W związku z trwającym na Ursynowie hackathonem „Data for City” odbywa się cykl warsztatów prowadzonych w ursynowskich liceach (m.in. LO 63, LO 70 i LO 166). Warsztaty dotyczą interaktywnego storytellingu i tworzenia gier, co jest bliskie wielu wykładowcom oraz studentkom i studentom PJATK, dlatego też postanowiliśmy aktywnie włączyć się w to wydarzenie.
Celem tych warsztatów jest promowanie tworzenia i projektowania gier jako wyboru kariery po maturze oraz przedstawienie PJATK jako miejsca, w którym można rozwijać edukację i przyszłość w dziedzinie mediów i projektowania gier.
Warsztaty są prowadzone przez Benjamina Hanusska i Tymoteusza Pietruszkę z PJAIT Game Lab.
„Interactive Storytelling to warsztaty mające na celu wprowadzenie młodych ludzi do emergentnego storytellingu, jaki jest wykorzystywany w grach. Zajęcia rozpoczynają się wykładem o designie i teorii narracji w multimediach, a następnie wprowadzane jest narzędzie Twine. Twine pozwala na szybkie i proste opowiadanie historii w formie gry, gdzie odbiorca podejmuje decyzje dotyczące jej przebiegu. Z pomocą tego narzędzia, uczniowie tworzą własne emergentne historie. Po dwugodzinnych warsztatach są oni nie tylko zdolni do pracy w Twine, ale również zaznajomieni z wykorzystywanym w branży procesem opracowywania i budowania historii na potrzeby multimediów.”