Zakresy specjalistyczne
Program studiów podzielony jest na dwa etapy.
Pierwsze trzy semestry obejmują nauczanie bazowe, w ramach którego studenci uzyskują wiedzę ogólną w zakresie sztuk plastycznych i technik komputerowych. Po trzecim semestrze studenci wybierają zakres specjalistyczny i pogłębiają wiedzę w zakresie technik komputerowych oraz sztuk plastycznych zgodnie z wybranym kierunkiem.
Z uwagi na charakter studiów większość zajęć po trzecim semestrze stanowią zajęcia seminaryjno-warsztatowe w małych grupach projektowych. Studenci wykonują pod kierunkiem promotora projekt licencjacki, który jest podstawą do uzyskania tytułu zawodowego.
Studenci wybierający zakres Wizualizacja poznają problemy, metody i techniki oraz uzyskują umiejętności niezbędne do projektowania krótkich form filmowych, projektowania graficznego, tworzenia serii ilustracji, opakowań przestrzennych, przedmiotów użytkowych, fotografii, wystawiennictwa, projektowania oprawy wizualnej widowisk, stron internetowych oraz projektowania płaskiego i przestrzennego informacji wizualnej. Dyplom z wizualizacji – ilustracja, opakowania przestrzenne, fotografia, grafika artystyczna, musi dodatkowo uwzględniać elementy multimedialne, oparte o nowe technologie informatyczne.
Studenci wybierający ten zakres po ukończeniu studiów I stopnia przygotowywani są w szczególności do pracy na stanowiskach:
— Samodzielny grafik-projektant;
— Junior Art Director i Art Director w agencjach reklamowych;
— Grafik w wydawnictwach prasowych i książkowych;
— Webdesigner w projektowaniu i wdrażaniu stron internetowych;
— Projektantów elementów wizualizacji gier komputerowych;
— Ilustratorów;
— Fotografów;
— Projektant i realizator małych form filmowych.
W ramach zakresu student uzyskuje wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne stanowiące podstawę do rozwoju zawodowego w kierunku tworzenia i zarządzania treścią i formą komunikacji wizualnej.
W ramach zakresu Animacja student uzyskuje szczegółową wiedzę na temat tworzenia gier komputerowych, wideoklipów, małych form filmowych, ale także komputerowej animacji i grafiki trójwymiarowej oraz komputerowej generacji efektów specjalnych.
Studenci wybierający ten zakres po ukończeniu studiów I stopnia przygotowywani są w szczególności do pracy na stanowiskach:
— Samodzielnego grafika-animatora w zakresie filmu animowanego i multimediów;
— Projektantów animacji na potrzeby gier komputerowych;
— Realizatora technicznego efektów specjalnych;
— Twórcy małych form filmowych, wideoklipów i filmów animowanych;
— Junior Art Director i Art Director w agencjach reklamowych;
— Webdesigner w projektowaniu i wdrażaniu stron internetowych;
— Zarządzającego treścią i własnością intelektualną;
— Redaktora graficznego przekazów multimedialnych.
W ramach zakresu student uzyskuje wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne stanowiące podstawę do rozwoju zawodowego w kierunku tworzenia i zarządzania treścią form animowanych.
Najlepsze dyplomy SNM Studia niestacjonarne
Świetlistość koloru
Cykl obrazów wykonany w hołdzie dla artysty malarza Michała Mazura (25.09.1954 – 05.06.2011), uznanego artysty malarza z Torunia, ojca absolwentki. Praca odtwarza kluczowe miejsca jego życia i twórczości, oddając ich wyjątkowy charakter poprzez barwne malowanie. Praca obejmuje nie tylko obrazy, ale także dzienniki, fotografie i osobiste przedmioty, tworząc kompleksowy portret artysty.
Powstało łącznie 6 obrazów w akrylu o wymiarach 100×140 cm, wykorzystujących wcześniejsze prace, które najpierw powstały w formie cyfrowej na tablecie. Inspiracje pochodzą z fotografii z dzieciństwa, zgromadzonych w albumach rodzinnych/
Nina Hinz, praca dyplomowa licencjacka 2023 wykonana pod kierunkiem Profesora Piotra Smolnickiego.
Dekonstrukcja przedmiotu. O zawłaszczeniu w sztuce.
Działania opisywane w pracy, często wynikające z buntu podyktowanego anty konsumpcjonistyczną postawą, wiążą się z praktykami subwersywnymi, które „zaburzają” odbiór dzieła, i zawłaszczonego przedmiotu, kreując całkowicie nową warstwę semiotyczną, badają nasze relacje w stosunku do reklamy, obrazów, samej sztuki oraz – przedmiotów codziennego użytku. Pospolity przedmiot jest idealnym płótnem dla artystów poruszających tematy masowej reprodukcji sztuki, oraz fetyszyzacji i kultu jakim darzymy rzeczy. Efektem tej pracy jest osiem obiektów, każdy z nich stworzony w duchu strategii art appropriation.
Nicholas Śliwiński, praca dyplomowa magisterska 2023, wykonana pod kierunkiem Profesor Małgorzaty Bałdygi oraz mgr Michała Mazura.
Seria grafik „Tkanka”
Tematyką serii jest miasto oraz związane z nim indywidualne odczucia i obserwacje. Celem projektu było stworzenie serii drukowanych cyfrowo grafik, które poprzez możliwe rozszerzenie w technologii AR mogą odkryć przed odbiorcą kolejne warstwy oferowanych wrażeń wizualno‐ruchowych i dźwiękowych.
Jan Daciuk, praca dyplomowa magisterska 2020, wykonana pod kierunkiem Profesora Andrzeja Kaliny oraz Profesora Krzysztofa Szklannego.
„Ciemnowidzenie”
Abstrakcyjna animacja 2D na pograniczu dramatu i komedii. W Ciemnowidzeniu atmosfera grozy łączy się równolegle z absurdem. Film przedstawia czarno-białe wizje pełne obaw i lęków o niecodziennych okolicznościach.
Weronika Krzewska, praca dyplomowa licencjacka 2020, wykonana pod kierunkiem Profesor Joanny Polak oraz mgr inż. Marcina Wichrowskiego.
Film pokazany na Animation Slam, ASP Gdańsk 2023
„Life Conducting Among Dendrobots: A Case Study”
film animowany w technice trójwymiarowej
Stworzenie dendrobotów, czyli specyficznej wersji cyborgów: połączenia rośliny z maszyną, było próbą odświeżenia przedstawienia klasycznego dualizmu duszy i ciała, materii i pierwiastka nieśmiertelnego.
Jakub Dudek, praca dyplomowa licencjacka, 2018 wykonana pod kierunkiem mgr Michała Mazura oraz mgr inż. Piotra Pawłowskiego.
Pracownia Animacji Profesor Joanny Polak
Podczas zajęć studenci uczą się zaawansowanych technik animacyjnych – tradycyjnych oraz 2D. Zdobywają umiejętności tworzenia scenariusza i storyboardu na potrzeby animacji filmowej i gier komputerowych.
„Aplikacja Dog Walker Punto” Marta Kulińska, 2019, 1’34” – dyplom, explainer video
Aniamcja explainerowa “Dog Walker App Punto” przedstawia rozwiązanie dla zapracowanych właścicieli psów, którzy z różnych powodów nie mają czasu na spacery z czworonogiem. Proponowanym rozwiązaniem jest aplikacja mobilna która łączy grupy właścicieli w sąsiedzkie społeczności, które wzajemnie wspierają się w opiece nad czworonogami.
„Noc” Alisa Temchenko, 2019, 1’56” – ćwiczenie – wyróżnienie w kat. Studenckiej – 8. Ogólnopolski Festiwal Animacji O!PLA 2020
Punktem wyjścia do stworzenia animacji posłużyła piękna ukraińska pieśń “Cicho jest nad rzeką”, którą autorka i Jej mąż codziennie śpiewają na dobranoc swojej córce.
„Dawid – Animatorzy dla Ukrainy”, Maciej Kądziela, 2022, 2:29 – ćwiczenie – film pokazano: 2022 – Łódź – IV RISING OF LUSITANIA AnimaDoc Film Festival ; 2022 Festiwal O!PLA w Łodzi
Jaka jest cena wolności? „Devid” przedstawia porównanie rosyjskiego ataku na Ukrainę do pojedynku Dawida z Goliatem.
„Księżycowa Noc”, Anastasiia Holovchuk, 2021, 3:05 – ćwiczenie, film w technologii AR
Film pokazano: 2021 – Lublin – Noc Kultury 2021
Historia mityczna o patefonu który budzi się od dotyku światła księżycowego.
„Przyjaciel wampira” Justyna Michałowska, 2018, 5’54”- dyplom, etiuda – wyróżnienie w kat. Wczesnoszkolnej – 8. Ogólnopolski Festiwal Animacji O!PLA 2020, film pokazano: 2020 – 14. Festiwal Filmowy „Offeliada” w Gnieźnie
Krótka animacja o ślepej przyjaźni. Bohaterem historii jest Wampir. Pewnego dnia znajduje pchłę. Zaczyna ją karmić, mierzyć jej wzrost i traktować jak najlepszego przyjaciela. Ale z czasem jego poświęcenie odwraca się przeciwko niemu.
„Solidarni z Ukrainą”, Sara Gołębiowska, 2022, 1:20 – ćwiczenie – film pokazano: 2022 – Łódź – IV RISING OF LUSITANIA AnimaDoc Film Festival ; 2022 Festiwal O!PLA w Łodzi
Animacja przedstawia piękną krainę niszczoną przez wojnę i pogrążonych w łzach prostych ludzi, jednak kraina na nowo odradza się z popiołów.
Najlepsze dyplomy
Wydziału Sztuki
Nowych Mediów!
Zapoznaj się z najlepszymi dyplomami studentów studiów niestacjonarnych!