Program studiów
Założenia programowe
W programie studiów ćwiczymy umiejętności praktyczne i rozwijanie wyobraźni. Wykładowcy są wsparciem dla studenta, aby ten czuł się swobodnie i bezpiecznie do towrzenia i uczenia się nowych umiejętności. Pod okiem doświadczonych metorów pomożemy ci w wykształceniu własnego stylu oraz w eksplorowaniu nowych artystycznych horyzontów, a także praktycznych umiejętności obejmujących planowania i realizacji własnych niezaleznych publikacji zinowych.
Dostarczymy wiedzy z zakresu ilustracji, komiksu, rysunku, storybordu, risografu, sitodruku, historii komiksu czy praw autorskich. Studia kończą się realizacją projektu dyplomowego.
Organizacja zajęć
Studia trwają dwa semestry i obejmują 12 zjazdów w trybie stacjonarnym (łącznie 128h). Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu w soboty i niedziele.
Tematyka zajęć
Słuchaczowi zostanie przybliżona historia komiksu, jego narodziny, ewolucja i funkcje we współczesnym świecie. Komiks jako odrębna forma artystyczna i narracyjna obok filmu, książki i muzyki.
Jak język narracyjny wpływa na kulturę obecną? Jaką rolę ma we współczesności komiks? Dlaczego do tej pory wzbudza kontrowersje?
Zapoznanie się z techniką risographu. Realizacja ćwiczeń w 2 kolorach, które pomogą lepiej poznać technikę Nabycie umiejętności introligatorskich i podstaw DTP, aby przygotować własną publikację/ zina (DIY). Baw się kolorem, kompozycją, wzorami, fotografią i szablonami, aby przekształcić swoje kreatywne pomysły w piękne drukowane komiksy, ziny i plakaty! Można łączyć z techniką sitodruku. Słuchacze zaczną tworzenie swoich własnych historii obrazkowych. Będą zaczynać od prostych form aby przejść do dłuższej i bardziej złożonej narracyjnie. Nauczymy się obserwacji rzeczywistości i interpretować tekst pod kątem narracji, a także twórczego wykorzystania naszej wyobraźni, która nie posiada żadnych granic. Łączenie obrazu z typografią.
Zapoznanie się z metodą sitodruku. Jest to bardzo ciekawa technika graficzna, pozwalająca tworzyć odbitki, nadruki na różnych podłożach. Przejdziemy cały proces od przygotowania ilustracji pod sito, naświetlenia, wypłukania matrycy i stworzenia odbitek. Można łączyć z techniką risographu.
Artystka Concept Artowa oraz gamingowa przybliży tajniki pracy w programie Adobe Photoshop/ Procreate z elementami Concept Artu. Słuchacze nauczą się projektować postaci oraz tła i obiekty do własnych projektów oraz komiksów. Zwrócimy uwagę na wyobraźnię przestrzenną oraz umiejętności w interpretowaniu postaci. Nauczymy Cię wszystkiego, co musisz wiedzieć, aby zacząć myśleć jak profesjonalny Concept Artysta do świata gier oraz komiksów.
Zajęcia pomogą zbudować swój własny styl poprzez praktykę obserwowanie rzeczywistości oraz pracę z wyobraźnią. Pomogą w wydobyciu swojego unikatowego języka wizualnego.
Naucz się tworzenia storybordu od podstaw do formy zaawansowanej do animacji, gry czy filmu. Przekażemy podstawową wiedzę na temat tworzenia scenorysów – co to jest, kiedy go używać i jak. Pokażemy Ci jak wygląda uproszczony rysunek w perspektywie do storybordu i pokażemy jak narysować ujęcia pracy kamery.
Zapoznanie słuchaczy z kompleksowo ujętą tematyką prawa własności intelektualnej, w tym przede wszystkim prawa autorskiego wraz z prawami pokrewnymi.
Spotkanie z kierownikami studiów podyplomowych
Nikt nie opowie o studiach proponowanych przez Centrum Kształcenia Podyplomowego lepiej niż ci, którzy je stworzyli. Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania rozmów z kierownikami studiów podyplomowych oraz studiów MBA (w tym kierownikiem CKP Panią Martą Godzisz), które przeprowadziła Pani Aleksandra Szyr.
