Przejdź do treści

Informacje ogólne

Wiedza i praktyka

Studia łączą ze sobą wiedzę teoretyczną i praktyczną. Duża część zajęć realizowana jest w formie ćwiczeń i warsztatów przygotowujących do wdrożenia zmiany w szkole i pełnienia funkcji przywódczych.
Absolwenci zdobędą praktyczne umiejętności możliwe do wykorzystania we własnej pracy. Nauczą się m.in. czytania dokumentów i rozumienia przepisów prawa oświatowego, ustalania strategii wspierających ucznia z określonymi problemami, będą analizowali dobre praktyki oraz dokonywali studium przypadku.

Studia trwają dwa semestry.

Studia są realizowane w wymiarze 226 godzin:

  •  5 zjazdów online – 96 godzin zajęć prowadzonych online w czasie rzeczywistym;
  • 130 godzin zajęć prowadzonych w trybie e-learning.

Zajęcia prowadzone są w języku polskim.


Merytoryka

Uczestnicy otrzymują bogatą wiedzę na temat pracy placówki edukacyjnej wdrażającej edukację spersonalizowaną, nastawioną na realizację potrzeb wszystkich uczniów, zostaną przygotowani do stosowania w swojej pracy innowacyjnych rozwiązań. Nabędą kompetencje do organizowania edukacji w sposób zapewniający wysoką jakość i gwarantujący wykorzystanie szans na rozwój ich uczniów i wychowanków. 

Nauczą się stosować personalizację procesu edukacji, w tym zasady prowadzenia opieki mentorskiej nad uczniami, organizacji zajęć w sposób nie klasowo-lekcyjny, oceniania wspierającego rozwój ucznia, organizowania współpracy nauczycieli, uczniów i rodziców, organizacji pracy własnej ucznia.

Nauczą się konfigurować i wykorzystywać spersonalizowane środowisko kształcenia w celu zwiększenia indywidualizacji kształcenia i włączenia idei sieci społecznościowych w proces edukacji. Uzyskają też dostęp do metodyki tworzenia profesjonalnych materiałów zdalnych i platformy e-learningowej, która umożliwi wdrożenie w praktyce koncepcji włączania uczniów w proces kształcenia.


Program studiów

Program studiów 2023/2024



Bloki tematyczne

  • Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego – dyrektor jako lider uczenia się i nauczania.
  • Tworzenie innowacyjnego środowiska edukacyjnego.
  • Przepisy prawa oświatowego a innowacyjne rozwiązania organizacyjne.
  • Internetowa przestrzeń edukacyjna jako środowisko uczące.
  • Wspieranie ucznia w rozwoju – spersonalizowane formy pracy z uczniami – planowanie i realizacja.
  • Organizowanie edukacji uczniów z uwzględnieniem ich zróżnicowanych potrzeb.
  • Przepisy prawa oświatowego i wewnątrzszkolnego.
  • Nadzór pedagogiczny.
  • Zarządzanie strategiczne w szkole.

Spotkanie z kierownikami studiów podyplomowych

Nikt nie opowie o studiach proponowanych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego lepiej niż ci, którzy je stworzyli. Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania rozmów z kierownikami studiów podyplomowych oraz studiów MBA (w tym kierownikiem CKP Panią Martą Godzisz), które przeprowadziła Pani Aleksandra Szyr.