Przejdź do treści

Informacje ogólne

Ważne wydarzenia

Opis studiów

Program studiów podyplomowych UX Design ma na celu dostarczenie wiedzy z zakresu Human-Computer Interaction (HCI) oraz praktycznych umiejętności obejmujących planowanie i przeprowadzanie badań UX, a także modelowanie, kompleksowe prototypowanie interfejsów użytkownika (UI) i ewaluację produktów i usług cyfrowych. Słuchacze dzięki zajęciom i warsztatom opartym na rzeczywistych projektach, mogą skupić się na realizacji swojego portfolio UX pod okiem mentorów i pełnych pasji ekspertów z wieloletnim doświadczeniem. Zdobędą również kompetencje związane z wdrażaniem strategii UX ze świadomością funkcjonowania ekosystemu biznesowego. Warunkiem uczestnictwa są ukończone studia co najmniej I stopnia oraz podstawowe doświadczenie zawodowe.

Dlaczego warto wybrać nasze studia?

Merytoryka

Słuchacze studiów podyplomowych UX Design zdobywają kluczowe kompetencje niezbędne do projektowania zorientowanego na człowieka (Human-Centered Design) i zapewnienia wysokiego poziomu UX tworzonych rozwiązań interaktywnych. Są również świadomi różnych metodyk projektowych i roli badań w projektowaniu UX. Analizy przypadków biznesowych prezentowane podczas zajęć przygotowują słuchaczy do budowy zoptymalizowanej strategii wrażeń użytkownika, która integruje strategię biznesową z projektowaniem UX. Ponadto zdobyta wiedza oraz jej praktyczne zastosowanie pozwalają absolwentom na szybkie zrozumienie swojej roli w zespole i zajęcie dojrzałego, partnerskiego stanowiska w dialogu w procesie projektowym.

Wiedza i Praktyka

Słuchacze potrafią odpowiednio opracować plan badawczy oraz przeprowadzić badanie potrzeb użytkowników dopasowane do charakterystyki projektu i odbiorców. Posiadają praktyczne umiejętności modelowania i tworzenia architektury informacji dla rozbudowanych projektów usług cyfrowych, w tym serwisów internetowych, aplikacji mobilnych, itp. Stosują wytyczne oraz zasady projektowania ergonomicznych interfejsów użytkownika zgodne ze współczesnymi trendami projektowymi i aspektami technicznymi. Znają podstawowe zagadnienia związane z rolą i znaczeniem oraz środkami wyrazu formalnego w popularnie wykorzystywanych mediach. Świadomość podstaw designu nie tylko daje absolwentom przewagę konkurencyjną na rynku pracy, ale przede wszystkim umożliwia im pełnienie roli wartościowych i równorzędnych partnerów dla zespołów m.in. kreacji, strategii, IT oraz marketingu, z którymi będą współpracować.

Konkretne umiejętności

Absolwenci potrafią efektywnie pracować z aplikacjami i serwisami do prototypowania interfejsów użytkownika stosując zasady intuicyjnej nawigacji, interakcji i metod dialogu z użytkownikiem. Znają podstawy projektowania graficznego i aplikacje pozwalające zaprojektować zarówno interfejs użytkownika jak i materiały prezentacyjne związane z projektem oraz budową własnego portfolio UX/UI. Są przygotowani do samodzielnego planowania i przeprowadzenia różnych rodzajów testów i audytów użyteczności w celu ewaluacji stworzonych rozwiązań interaktywnych. Potrafią poszerzać swoją wiedzę i rozwijać umiejętności dzięki wskazanym narzędziom, otrzymanym pomocom i materiałom dydaktycznym.

Networking

Branża UX zmienia się bardzo dynamicznie i konieczne jest bycie na bieżąco z trendami projektowymi i technologiami wykorzystywanymi we współczesnych projektach. Słuchacze będą mieli możliwość pozostawania w kontakcie ze wszystkimi absolwentami i wykładowcami oraz otrzymają dostęp do aktualizowanych źródeł i materiałów z zakresu UX, dzięki czemu będą mogli rozwijać swoje kompetencje i umiejętności także po ukończeniu studiów. Ponadto otrzymają prestiżowy dyplom Uczelni, która od wielu lat ceniona jest zarówno na rynku IT, jak i przez branżę kreatywną, potwierdzający wysokie kwalifikacje z zakresu projektowania UX.


Wartość dodana

Po ukończeniu tych studiów absolwent będzie:

  • znał i rozumiał zagadnienia z dziedziny Human-Computer Interaction (HCI) związane z projektowaniem produktów i usług cyfrowych,
  • potrafił stosować zasady projektowania zorientowanego na człowieka (UCD) w celu zapewnienia wysokiego poziomu UX tworzonych rozwiązań interaktywnych takich jakich serwisy internetowe, aplikacje mobilne itp.,
  • rozumiał elementy składowe wdrażania strategii UX i podstawy ekosystemu biznesowego,
  • rozumiał i potrafił analizować potrzeby użytkowników w procesie projektowania procesów, usług, interfejsów użytkownika i interakcji, 
  • wykorzystywał odpowiednie metody badawcze na różnych etapach projektowania UX,
  • potrafił modelować i budować innowacyjne produkty i usługi cyfrowe oparte na badaniach z użytkownikami,
  • tworzył dobrze zorganizowaną, logiczną strukturę i architekturę informacji,
  • stosował podstawy sztuki designu oraz wytyczne/wzorce projektowe dotyczące tworzenia interfejsów użytkownika i interakcji na różnych platformach, 
  • tworzył zaawansowane i kompleksowe prototypy interfejsów użytkownika i interakcje o zróżnicowanym poziomie szczegółowości za pomocą specjalistycznego oprogramowania,

Godziny otwarcia

Poniedziałek 8.00–17.00
Wtorek 8.00–17.00
Środa 8.00–17.00
Czwartek 8.00–17.00
Piątek 8.00–16.00

Centrum Kształcenia Podyplomowego

Obsługa kandydatek i kandydatów na studia w PJATK odbywa się stacjonarnie, telefonicznie i mailowo.

Dokumenty można dostarczać drogą elektroniczną – wgrywając skany na swoim indywidualnym koncie rekrutacyjnym.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych osób rekrutujących się na studia w PJATK


Kontakt

Biuro Centrum Kształcenia Podyplomowego
pokój nr 17
tel. (+48) 512 497 506
tel. (+48) 504 640 530
tel. (+48) 22 58 44 597

e-mail: podyplomowe@pja.edu.pl
ul. Koszykowa 86
02-008 Warszawa

Kierownik merytoryczny studiów

Marcin Wichrowski

Wykładowca w Katedrze Multimediów w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie, absolwent Wydziału Informatyki tej samej uczelni. Specjalizuje się w zagadnieniach Human-Computer Interaction, Immersive Media oraz Interactive Digital Storytelling. Autor artykułów naukowych dotyczących wykorzystania multimediów na potrzeby edukacji, sztuki, medycyny oraz wsparcia osób niepełnosprawnych. Współtworzy projekty/instalacje w kooperacji z artystami wykorzystujące nowoczesne technologie multimedialne. Certyfikowany ekspert programów Adobe (ACE)

Kontakt: mati@pjwstk.edu.pl


Do kogo skierowane są te studia?

Program studiów jest adresowany przede wszystkim do:

  • projektantów produktów, projektów UX i interfejsów użytkownika zajmujących się produktami i usługami cyfrowymi, którzy chcieliby usystematyzować swoją wiedzę dotyczącą HCI i poznać współczesne potrzeby użytkowników oraz trendy w projektowaniu interfejsów użytkownika oraz interakcji,
  • Web designerów, projektantów aplikacji mobilnych i innych cyfrowych rozwiązań interaktywnych, którzy chcieliby przygotowywać intuicyjne i przyjazne dla odbiorców produkty i usługi z uwzględnieniem oczekiwań zamawiającego projekt i aspektów technicznych.
  • strategów produktów/UX, menedżerów/właścicieli produktów cyfrowych, zespołów ds. innowacji, którzy współpracują z informatykami i UX designerami i chcieliby wdrożyć strategię UX oraz ulepszyć proces komunikacji w zespole projektowym stosując odpowiednie metody/narzędzia wspierające pracę zespołową w celu stworzenia innowacyjnego produktu/usługi cyfrowej,
  • pracowników branży kreacji, strategii, analizy biznesowej, IT i marketingowej chcących poszerzyć swoje kompetencje zawodowe,
  • osób kreatywnych, chcących zdobyć niezbędną wiedzę teoretyczną oraz praktyczną związaną z aspektami UX, tworzeniem graficznych interfejsów użytkownika, a w szczególności z metodami projektowania zorientowanego na użytkownika w celu dostarczenie intuicyjnych i przyjaznych użytkownikowi produktów cyfrowych.

Absolwenci tego kierunku najczęściej pracują w charakterze :

  • badaczy UX, których celem jest poznanie i zrozumienie potrzeb użytkowników, a następnie ich implementacja w projektowanym produkcie lub usłudze cyfrowej,
  • projektantów UX zajmujących się modelowaniem architektury informacji i prototypowaniem graficznych interfejsów użytkownika i interakcji dla rozwiązań internetowych oraz mobilnych,
  • projektantów UI odpowiadających za projekty graficzne interfejsów użytkownika i przygotowanie makiet i prototypów o wysokim poziomie odwzorowania detali wizualnych dowolnych produktów cyfrowych,
  • ekspertów użyteczności, którzy odpowiadają za planowanie i przeprowadzenie testów użyteczności w celu ewaluacji stworzonych rozwiązań interaktywnych i zapewnienie wysokiego poziomu UX.

Projekty studentów
Sztuki Nowych Mediów

Projekt aplikacji „Planthero”

Autor: Anna Pazik

Promotor główny – Jacek Staszewski
Promotor techniczny – Marcin Wichrowski
Promotor pracy pisemnej – Marzena Królikowska-Dziubecka


Aplikacja językowa “Doodle”

Autor: Weronika Horyńska

Promotor główny – Jacek Staszewski
Promotor techniczny – Marcin Wichrowski
Promotor pracy pisemnej – Marzena Królikowska-Dziubecka

Spotkanie z kierownikami studiów podyplomowych

Nikt nie opowie o studiach proponowanych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego lepiej niż ci, którzy je stworzyli. Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania rozmów z kierownikami studiów podyplomowych oraz studiów MBA (w tym kierownikiem CKP Panią Martą Godzisz), które przeprowadziła Pani Aleksandra Szyr.