Przejdź do treści

Krzysztof Górlicki

1. Na początek o pracy zawodowej. Jaki jest obszar Pana specjalizacji zawodowej?

Informacja i komunikacja. Od ponad 20 lat pracuję w mediach. Równolegle prowadzę własną firmę, gdzie koncentruję się na projektowaniu oraz architekturze informacji. Od 10 lat jestem wykładowcą akademickim. W Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych uczę Wystąpień Publicznych oraz innowacyjnego procesu prototypowania – Design Sprint.

2. Z jakimi wyzwaniami spotyka się Pan w swojej pracy zawodowej?

Żyjemy w świecie dużej konkurencyjności, zmienności otoczenia i nieprzewidywalności. Coraz większą rolę odgrywa szybkość reakcji na zmiany. Czasy spokojnych wzrostów na razie mamy za sobą. Jednym z największych wyzwań jest przekonanie otoczenia, że mimo niepewności trzeba jeszcze więcej i szybciej eksperymentować. 

3. Jakie kluczowe zagadnienia porusza przedmiot programowy prowadzony przez Pana na studiach MBA?

Prowadzę dwa przedmioty. Na zajęciach z Design Sprint zachęcam do eksperymentowania z nowymi produktami i usługami. Uczę genialnego procesu testowania i generowania rozwiązań Design Sprint. Stosują go najbardziej innowacyjne firmy na świecie. 

Natomiast w trakcie warsztatów z Wystąpień Publicznych pomagam tym, którzy odczuwają lęk przed zabieraniem głosu na zebraniach lub konferencjach. Otwieram głowy, uczę sprawdzonych struktur prezentacji, technik zaangażowania słuchaczy i przypominam, że najważniejsze jest nie to, jak prelegent wypadnie, tylko co uzyska.

4. Co jest dla Pana najistotniejsze w przekazie wiedzy związanej w wykładanym przedmiotem na studiach?

Istotne jest to, aby słuchacze mogli i umieli z przekazanej wiedzy skorzystać. Ważne są także inspiracja i motywacja do działania. Nawet największe wizje ulecą, jeśli dla nich czegoś nie zrobimy.

5. Jakich tematów dotyczą najczęściej dyskusje ze studentami na Pana zajęciach?  Co studentów najbardziej interesuje?

Przyszłość, ludzie, biznes. Rozmawiamy i dyskutujemy o zmieniającym się świecie. O tym jak prowadzić firmy i jak budować relacje ze wspólnikami i pracownikami. Nie wystarcza nam teoria. Pytamy jak „to coś” działa lub może zadziałać w praktyce. Najciekawsze są warsztaty, zadania i rozmowy o konkretnych rozwiązaniach wykorzystanych w organizacjach.

6. Jakich umiejętności nabywają studenci podczas studiowania przedmiotu prowadzonego przez Pana na MBA?

Słuchacze Wystąpień Publicznych dowiadują się jak szybko konstruować skuteczne przemowy lub komunikaty kryzysowe. Podpowiadam, jak pozbyć się stresu i na czym warto koncentrować się podczas wystąpienia. 

Po zajęciach Design Sprint studenci umieją przeprowadzić Sprint Projektowy dla nowego produktu lub usługi. Doceniają metodyki zwinne i eksperymenty. Mają do dyspozycji narzędzie, z którego korzystają m.in  Google, Facebook, Salesforce, HBO, Lufthansa, Lego czy ONZ.

7. W jaki sposób mogą wykorzystać tę wiedzę w swojej pracy zawodowej?

Szybko. Jedną z największych korzyści studiów MBA jest ogromna wiedza praktyczna, którą od razu można stosować w organizacjach. Regularnie dostaję sygnały, że jedna ze struktur wystąpień poznana na zajęciach świetnie sprawdziła się na konferencji lub, że proces Design Sprint pomógł rozwiązać – do tej pory – „nierozwiązywalny” problem i wprowadzić na rynek produkt lub usługę.

8. Co jest dla Pana wartościowe w pracy z uczestnikami studiów MBA w PJATK?

Wymiana wiedzy i doświadczeń. Każde zajęcia to transmisja dwukierunkowa. Zostawiamy na sali „pot, krew i łzy”. Za to zabieramy nowe doświadczenia oraz inspirującą wiedzę i energię do działania. 

9. Jak postrzegany jest przez Pana profil studenta studiów MBA?

Ambitny, inteligentny i wymagający. Żądny wiedzy i nowych wyzwań. To człowiek, który nie tylko przyjmuje to co serwuje życie. To człowiek, który świat chce współtworzyć. Tak odbieram profil naszego studenta. To dla mnie wielki zaszczyt współtworzyć zajęcia MBA dla branży IT w PJATK.

Krzysztof Górlicki –  dziennikarz, wykładowca akademicki i przedsiębiorca. Od kilkunastu lat pracuje w TVN24. Jego specjalizacją jest informacja i komunikacja. Pomaga zdobywać kompetencje w zakresie multimediów, wystąpień publicznych, prezentacji i komunikacji w sytuacjach kryzysowych. Od wielu lat prowadzi także własną firmę, gdzie koncentruje się na projektowaniu oraz architekturze informacji. Jest certyfikowanym facylitatorem i trenerem sprintów projektowych – Design Sprint.