Informacje ogólne
Elastyczność i komfort
Wiemy, że wiedzę i umiejętności zdobywa się najowocniej w odpowiednich warunkach, dlatego nasze zajęcia odbywają się zarówno w formie zdalnej (oszczędzając czas i energię), jak i stacjonarnie (umożliwiając warsztaty kreatywne, nawiązanie i podtrzymanie relacji, pełniejszą wymianę doświadczeń).
Studia trwają dwa semestry i obejmują 11 zjazdów w systemie hybrydowym: 9 zjazdów on-line i dwa stacjonarne w Gdańsku.
Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w soboty i niedziele.
Zajęcia prowadzone są w języku polskim.
Merytoryka
Program opracowaliśmy tak, aby zapoznać Słuchaczy z jak najszerszym zakresem merytorycznym tematu psychologii tworzenia scenariuszy i zasad gier, jak również, aby umożliwić praktyczne – warsztatowe przećwiczenie wielu poruszanych tematów. Słuchacze otrzymują też profesjonalne zestawy materiałów (skrypty, gotowe szablony, lektury – podręczniki w wersji cyfrowej i papierowej).
Program studiów
Opis przedmiotów
- Wybrane zagadnienia z zakresu psychologii gier
- Analiza gier z perspektywy psychologicznej
- Procesy poznawcze w tworzeniu i odbiorze gier
- Projektowanie gier z perspektywy psychologicznej
- Analiza przypadków
- Psychologia gracza: motywacje, preferencje i potrzeby
- Emocje w grach zespołowych i indywidualnych
- Gry zespołowe – mechanizmy psychologiczne
- Zaangażowanie a uzależnienie – aspekty psychologiczne
- Analiza przypadków
- Gry i grywalizacja w zarządzaniu zespołem i działach HR
- Gry i grywalizacja – zastosowanie w marketingu, PR i budowaniu marki
- Gry i grywalizacja – zastosowanie w edukacji
- Analiza przypadków
- Wprowadzenie do kreatywności i technik projektowania
- Warsztat kreatywności
- Design Thinking w projektowaniu scenariuszy gier
- Mózg gracza – użytkownika: uwarunkowania biologiczne
- Różnice generacyjne i kulturowe
- Neurobiologiczne uwarunkowania uwagi, koncentracji i pamięci
- System kar i system nagród a scenariusz gry
- Mechanizmy lustrzane i kanoniczne a budowanie gry
- Hipokamp – brama pamięci wrażliwa na historie
- Neurobiologiczne podstawy storytellingu
- Zaangażowanie a uzależnienie – aspekty etyczne
- Przekaz, treści, konsekwencje
- Wykorzystanie scenariuszy gier do zmiany postawy, poglądów, przekonań
- Scenariusz gry a wpływ społeczny
- Analiza przypadków
- Scenariusz gry jako historia
- Zasady wykorzystania historii w grach
- Storytelling w grze – konstrukcja bohaterów, interakcji i chronologii wydarzeń
- Analiza przypadków
- Warsztat storytellingu
- Narzędzia scenarzysty – przegląd i wykorzystanie
- Zasady tworzenia logiki i poziomów gry
- Projektowanie gameplayu w rozgrywce
- Doświadczenia gry VR/AR/MR
- Inspiracje interdyscyplinarne
- Warsztat
- Własność intelektualna a tworzenie scenariuszy gier
- Zabezpieczenie własności intelektualnej
- Opatentowanie pomysłu
- Odpowiedzialność prawna autora scenariusza gry
Spotkanie z kierownikami studiów podyplomowych
Nikt nie opowie o studiach proponowanych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego lepiej niż ci, którzy je stworzyli. Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania rozmów z kierownikami studiów podyplomowych oraz studiów MBA (w tym kierownikiem CKP Panią Martą Godzisz), które przeprowadziła Pani Aleksandra Szyr.