Bio
Artystka wizualna, Text artist, performerka. Projektantka graficzna, typografka, historyczka pisma. Doktor sztuk pięknych. Pisze i wykłada o typografii jako medium komunikacji wizualnej oraz piśmie jako zjawisku kulturowym. Prelegentka międzynarodowych konferencji projektowych i typograficznych. Prowadzi autorskie warsztaty i kuratoruje wystawy. Członkini jury konkursów projektowych (59. Konkursu PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2018, Young Ones 2025). Razem z Andrzejem Tomaszewskim współautorka książki „Lit[t]era Romana. Antologia tekstów z czasopisma Litera 1966–1978” (Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2019).
Wykładowczyni na Wydziale Sztuki Nowych Mediów Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia z kaligrafii, typografii i komunikacji wizualnej. Kuratorka Type Directors Club Archive – wyłącznego partnera TDC na Polskę i Europę Środkową – którego kolekcję od 2014 roku tworzą prace nagrodzone w corocznych edycjach konkursu TDC Annual Competition (najbardziej prestiżowego konkursu typograficznego na świecie, trwającego nieprzerwanie od 70 lat). Ukończyła projektowanie graficzne na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Jej praktyka artystyczna bada przecięcia wizualności pisma, performatywności gestu pisania i nowych mediów.
— udział w 29. Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie, Warszawa 2025
— instalacja interaktywna „Przepływy”, Festiwal Przemiany 2024, Centrum Nauki Kopernik w Warszawie
— performans “Nie czytaj tego!”, 2. Międzynarodowa Konferencja Performatywna Lalka NOVA, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Filia we Wrocławiu, Wrocław 2023.
— performans z kaligrafią VR z udziałem Brody’ego Neuenschwandera oraz Sefy Sagir, Międzynarodowy Kongres Typograficzny ATypI 2023, Sorbonne University, Paryż (Francja) 2023.
— udział w wystawie zbiorowej “Moving Poetry Mainz”, Mainz (Niemcy) 2022
— performans kaligraficzny “7 kopuł”, Międzynarodowa Konferencja Performatywna Lalka NOVA, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Filia we Wrocławiu, Wrocław 2021.
— „How the West Discovered the Fluidity of Letters: Footnotes to the History of Writing”, Międzynarodowy Kongres Typograficzny ATypI 2025, Kopenhaga (Dania) 2025.
— “Performative writing in VR – cognitive biases”, 1st International Conference Methodological and Cognitive Aspects of Visual Arts, Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu, Wrocław 2023
— “Performatywny wymiar pisma. Na styku sztuk wizualnych i teatralnych, tradycyjnych narzędzi i nowych technologii”, [w:] „IMPULSY. Mapowanie nowego teatru lalek”, pod red. M. Kocura, Wydawca: Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu, Wrocław 2022, s. 252–271.
— “Postmodern writing: The case of calligraphy in Virtual Reality”, [w:] „Transformations in typography through the medium of the screen”, pod red. H. Kenny i in., Warszawa – Mainz – Dublin 2021, s. 461–473.
— “Multiscriptural typography”, Międzynarodowy Kongres Typograficzny ATypI 2020.
— “Do we need illegible writing? A philosophical approach to abstract calligraphy”, [w:] „Future Graphic Language: New Directions in Verbal Communication”, pod red. E. Sataleckiej, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2020, s. 20–27.
— warsztaty “Mapa osobista. Inspiracje manierystyczną kaligrafią kartograficzną Gerarda Mercatora” dla pracowników Biblioteki Narodowej w Warszawie, Warszawa 2024
— warsztaty “Creative Thinking in Lettering” dla studentów wydziału Zeitbasierte Medien Hochschule Mainz, Mainz (Niemcy) 2022.
— warsztaty performatywnego pisania w VR “Littera NOVA” dla studentów wydziałów Lalkarskiego i Aktorskiego Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu, Wrocław 2021.