Przejdź do treści

Informacje ogólne

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry i obejmują zblokowane cykle spotkań warsztatowych.

Zajęcia odbywają się w formie 3 skumulowanych bloków w semestrze obejmujących 3 lub 4 dni spotkań (np. czwartek – niedziela lub piątek – niedziela)

Zajęcia prowadzone są w języku polskim.


Merytoryka

Przygotowane materiały dydaktyczne koncentrują się na:

  • studiowaniu właściwości obrazowania w świecie nowych technologii
  • analizie cech przestrzennych pod kątem tworzenia rozbudowanych projektów
    multimedialnych
  • zagadnieniach czasu (w tym pojęcia czasu rzeczywistego w kreacji)
  • analizie dźwięku i używania jego właściwości w wypowiedzi multimedialnej
  • badaniu działań ruchomych i statycznych i ich znaczeniu w projekcie multimedialnym.


Program studiów

Program studiów 2024/2025



Opis przedmiotów

Projektowanie Multimediów / TouchDesigner 1 (40 h)
  • Wprowadzenie do środowiska TouchDesigner. Omówienie interface’u oprogramowania TouchDesigner. Wstęp do generowania i przetwarzania tekstur 2D.
  • Tworzenie i przetwarzanie tekstur 2D. Wprowadzenie do operatorów sygnałowych, generowanie i przetwarzanie sygnałów sterujących.
  • Tworzenie i przetwarzanie geometrii 3D. Sensory: sterowanie teksturami i geometrią w czasie rzeczywistym. Wprowadzenie do projektu rocznego.
Środowiska multimedialne (2D, 3D) 1 (15 h)
  • Wprowadzenie do narzędzi graficznych 2D. Przegląd koncepcji, technik i metod.
  • Grafika komputerowa w projektowaniu interaktywnym. Interfejsy użytkownika.
  • Montaż wideo i postprodukcja.
Sterowanie w systemach multimedialnych 1 (16 h)
  • Wstęp do urządzeń wyświetlających (projektory, telewizory, ekrany diodowe). Wstęp do sygnałów wideo
  • Wstęp do sieci komputerowych
  • Sieci komputerowe, protokół OSC
Projektowanie dźwięku 1 (5 h)
  • Przegląd zasad, technik i zastosowań projektowania dźwięku w kontekstach multimedialnych.
  • Znaczenie dźwięku w zwiększaniu doświadczeń użytkowników i komunikacji w różnych mediach.
Zarządzanie projektem 1 (14 h)
  • Wprowadzenie do zarządzania projektami multimedialnymi: Przegląd zasad zarządzania projektami i metodologii stosowanych w szczególności w projektach multimedialnych. Unikalne wyzwania i kwestie związane z zarządzaniem projektami multimedialnymi, w tym wydarzeniami w czasie rzeczywistym.
  • Zrozumienie procesu inicjowania projektu, w tym identyfikacja celów projektu, interesariuszy i definiowanie zakresu projektów multimedialnych. Skutecznie inicjowanie i definiowanie parametrów projektów multimedialnych w celu zapewnienia oczekiwanych wyników.
  • Planowanie i harmonogramowanie projektów, poznanie technik i narzędzi w kontekście projektów multimedialnych. Wiedza praktyczna na temat tworzenia planów projektów, definiowania zadań i opracowywania realistycznych harmonogramów w celu skutecznego zarządzania.
Projektowanie Multimediów / TouchDesigner 2 (37 h)
  • Przetwarzanie tekstur za pomocą sygnałów sterujących w czasie rzeczywistym. Sterowanie geometrią 3D w czasie rzeczywistym za pomocą kontrolerów. Wprowadzenie do skryptowania. Prototypowanie projektu rocznego.
  • Integracja sygnałów sterujących i skryptowania. Budowanie interface’ów użytkownika. Praca nad projektem rocznym: budowanie projektu, testowanie.
  • Integracja sygnałów sterujących i skryptowania. Budowanie interface’ów użytkownika. Prezentowanie projektu, obrona projektu. Wnioski.
Środowiska multimedialne (2D, 3D) 2 (15 h)
  • Wprowadzenie do multimedialnych środowisk 3D.
  • Techniki środowisk 3D.
  • Grafika 3D w projektach interaktywnych.
Sterowanie w systemach multimedialnych 2 (17 h)
  • Wstęp do oświetlenie scenicznego. Protokół DMX, protokół Art-Net
  • Wstęp do techniki wideo. Kamery, miksery wideo, formaty wideo, infrastruktura SDI
  • Wstęp do urządzeń audio. Protokół MIDI
Projektowanie dźwięku 2 (5 h)
  • Implementacja audio w środowisku TouchDesigner.
  • Audio-reaktywne projekty interaktywne.
Zarządzanie projektem 2 (16 h)
  • Znaczenie komunikacji dla procesu zarządzania projektem. Różne style zarządzania zespołem/ projektem, techniki negocjacyjne, mediacyjne w zależności od projektu oraz typu osobowości osoby zarządzającej.
  • Strategie skutecznego angażowania interesariuszy i zarządzania oczekiwaniami w kontekście projektów multimedialnych.
  • Tworzenie narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie projektem. Technika budowania architektury narzędzia informatycznego (aplikacji) w zależności od potrzeb. Ćwiczenia praktyczne z zakresie budowania narzędzi przydatnych w procesie zarządzania.
  • Praktyczne zarządzanie projektami multimedialnymi: Zastosowanie zasad i technik zarządzania projektami w rzeczywistych projektach multimedialnych. Praktyczne ćwiczenia i symulacje, wykorzystujące narzędzia oprogramowania do zarządzania projektami i zdobywanie praktycznego doświadczenia w zarządzaniu projektami multimedialnymi od ich rozpoczęcia do zamknięcia.

Spotkanie z kierownikami studiów podyplomowych

Nikt nie opowie o studiach proponowanych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego lepiej niż ci, którzy je stworzyli. Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania rozmów z kierownikami studiów podyplomowych oraz studiów MBA (w tym kierownikiem CKP Panią Martą Godzisz), które przeprowadziła Pani Aleksandra Szyr.