Przejdź do treści

Informacje ogólne

Elastyczność i komfort

Wiemy, że wiedzę i umiejętności zdobywa się najowocniej w odpowiednich warunkach, dlatego nasze zajęcia odbywają się zarówno w formie zdalnej (oszczędzając czas i energię), jak i stacjonarnie (umożliwiając warsztaty kreatywne, nawiązanie i podtrzymanie relacji, pełniejszą wymianę doświadczeń).

Studia trwają dwa semestry i obejmują 11 zjazdów w systemie hybrydowym: 9 zjazdów on-line i dwa stacjonarne w Gdańsku.

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w soboty i niedziele.

Zajęcia prowadzone są w języku polskim.


Merytoryka

Program opracowaliśmy tak, aby zapoznać Słuchaczy z jak najszerszym zakresem merytorycznym tematu psychologii tworzenia scenariuszy i zasad gier, jak również, aby umożliwić praktyczne – warsztatowe przećwiczenie wielu poruszanych tematów. Słuchacze otrzymują też profesjonalne zestawy materiałów (skrypty, gotowe szablony, lektury – podręczniki w wersji cyfrowej i papierowej).


Program studiów

Program studiów 2024/2025



Opis przedmiotów

Psychologia gier – wprowadzenie (32 h)
  • Wybrane zagadnienia z zakresu psychologii gier
  • Analiza gier z perspektywy psychologicznej
  • Procesy poznawcze w tworzeniu i odbiorze gier
  • Projektowanie gier z perspektywy psychologicznej
  • Analiza przypadków
Psychologia gracza – użytkownika (16 h)
  • Psychologia gracza: motywacje, preferencje i potrzeby
  • Emocje w grach zespołowych i indywidualnych
  • Gry zespołowe – mechanizmy psychologiczne
  • Zaangażowanie a uzależnienie – aspekty psychologiczne
  • Analiza przypadków
Zastosowanie gier i grywalizacji (16 h)
  • Gry i grywalizacja w zarządzaniu zespołem i działach HR
  • Gry i grywalizacja – zastosowanie w marketingu, PR i budowaniu marki
  • Gry i grywalizacja – zastosowanie w edukacji
  • Analiza przypadków
Design Thinking (16 h)
  • Wprowadzenie do kreatywności i technik projektowania
  • Warsztat kreatywności
  • Design Thinking w projektowaniu scenariuszy gier
Neuronauki a projektowanie scenariuszy gier (16 h)
  • Mózg gracza – użytkownika: uwarunkowania biologiczne
  • Różnice generacyjne i kulturowe
  • Neurobiologiczne uwarunkowania uwagi, koncentracji i pamięci
  • System kar i system nagród a scenariusz gry
  • Mechanizmy lustrzane i kanoniczne a budowanie gry
  • Hipokamp – brama pamięci wrażliwa na historie
  • Neurobiologiczne podstawy storytellingu
Etyka w projektowaniu gier (16 h)
  • Zaangażowanie a uzależnienie – aspekty etyczne
  • Przekaz, treści, konsekwencje
  • Wykorzystanie scenariuszy gier do zmiany postawy, poglądów, przekonań
  • Scenariusz gry a wpływ społeczny
  • Analiza przypadków
Storytelling (16 h)
  • Scenariusz gry jako historia
  • Zasady wykorzystania historii w grach
  • Storytelling w grze – konstrukcja bohaterów, interakcji i chronologii wydarzeń
  • Analiza przypadków
  • Warsztat storytellingu
Warsztat scenarzysty (32 h)
  • Narzędzia scenarzysty – przegląd i wykorzystanie
  • Zasady tworzenia logiki i poziomów gry
  • Projektowanie gameplayu w rozgrywce
  • Doświadczenia gry VR/AR/MR
  • Inspiracje interdyscyplinarne
  • Warsztat
Prawo autorskie i patentowe (16 h)
  • Własność intelektualna a tworzenie scenariuszy gier
  • Zabezpieczenie własności intelektualnej
  • Opatentowanie pomysłu
  • Odpowiedzialność prawna autora scenariusza gry

Spotkanie z kierownikami studiów podyplomowych

Nikt nie opowie o studiach proponowanych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego lepiej niż ci, którzy je stworzyli. Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania rozmów z kierownikami studiów podyplomowych oraz studiów MBA (w tym kierownikiem CKP Panią Martą Godzisz), które przeprowadziła Pani Aleksandra Szyr.