Informacje ogólne
Organizacja zajęć
Studia trwają dwa semestry i obejmują zblokowane cykle spotkań warsztatowych.
Zajęcia odbywają się w formie 3 skumulowanych bloków w semestrze obejmujących 3 lub 4 dni spotkań (np. czwartek – niedziela lub piątek – niedziela)
Zajęcia prowadzone są w języku polskim.
Merytoryka
Przygotowane materiały dydaktyczne koncentrują się na:
- studiowaniu właściwości obrazowania w świecie nowych technologii
- analizie cech przestrzennych pod kątem tworzenia rozbudowanych projektów
multimedialnych - zagadnieniach czasu (w tym pojęcia czasu rzeczywistego w kreacji)
- analizie dźwięku i używania jego właściwości w wypowiedzi multimedialnej
- badaniu działań ruchomych i statycznych i ich znaczeniu w projekcie multimedialnym.
Program studiów
Opis przedmiotów
- Wprowadzenie do środowiska TouchDesigner. Omówienie interface’u oprogramowania TouchDesigner. Wstęp do generowania i przetwarzania tekstur 2D.
- Tworzenie i przetwarzanie tekstur 2D. Wprowadzenie do operatorów sygnałowych, generowanie i przetwarzanie sygnałów sterujących.
- Tworzenie i przetwarzanie geometrii 3D. Sensory: sterowanie teksturami i geometrią w czasie rzeczywistym. Wprowadzenie do projektu rocznego.
- Wprowadzenie do narzędzi graficznych 2D. Przegląd koncepcji, technik i metod.
- Grafika komputerowa w projektowaniu interaktywnym. Interfejsy użytkownika.
- Montaż wideo i postprodukcja.
- Wstęp do urządzeń wyświetlających (projektory, telewizory, ekrany diodowe). Wstęp do sygnałów wideo
- Wstęp do sieci komputerowych
- Sieci komputerowe, protokół OSC
- Przegląd zasad, technik i zastosowań projektowania dźwięku w kontekstach multimedialnych.
- Znaczenie dźwięku w zwiększaniu doświadczeń użytkowników i komunikacji w różnych mediach.
- Wprowadzenie do zarządzania projektami multimedialnymi: Przegląd zasad zarządzania projektami i metodologii stosowanych w szczególności w projektach multimedialnych. Unikalne wyzwania i kwestie związane z zarządzaniem projektami multimedialnymi, w tym wydarzeniami w czasie rzeczywistym.
- Zrozumienie procesu inicjowania projektu, w tym identyfikacja celów projektu, interesariuszy i definiowanie zakresu projektów multimedialnych. Skutecznie inicjowanie i definiowanie parametrów projektów multimedialnych w celu zapewnienia oczekiwanych wyników.
- Planowanie i harmonogramowanie projektów, poznanie technik i narzędzi w kontekście projektów multimedialnych. Wiedza praktyczna na temat tworzenia planów projektów, definiowania zadań i opracowywania realistycznych harmonogramów w celu skutecznego zarządzania.
- Przetwarzanie tekstur za pomocą sygnałów sterujących w czasie rzeczywistym. Sterowanie geometrią 3D w czasie rzeczywistym za pomocą kontrolerów. Wprowadzenie do skryptowania. Prototypowanie projektu rocznego.
- Integracja sygnałów sterujących i skryptowania. Budowanie interface’ów użytkownika. Praca nad projektem rocznym: budowanie projektu, testowanie.
- Integracja sygnałów sterujących i skryptowania. Budowanie interface’ów użytkownika. Prezentowanie projektu, obrona projektu. Wnioski.
- Wprowadzenie do multimedialnych środowisk 3D.
- Techniki środowisk 3D.
- Grafika 3D w projektach interaktywnych.
- Wstęp do oświetlenie scenicznego. Protokół DMX, protokół Art-Net
- Wstęp do techniki wideo. Kamery, miksery wideo, formaty wideo, infrastruktura SDI
- Wstęp do urządzeń audio. Protokół MIDI
- Implementacja audio w środowisku TouchDesigner.
- Audio-reaktywne projekty interaktywne.
- Znaczenie komunikacji dla procesu zarządzania projektem. Różne style zarządzania zespołem/ projektem, techniki negocjacyjne, mediacyjne w zależności od projektu oraz typu osobowości osoby zarządzającej.
- Strategie skutecznego angażowania interesariuszy i zarządzania oczekiwaniami w kontekście projektów multimedialnych.
- Tworzenie narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie projektem. Technika budowania architektury narzędzia informatycznego (aplikacji) w zależności od potrzeb. Ćwiczenia praktyczne z zakresie budowania narzędzi przydatnych w procesie zarządzania.
- Praktyczne zarządzanie projektami multimedialnymi: Zastosowanie zasad i technik zarządzania projektami w rzeczywistych projektach multimedialnych. Praktyczne ćwiczenia i symulacje, wykorzystujące narzędzia oprogramowania do zarządzania projektami i zdobywanie praktycznego doświadczenia w zarządzaniu projektami multimedialnymi od ich rozpoczęcia do zamknięcia.
Spotkanie z kierownikami studiów podyplomowych
Nikt nie opowie o studiach proponowanych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego lepiej niż ci, którzy je stworzyli. Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania rozmów z kierownikami studiów podyplomowych oraz studiów MBA (w tym kierownikiem CKP Panią Martą Godzisz), które przeprowadziła Pani Aleksandra Szyr.