Przejdź do treści

Zakresy specjalistyczne

Absolwenci studiów II-go stopnia są w pełni przygotowani do podejmowania samodzielnych, indywidualnych, działań i zadań kreacyjnych oraz udziału w zespołach badawczych i projektowych. Wyróżnia ich świadomość artystyczna oraz umiejętność poszukiwania oryginalnych rozwiązań w szeroko rozumianych działaniach projektowych, także przy podejmowaniu wiodącej roli w realizacji zadań zespołowych. Są też zdolni do samodzielnej pracy zawodowo-artystycznej (samodzielna działalność gospodarcza). W oparciu o uzyskane narzędzia intelektualne i kreatywne, posiadając wysokie kwalifikacje specjalistyczne, umiejętnie planują własną karierę zawodową. Są przygotowani do podjęcia dalszego kształcenia w szkołach doktorskich w Polsce i za granicą oraz kształcenia się i rozwoju przez całe życie, w zależności od dynamiki rynku pracy.

Wizualizacja

Studenci wybierający zakres Wizualizacja poznają problemy, metody i techniki oraz uzyskują umiejętności niezbędne do projektowania krótkich form filmowych, projektowania graficznego, wystawiennictwa, projektowania oprawy wizualnej widowisk, stron internetowych oraz projektowania płaskiego i przestrzennego informacji wizualnej.

Absolwenci wybierający ten zakres przygotowywani są w szczególności do pracy na stanowiskach:
• projektantów gier komputerowych;
• dyrektorów artystycznych i kreatywnych w agencjach reklamowych;
• grafików, projektantów;
• wystawców;
• projektantów przestrzeni i małych form filmowych;
• projektantów witryn internetowych i interfejsów dla użytkowników systemów komputerowych;
• osób zarządzających treścią i własnością intelektualną;
• redaktorów przekazów multimedialnych.

W ramach zakresu student uzyskuje wiedzę stanowiącą podstawę do rozwoju zawodowego w kierunku tworzenia i zarządzania treścią i formą komunikacji wizualnej.

Animacja

W ramach zakresu Animacja student uzyskuje szczegółową wiedzę na temat tworzenia gier komputerowych, wideoklipów, małych form filmowych, ale także komputerowej animacji i grafiki trójwymiarowej oraz komputerowej generacji efektów specjalnych.

Absolwenci wybierający ten zakres przygotowywani są w szczególności do pracy na stanowiskach:
• projektantów gier komputerowych;
• realizatorów efektów specjalnych;
• twórców małych form filmowych, wideoklipów i filmów animowanych;
• dyrektorów artystycznych i kreatywnych w agencjach reklamowych;
• projektantów witryn internetowych i interfejsów dla użytkowników systemów komputerowych;
• osób zarządzających treścią i własnością intelektualną;
• redaktorów przekazów multimedialnych.

W ramach zakresu student uzyskuje wiedzę stanowiącą podstawę do rozwoju zawodowego w kierunku tworzenia i zarządzania treścią form animowanych.


Pracownie Wydziału Sztuki Nowych Mediów

Wypisane przedmioty obieralne mają charakter sugestii i zostały zaproponowane w celu ułatwienia Państwu doboru zajęć wspierających wybraną ścieżkę kształcenia. Prosimy traktować je jako orientacyjne wskazówki, które mogą pomóc w podjęciu decyzji, a nie jako listę obowiązkowych wyborów.

Zakres Wizualizacja

Pracownia 3D (MAP3D)

Przedmiot skupia się na rozpoczęciu rozwoju w kierunku wykształcenia zdolności kreacji  zawartości 3d do dowolnej aplikacji czasu rzeczywistego (np. gry). W ramach zajęć prowadzone są zajęcia związane z rozwojem umiejętności pracy w grupie (30h) oraz grafiką 3d, w tym tworzeniem wirtualnej scenografii (30h).

Prowadzący dr inż. Krzysztof Kalinowski, mgr Adrianna Wróbel

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Grafika czasu rzeczywistego (obowiązkowy dla Pracowni MAP3D)
  • • Techniki animacji cyfrowej
  • • Tworzenie gier komputerowych
  • • Rysunek specjalistyczny
  • • Kolor w przestrzeni multimedialnej
  • • Dźwięk 2M
  • • Warsztaty 1 MA
  • • Studio filmowe
  • • Systemy immersyjne
Pracownia multimediów (PMUL)

Uczymy programowania 2D i 3D w środowisku TouchDesigner, projektowania mappingu i generowania grafik interaktywnych. W pracowni powstają instalacje interaktywne, pokazy VJ-skie, wizualizacje czasu rzeczywistego wykorzystywane na koncertach, w teatrach oraz na event’ach artystycznych.

Prowadzące dr hab. Anna Klimczak, mgr Zuzanna Gocławska, mgr Natalia Ślusarska

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Technologie Nowych Mediów (obowiązkowy dla Pracowni PMUL)
  • • Grafika dynamiczna
  • • Kolor w przestrzeni multimedialnej
  • • Rysunek specjalistyczny
  • • Dźwięk 2M
  • • Video mapping
  • • Warsztaty 1 MA
  • • Techniki prezentacyjne
  • • Kuratorskie projekty wystaw
Pracownia grafiki projektowej (PGPR)

Pracownia grafiki projektowej (PGPR) WIZUALIZACJA

Zakres kształcenia obejmuje szeroko pojęte projektowanie graficzne i dziedziny pokrewne. Projekty realizowane w pracowni obejmują opracowanie identyfikacji wizualnej (w tym elementy generatywne), infografikę, dynamiczną wizualizację danych, projektowanie wydawnictw (papierowe i cyfrowe), typografię, UX/ UI, projektowanie interfejsu stron i gier na platformy mobilne. Realizujemy również projekty artystyczne i eksperymentalne, dla których projektowanie graficzne jest tylko punktem wyjścia lub elementem wspierającym. Program zakłada tworzenie projektów intermedialnych i interdyscyplinarnych,  z użyciem technologii 2D i 3D, statycznych i dynamicznych, stworzonych przy użyciu najnowszych technologii (na przykład AR), przy wsparciu inżynieryjnym.

Prowadząca dr hab. Agnieszka Ziemiszewska

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Zajęcia technologiczne serigrafia
  • • Grafika dynamiczna
  • • Rysunek specjalistyczny
  • • Kolor w przestrzeni multimedialnej
  • • Publikacja cyfrowa
  • • Branding
  • • Warsztaty 1 MA
  • • Kontent cyfrowy (dla Grafików)
  • • Techniki prezentacyjne
  • • Projektowanie plakatu
  • • Kuratorskie projekty wystaw
Interdyscyplinarna pracownia projektów artystycznych (IPPA)

W ramach pracowni IPPA studenci realizują pracę dyplomową o charakterze intermedialnym. Studenci mogą przygotować różne formy wypowiedzi artystycznej w zależności od zakresu specjalności wybranego prowadzącego. Należy wybrać promotora spośród:

dr hab. Andrzej Kalina

W ramach dyplomu studenci będą realizować cykl 8-10 grafik (w zależności od rozmiaru) na dowolny wybrany temat w wybranej technice: linoryt, akwaforta, serigrafia, sucha igła, algrafia, druk cyfrowy, monotypia, techniki własne. Zrealizowane grafiki będą inspiracja do zrealizowania części multimedialnej do dyplomu przez zrobienie animacji do grafik, strony internetowej, wirtualnej wystawy czy innych zaproponowanych rozwiązań cyfrowych.

prof. dr hab. Tomasz Myjak

Pracownia łączy w sobie doświadczenia malarskie, fotograficzne i techniki kamerowe (wykorzystanie materiału filmowego /ruchomego obrazu/animacji w sposób nienarracyjny). Wiele prac dyplomowych w finale staje się formą przestrzenną, instalacją, doświadczeniem z pogranicza wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości. Bardzo często w efekcie pracy nad dyplomem powstaje czysta sztuka… nieobciążona warstwą użytkową, ale nie jest to reguła.

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Zajęcia technologiczne serigrafia
  • • Techniki animacji cyfrowej
  • • Rysunek specjalistyczny
  • • Kolor w przestrzeni multimedialnej
  • • Publikacja cyfrowa
  • • Technologie Nowych Mediów
  • • Warsztaty 1 MA
  • • Kontent cyfrowy (dla Grafików)
  • • Rzeźba
  • • Dźwięk 2M
  • • Video mapping
  • • Techniki prezentacyjne
  • • Antropologia kultury
  • • Techniki obrazowania na ścianie (mural)

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Grafika dynamiczna
  • • Techniki animacji cyfrowej
  • • Rysunek specjalistyczny
  • • Kolor w przestrzeni multimedialnej
  • • Publikacja cyfrowa
  • • Branding
  • • Rzeźba 1M
  • • Video mapping
  • • Warsztaty 1 MA
  • • Kontent cyfrowy (dla Grafików)
  • • Techniki prezentacyjne
  • • Systemy immersyjne
  • • Antropologia Kultury
  • • Techniki obrazowania na ścianie (mural)

prof. dr hab. Jaśmina Wójcik-Wróblewska

W pracowni można realizować zarówno plakaty, grafiki, jak i filmy, performance’y, instalacje dźwiękowe i wszystkie inne formy wypowiedzi artystycznej. Najważniejszym aspektem ich działalności jest zakorzenienie społeczne i wydźwięk pracy w kontekście społecznym, lub jej zaistnienie w przestrzeni publicznej. Prace mogą posiadać znamiona interwencji społecznych.

Może być to praca z wybraną grupą społeczną, jak i osobista wypowiedź na nurtujące zagadnienie (przykładowo: film użyteczny, seria plakatów interwencyjnych, film dokumentujący akcję artystyczną, performance w miejscu publicznym i inne). Jesteśmy nastawieni na twórczą dyskusję, dialog, pracę w grupie (możliwa, ale niekonieczna). Do pracowni zapraszani są inni artyści, praktycy i teoretycy na gościnne wykłady (z dziedzin takich jak filozofia, socjologia, kulturoznawstwo, aktywizm miejski, ogrodnictwo, porozumienie bez przemocy, praktyki międzykulturowe i antydyskryminacyjne).

Słowa klucze: – feminizm,- projektowanie społeczne,- opieka,- film zaangażowany społecznie,- długoterminowe projekty artystyczne lub społeczno-artystyczne,- macierzyństwo,- ekologia,- uprecykling, coworking ze społecznościami.

prof. dr hab. Paweł Nowak

W pracowni duży nacisk kładziony jest na kreatywność studentek i studentów. Pomysł na realizacje dyplomu jest wspólnie przygotowywany na zasadzie dialogu i indywidualnych preferencji. Istotnym elementem jest aspekt artystyczny. Budowa indywidualnego kontekstu. Często w dyplomach poruszany jest autobiograficzny kontekst w celu uzyskania indywidualnej, osobistej narracji. Obraz finalny dyplomu może przyjąć dowolny charakter artystyczny.

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Techniki animacji cyfrowej
  • • Grafika dynamiczna
  • • Publikacja cyfrowa
  • • Branding
  • • Rysunek specjalistyczny
  • • Kolor w przestrzeni multimedialnej
  • • Video mapping
  • • Warsztaty 1 MA
  • • Kontent cyfrowy (dla Grafików)
  • • Dźwięk 2M
  • • Projektowanie plakatu
  • • Systemy immersyjne
  • • Techniki prezentacyjne
  • • Antropologia Kultury
  • • Kuratorskie projekty wystaw
  • • Techniki obrazowania na ścianie (mural)

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Grafika dynamiczna
  • • Techniki animacji cyfrowej
  • • Rysunek specjalistyczny
  • • Tworzenie gier komputerowych
  • • Publikacja cyfrowa
  • • Branding
  • • Rzeźba 1M
  • • Warsztaty 1 MA
  • • Kontent cyfrowy (dla Grafików)
  • • Studio filmowe
  • • Techniki prezentacyjne
  • • Systemy immersyjne
  • • Antropologia Kultury

Zakres Animacja

Pracownia filmu animowanego

Pracownia dyplomowa z animacji filmowej na poziomie magisterskim ma na celu przygotowanie studentów do kompleksowego procesu tworzenia filmu animowanego. W ramach zajęć studenci zdobywają zaawansowaną wiedzę oraz praktyczne umiejętności z zakresu technik animacyjnych – zarówno tradycyjnych, jak i cyfrowych.

Główne cele przedmiotu to rozwój kreatywności oraz indywidualnych umiejętności twórczych, a także doskonalenie zdolności do pracy w zespole produkcyjnym. Podczas realizacji projektu dyplomowego studenci uczą się samodzielnego opracowywania koncepcji artystycznej filmu, tworzenia storyboardu, projektowania postaci, tła oraz animacji, a także zarządzania procesem produkcji.

Finalnym celem jest przygotowanie profesjonalnego projektu filmowego, który będzie efektem zdobytej wiedzy, umiejętności oraz osobistego wkładu twórczego.

Prowadzący dr hab. Jacek Rokosz, mgr Magdalena Pilecka

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Techniki animacji cyfrowej
  • • Grafika czasu rzeczywistego
  • • Technologie Nowych Mediów
  • • Propedeutyka sztuki filmowej
  • • Rysunek specjalistyczny
  • • Dźwięk 2M
  • • Studio filmowe
  • • Techniki prezentacyjne
  • • Antropologia kultury
Pracownia 3D (MAP3D)

Celem pracowni jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi technikami pracy w środowisku 3d. Realizowane jest to poprzez ćwiczenia o rosnącym stopniu skomplikowania, Celem Przedmiot skupia się na rozpoczęciu rozwoju w kierunku wykształcenia zdolności kreacji  zawartości 3d do dowolnej aplikacji czasu rzeczywistego (np. gry). W ramach zajęć prowadzone są zajęcia związane z rozwojem umiejętności pracy w grupie (30h) oraz grafiką 3d, w tym tworzeniem wirtualnej scenografii (30h).

Prowadzący dr inż. Krzysztof Kalinowski, mgr Adrianna Wróbel

Sugerowane przedmioty obieralne:

  • • Grafika czasu rzeczywistego (obowiązkowy dla Pracowni MAP3D)
  • • Techniki animacji cyfrowej
  • • Tworzenie gier komputerowych
  • • Rysunek specjalistyczny
  • • Kolor w przestrzeni multimedialnej
  • • Dźwięk 2M
  • • Warsztaty 1 MA
  • • Studio filmowe
  • • Systemy immersyjne

Gotowy rozpocząć swoją karierę jako grafik?

Zarejestruj się na naszej platformie rekrutacyjnej!