Program studiów
Założenia programowe
Program studiów oparty jest w dużej części na formie ćwiczeniowo warsztatowej i skupia się na zdobyciu praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia filmu animowanego.
Dzięki doświadczonym wykładowcom z wieloletnim praktycznym doświadczeniem w branży filmu zarówno autorskiego jak i dla młodego widza, stworzyliśmy unikalny program zajęć odpowiadający na aktualne zapotrzebowanie na rynku.
Słuchacze przechodzą przez wszystkie etapy tworzenia filmu, zdobywając szeroką wielopoziomową wiedzę.
Po kursie mają szanse odnaleźć się na rynku pracy jako osoba zajmująca się reżyserią, scenariopisarstwem, animacją 2D czy compositingiem.
Organizacja zajęć
Słuchacze przez dwa semestry realizują kompleksowy projekt UX stanowiący ich pracę dyplomową, która najczęściej jest tworzona w czteroosobowych grupach. Temat pracy wybierany jest przez słuchaczy z puli dostępnych zagadnień i prowadzony pod opieką mentora,Studia trwają dwa semestry i obejmują 8-10 zjazdów, łącznie 168 godzin. Zajęcia odbywają się raz w miesiącu w soboty i niedziele w nowoczesnych laboratoriach komputerowych w nowym budynku PJATK.
Przedmioty kończą się określoną przez wykładowcę formą zaliczenia. Warunkiem ukończenia studiów jest obecność na zjazdach, otrzymanie pozytywnych ocen z zaliczeń przedmiotów.
Tematyka zajęć
Przedmiot scenariusz i reżyseria w filmie autorskim ma na celu zgłębienie praktycznej wiedzy filmowej; scenariusza jako podstawy do stworzenia filmu oraz reżyserii, sposobu realizacji, zarówno w pracy indywidualnej jak i zespołowej. Uczestnicy dowiedzą się jak skonstruować i opowiedzieć ciekawą historię oraz jakimi najefektywniejszymi narzędziami, sposobami i etapami ją wyreżyserować.
Przedmiot scenariusz i reżyseria w filmie skierowanym do młodego widza ma na celu zgłębienie praktycznej wiedzy filmowej; scenariusza jako podstawy do stworzenia filmu oraz reżyserii, sposobu realizacji, zarówno w pracy indywidualnej jak i zespołowej. Uczestnicy dowiedzą się jak skonstruować i opowiedzieć ciekawą historię oraz jakimi najefektywniejszymi narzędziami, sposobami i etapami ją wyreżyserować.
Przedmiot ilustracja rozwija elementarne umiejętności graficzne, swobodnego operowania różnorodnymi narzędziami graficznymi. Uczestnicy zgłębiają umiejętności i wiedzę przekazu wizualnego, narracji w ilustracji, graficznej interpretacji oraz posługiwanie się językiem metafor graficznych.
Przedmiot Compositing- elementy 3D w zastosowaniach animacji 2D rozwija umiejętności pracy w programach 3D (Blender) i 2D (After effects) służących compositingowi obrazu. Zgłębia te zagadnienia. Przedmiot wprowadza również łączenie programów współpracujących: np. Blender jako zastosowania elementów animacji 3D w animacji 2D.
Przedmiot Animacja 2D cut out skupia się na poznaniu programu ToonBoom w zastosowaniu w technice animacji wycinankowej, czyli cut out. Uczestnicy poznają jak zbudować postać (rigging) oraz animację w programie ToonBoom.
Zajęcia z programu ToonBoom Harmony – uczestnicy dowiedzą się o funkcjach programu, które przyśpieszają proces produkcji filmów i seriali animowanych.
Przedmiot Animacja rysunkowa poklatkowa skupia się na pogłębianiu umiejętności klasycznej animacji poklatkowej. Uczestnicy uczą się jeszcze lepiej animować postać i elementy świata przedstawionego.
Przedmiot Zagadnienia branży filmowej zapoznaje uczestników ze sposobami funkcjonowania branży. Uczestnicy dowiedzą się jak poruszać się w branży filmu animowanego, czyli jak rozwijać projekt, jak się przygotować do pitchingu na festiwalach filmowych, jakimi ścieżkami szukać producentów i dystrybutorów, jak przygotować pakiet filmowy w staraniu się o dofinansowanie na produkcję oraz poznają strukturę pracy w zawodzie.
Przedmiot Dźwięk i muzyka w filmie eksploruje zagadnienia audiosfery w filmie. Na czym polega sound design, reżyseria dźwięku? W jaki sposób opowiadamy muzyką i dźwiękiem, jakich używamy narzędzi, i wreszcie na czym polega współpraca reżysera z osobą odpowiedzialną za muzykę i udźwiękowienie filmu.
Przedmiot projektowanie postaci, scenografii, rekwizytów, ilustracja, porusza kwestie elementarne w filmie animowanym. Wizualna strona filmu, czyli forma wyraża treść. Uczestnicy będą zgłębiać umiejętności ilustracyjne, projektowania postaci, planów filmowych, scenografii i rekwizytów w animacji 2D
Cykl masterclass to cykl wykładów mistrzowskich uznanych twórczyń i twórców animacji.
Spotkanie z kierownikami studiów podyplomowych
Nikt nie opowie o studiach proponowanych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego lepiej niż ci, którzy je stworzyli. Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania rozmów z kierownikami studiów podyplomowych oraz studiów MBA (w tym kierownikiem CKP Panią Martą Godzisz), które przeprowadziła Pani Aleksandra Szyr.
