonych przy użyciu najnowszych technologii, przy wsparciu inżynieryjnym. Wielowymiarowa, oparta na dialogu, dynamiczna struktura programu pracowni umożliwia studentom pracę opartą na analizie najnowszych tendencji i orientacji we współczesnej grafice projektowej i dziedzin pokrewnych. Projekty wprowadzane są wykładami dostarczającymi wiedzę niezbędną do realizacji prowadzonych w niej zadań.

Prowadzący dr Agata Moryto, dr Agnieszka Cieślikowska, dr Mateusz Szewczyk

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Przygotowanie do druku
  • • Grafika multimedialna
  • • Grafika artystyczna
  • • Projekcja i mapping
  • • Typografia kinetyczna
  • • Dźwięk
  • • Grafika wydawnicza
  • • Praktyka projektowa
  • • Dokumentacja video
  • • VR 2D
Pracownia grafiki artystycznej (PGA)

Pracownia grafiki artystycznej skupia się na doskonaleniu umiejętności technicznych i artystycznych w zakresie różnych tradycyjnych technik graficznych. W ramach zajęć studenci mają okazję zapoznać się i pracować z takimi technikami jak linoryt, akwaforta, algrafia, monotypia oraz sitodruk. Celem jest rozwijanie warsztatu graficznego i umiejętności twórczego wykorzystania różnych metod druku artystycznego, a także wypracowanie indywidualnego języka artystycznego.

Studenci uczą się nie tylko samych technik, ale także zasad kompozycji, ekspresji oraz pracy z materiałami i narzędziami. Kładzie się duży nacisk na samodzielność w doborze tematu oraz koncepcji graficznej, a także na rozwój twórczej postawy, eksperymentowanie i poszukiwanie nowych środków wyrazu.

W trakcie realizacji prac dyplomowych w pracowni, studenci są zobowiązani do przygotowania minimum 10 grafik dyplomowych, które powinny stanowić spójną całość pod względem artystycznym i technicznym. Prace dyplomowe są oceniane zarówno pod kątem jakości wykonania, jak i oryginalności koncepcji. Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do samodzielnej pracy artystycznej, a także umożliwiają im rozwój w kierunku profesjonalnej kariery artysty grafika.

Prowadzący dr hab. Andrzej Kalina, mgr Marta Dawidiuk

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Grafika artystyczna
  • • Grafika multimedialna
  • • Przygotowanie do druku
  • • Dźwięk
  • • Projekcja i mapping
  • • Praktyka projektowa
  • • Grafika wydawnicza
  • • VR 2D
Pracownia projektowania 3D (PP3D)

Celem pracowni jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi technikami pracy w środowisku 3d. Realizowane jest to poprzez ćwiczenia o rosnącym stopniu skomplikowania, poruszające różnorakie aspekty tej tematyki, skupiające się głównie na interfejsie jak i różnorodnych technikach modelowania, animacji jaki i oświetlenia i renderingu w dziedzinie grafiki 3d.

Prowadzący dr inż. Krzysztof Kalinowski, mgr Adrianna Wróbel

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Zaawansowane techniki 3D
  • • Rzeźba
  • • Studio animacji
  • • Studio filmowe
  • • Dźwięk
  • • Koncept art.
  • • Zaawansowane teksturowanie
  • • Studium rysunku dynamicznego
Pracownia mediów interaktywnych (PMI)

Interaktywne media koncentrują się na programowaniu w czasie rzeczywistym oraz tworzeniu interakcji wizualnych i dźwiękowych. Program obejmuje budowanie geometrii 3D i teksturowanie w 2D. Studenci zdobywają praktyczne doświadczenie w tworzeniu interaktywnych pokazów artystycznych. Zajęcia stymulują rozwój z obszaru najnowszych technologii oraz kreatywność artystyczną. Kompleksowe podejście zapewnia, że student jest przygotowany do stworzenia interaktywnej pracy dyplomowej wykorzystując innowacyjne technologie.

Prowadzące dr hab. Anna Klimczak, mgr Zuzanna Gocławska, mgr Natalia Ślusarska

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Grafika multimedialna
  • • Zaawansowane techniki 3D
  • • Projekcja i mapping
  • • Typografia kinetyczna
  • • Dźwięk
  • • Grafika wydawnicza
  • • Koncept art.
  • • Dokumentacja video
  • • VR 2D

Zakres Animacja

Pracownia animacji i realizacji obrazu filmowego (PARF)

Pracownia jest przeznaczona dla studentów, którzy szukają zrozumienia sztuki przedstawiania postaci i opowiadania historii w animacji. Podczas trwania studiów, program zapewnia wszechstronne szkolenie artystyczne i techniczne, aby pomóc każdemu uczniowi rozwinąć się zarówno w środowisku animacji tradycyjnej, jak i grafiki komputerowej.

Prowadzące mgr Monika Madrak, mgr Magdalena Pilecka

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Studio animacji
  • • Toon Boom
  • • Studio filmowe
  • • Dźwięk
  • • Gramatyka języka filmowego
  • • Koncept art.
  • • Studium rysunku dynamicznego
Pracownia projektowania 3D (PP3D)

Celem pracowni jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi technikami pracy w środowisku 3d. Realizowane jest to poprzez ćwiczenia o rosnącym stopniu skomplikowania, Celem pracowni jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi technikami pracy w środowisku 3d. Realizowane jest to poprzez ćwiczenia o rosnącym stopniu skomplikowania, poruszające różnorakie aspekty tej tematyki, skupiające się głównie na interfejsie jak i różnorodnych technikach modelowania, animacji jaki i oświetlenia i renderingu w dziedzinie grafiki 3d.

Prowadzący dr inż. Krzysztof Kalinowski, mgr Adrianna Wróbel

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Zaawansowane techniki 3D
  • • Rzeźba
  • • Studio animacji
  • • Studio filmowe
  • • Dźwięk
  • • Koncept art.
  • • Zaawansowane teksturowanie
  • • Studium rysunku dynamicznego

Gotowy rozpocząć swoją karierę jako grafik?

Zarejestruj się na naszej platformie rekrutacyjnej!