Informacje ogólne
Ważne wydarzenia
Rekrutacja na rok akademicki 2024/25
Opis studiów
Program studiów podyplomowych UX Design ma na celu dostarczenie wiedzy z zakresu Human-Computer Interaction (HCI) oraz praktycznych umiejętności obejmujących planowanie i przeprowadzanie badań UX, a także modelowanie, kompleksowe prototypowanie interfejsów użytkownika (UI) i ewaluację produktów i usług cyfrowych. Słuchacze dzięki zajęciom i warsztatom opartym na rzeczywistych projektach, mogą skupić się na realizacji swojego portfolio UX pod okiem mentorów i pełnych pasji ekspertów z wieloletnim doświadczeniem. Zdobędą również kompetencje związane z wdrażaniem strategii UX ze świadomością funkcjonowania ekosystemu biznesowego. Warunkiem uczestnictwa są ukończone studia co najmniej I stopnia oraz podstawowe doświadczenie zawodowe.
Dlaczego warto wybrać nasze studia?
Słuchacze studiów podyplomowych UX Design zdobywają kluczowe kompetencje niezbędne do projektowania zorientowanego na człowieka (Human-Centered Design) i zapewnienia wysokiego poziomu UX tworzonych rozwiązań interaktywnych. Są również świadomi różnych metodyk projektowych i roli badań w projektowaniu UX. Analizy przypadków biznesowych prezentowane podczas zajęć przygotowują słuchaczy do budowy zoptymalizowanej strategii wrażeń użytkownika, która integruje strategię biznesową z projektowaniem UX. Ponadto zdobyta wiedza oraz jej praktyczne zastosowanie pozwalają absolwentom na szybkie zrozumienie swojej roli w zespole i zajęcie dojrzałego, partnerskiego stanowiska w dialogu w procesie projektowym.
Słuchacze potrafią odpowiednio opracować plan badawczy oraz przeprowadzić badanie potrzeb użytkowników dopasowane do charakterystyki projektu i odbiorców. Posiadają praktyczne umiejętności modelowania i tworzenia architektury informacji dla rozbudowanych projektów usług cyfrowych, w tym serwisów internetowych, aplikacji mobilnych, itp. Stosują wytyczne oraz zasady projektowania ergonomicznych interfejsów użytkownika zgodne ze współczesnymi trendami projektowymi i aspektami technicznymi. Znają podstawowe zagadnienia związane z rolą i znaczeniem oraz środkami wyrazu formalnego w popularnie wykorzystywanych mediach. Świadomość podstaw designu nie tylko daje absolwentom przewagę konkurencyjną na rynku pracy, ale przede wszystkim umożliwia im pełnienie roli wartościowych i równorzędnych partnerów dla zespołów m.in. kreacji, strategii, IT oraz marketingu, z którymi będą współpracować.
Absolwenci potrafią efektywnie pracować z aplikacjami i serwisami do prototypowania interfejsów użytkownika stosując zasady intuicyjnej nawigacji, interakcji i metod dialogu z użytkownikiem. Znają podstawy projektowania graficznego i aplikacje pozwalające zaprojektować zarówno interfejs użytkownika jak i materiały prezentacyjne związane z projektem oraz budową własnego portfolio UX/UI. Są przygotowani do samodzielnego planowania i przeprowadzenia różnych rodzajów testów i audytów użyteczności w celu ewaluacji stworzonych rozwiązań interaktywnych. Potrafią poszerzać swoją wiedzę i rozwijać umiejętności dzięki wskazanym narzędziom, otrzymanym pomocom i materiałom dydaktycznym.
Branża UX zmienia się bardzo dynamicznie i konieczne jest bycie na bieżąco z trendami projektowymi i technologiami wykorzystywanymi we współczesnych projektach. Słuchacze będą mieli możliwość pozostawania w kontakcie ze wszystkimi absolwentami i wykładowcami oraz otrzymają dostęp do aktualizowanych źródeł i materiałów z zakresu UX, dzięki czemu będą mogli rozwijać swoje kompetencje i umiejętności także po ukończeniu studiów. Ponadto otrzymają prestiżowy dyplom Uczelni, która od wielu lat ceniona jest zarówno na rynku IT, jak i przez branżę kreatywną, potwierdzający wysokie kwalifikacje z zakresu projektowania UX.
Wartość dodana
Po ukończeniu tych studiów absolwent będzie:
- znał i rozumiał zagadnienia z dziedziny Human-Computer Interaction (HCI) związane z projektowaniem produktów i usług cyfrowych,
- potrafił stosować zasady projektowania zorientowanego na człowieka (UCD) w celu zapewnienia wysokiego poziomu UX tworzonych rozwiązań interaktywnych takich jakich serwisy internetowe, aplikacje mobilne itp.,
- rozumiał elementy składowe wdrażania strategii UX i podstawy ekosystemu biznesowego,
- rozumiał i potrafił analizować potrzeby użytkowników w procesie projektowania procesów, usług, interfejsów użytkownika i interakcji,
- wykorzystywał odpowiednie metody badawcze na różnych etapach projektowania UX,
- potrafił modelować i budować innowacyjne produkty i usługi cyfrowe oparte na badaniach z użytkownikami,
- tworzył dobrze zorganizowaną, logiczną strukturę i architekturę informacji,
- stosował podstawy sztuki designu oraz wytyczne/wzorce projektowe dotyczące tworzenia interfejsów użytkownika i interakcji na różnych platformach,
- tworzył zaawansowane i kompleksowe prototypy interfejsów użytkownika i interakcje o zróżnicowanym poziomie szczegółowości za pomocą specjalistycznego oprogramowania,
Godziny otwarcia
Poniedziałek 8.00–17.00
Wtorek 8.00–17.00
Środa 8.00–17.00
Czwartek 8.00–17.00
Piątek 8.00–16.00
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Obsługa kandydatek i kandydatów na studia w PJATK odbywa się stacjonarnie, telefonicznie i mailowo.
Dokumenty można dostarczać drogą elektroniczną – wgrywając skany na swoim indywidualnym koncie rekrutacyjnym.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych osób rekrutujących się na studia w PJATK
Kontakt
Biuro Centrum Kształcenia Podyplomowego
pokój nr 17
tel. (+48) 512 497 506
tel. (+48) 504 640 530
tel. (+48) 22 58 44 597
e-mail: podyplomowe@pja.edu.pl
ul. Koszykowa 86
02-008 Warszawa
Kierownik merytoryczny studiów
Wykładowca w Katedrze Multimediów w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie, absolwent Wydziału Informatyki tej samej uczelni. Specjalizuje się w zagadnieniach Human-Computer Interaction, Immersive Media oraz Interactive Digital Storytelling. Autor artykułów naukowych dotyczących wykorzystania multimediów na potrzeby edukacji, sztuki, medycyny oraz wsparcia osób niepełnosprawnych. Współtworzy projekty/instalacje w kooperacji z artystami wykorzystujące nowoczesne technologie multimedialne. Certyfikowany ekspert programów Adobe (ACE)
Kontakt: mati@pjwstk.edu.pl
Do kogo skierowane są te studia?
Program studiów jest adresowany przede wszystkim do:
- projektantów produktów, projektów UX i interfejsów użytkownika zajmujących się produktami i usługami cyfrowymi, którzy chcieliby usystematyzować swoją wiedzę dotyczącą HCI i poznać współczesne potrzeby użytkowników oraz trendy w projektowaniu interfejsów użytkownika oraz interakcji,
- Web designerów, projektantów aplikacji mobilnych i innych cyfrowych rozwiązań interaktywnych, którzy chcieliby przygotowywać intuicyjne i przyjazne dla odbiorców produkty i usługi z uwzględnieniem oczekiwań zamawiającego projekt i aspektów technicznych.
- strategów produktów/UX, menedżerów/właścicieli produktów cyfrowych, zespołów ds. innowacji, którzy współpracują z informatykami i UX designerami i chcieliby wdrożyć strategię UX oraz ulepszyć proces komunikacji w zespole projektowym stosując odpowiednie metody/narzędzia wspierające pracę zespołową w celu stworzenia innowacyjnego produktu/usługi cyfrowej,
- pracowników branży kreacji, strategii, analizy biznesowej, IT i marketingowej chcących poszerzyć swoje kompetencje zawodowe,
- osób kreatywnych, chcących zdobyć niezbędną wiedzę teoretyczną oraz praktyczną związaną z aspektami UX, tworzeniem graficznych interfejsów użytkownika, a w szczególności z metodami projektowania zorientowanego na użytkownika w celu dostarczenie intuicyjnych i przyjaznych użytkownikowi produktów cyfrowych.
Absolwenci tego kierunku najczęściej pracują w charakterze :
- badaczy UX, których celem jest poznanie i zrozumienie potrzeb użytkowników, a następnie ich implementacja w projektowanym produkcie lub usłudze cyfrowej,
- projektantów UX zajmujących się modelowaniem architektury informacji i prototypowaniem graficznych interfejsów użytkownika i interakcji dla rozwiązań internetowych oraz mobilnych,
- projektantów UI odpowiadających za projekty graficzne interfejsów użytkownika i przygotowanie makiet i prototypów o wysokim poziomie odwzorowania detali wizualnych dowolnych produktów cyfrowych,
- ekspertów użyteczności, którzy odpowiadają za planowanie i przeprowadzenie testów użyteczności w celu ewaluacji stworzonych rozwiązań interaktywnych i zapewnienie wysokiego poziomu UX.
Projekty studentów
Sztuki Nowych Mediów
Projekt aplikacji „Planthero”
Autor: Anna Pazik
Promotor główny – Jacek Staszewski
Promotor techniczny – Marcin Wichrowski
Promotor pracy pisemnej – Marzena Królikowska-Dziubecka
Aplikacja językowa “Doodle”
Autor: Weronika Horyńska
Promotor główny – Jacek Staszewski
Promotor techniczny – Marcin Wichrowski
Promotor pracy pisemnej – Marzena Królikowska-Dziubecka
Spotkanie z kierownikami studiów podyplomowych
Nikt nie opowie o studiach proponowanych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego lepiej niż ci, którzy je stworzyli. Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania rozmów z kierownikami studiów podyplomowych oraz studiów MBA (w tym kierownikiem CKP Panią Martą Godzisz), które przeprowadziła Pani Aleksandra Szyr.