Pracownie dyplomowe na studiach stacjonarnych polsko i anglojęzycznych
-
Zintegrowana Pracownia Intermedialnej Kreacji Artystycznej /Integrated Art Creation Studio
Prowadzący:
Prof. dr hab. Paweł Nowak
Prof. dr hab. Janusz Knorowski
Dr hab. Tomasz MyjakPraktyczne dochodzenie przez studenta do indywidualnej wypowiedzi artystycznej w intermedialnym dziele artystycznym, i jego multimedialnym zapisie, adekwatnym do współczesnych czasów. W dziedzinach artystycznych szeroko pojętych jakim jest: malarstwo, rysunek, instalacja, fotografia, video art.
-
Zintegrowana Pracownia Projektów Międzynarodowych
Prowadząca:
dr hab. Ewa Satalecka
W tej pracowni realizowane są różne projekty artystyczno-badawcze we współpracy z instytucjami zewnętrznymi i międzynarodową siecią partnerów akademickich. Podejmowane działania w każdym semestrze bywają różne. Przykładami takich projektów mogą być:
-
Zintegrowana Pracownia Grafiki 3d
Prowadzący:
dr inż. Krzysztof Kalinowski
- Przygotowywanie elementów grafiki 3d, w szczególności scenografii do celów wykorzystania w aplikacji czasu rzeczywistego (np. silniku gry).
- Zaawansowane techniki pozyskiwania i konwersji danych trójwymiarowych, takie jak skanowanie 3d, a w szczególności fotogrametria, wraz z późniejszą ich obróbką w celu optymalizacji do zakładanych celów.
- Techniki przygotowywania i druku 3d.
- Techniki przechwytywania ruchu – motion capture (we współpracy z HML/PJATK Bytom).
- Integracja uzyskanych elementów kontentu aplikacji czasu rzeczywistego (np. Unity 3d lub Unreal Engine), ze szczególnym uwzględnieniem technik rzeczywistości wirtualnej jak i rozszerzonej (VR/AR).
- Użycie nowoczesnych i zaawansowanych technologii i rozwiązań z dziedziny grafiki 3d, wraz z ich integracją w procesie kreacji (np. zastosowanie aplikacji Houdini czy narzędzi z rodziny Allegorithmic/Substance).
- Współpraca przy projektach badawczych.
-
Zintegrowana Pracownia filmu animowanego
Prowadzący:
dr hab. Jacek Rokosz
To zajęcia praktyczne mające na celu przeprowadzenie studentów przez cały proces tworzenia krótkiej etiudy filmowej. Realizowany jest cały złożony proces: preprodukcji, produkcji i postprodukcji. W efekcie tworzone są filmy animowane.
-
Zintegrowana Pracownia Grafiki Projektowej
Prowadząca:
dr hab. Agnieszka Ziemiszewska
Założeniem pracowni jest otwarta i dynamiczna struktura jej programu umożliwiająca relacje z aktualnymi tendencjami, aspiracjami i dążeniami we współczesnej grafice projektowej, typografii i dziedzinach pokrewnych. Umożliwia to studentom realizację projektów niemal o nieograniczonej formie i tematyce: od projektów artystycznych i eksperymentalnych do użytkowych, zawierających elementy praktyczne (budżet, strategia, różne technologie). Pracownia jest pracownią dyplomującą. Za realizacje powstałe w pracowni (semestralne i dyplomowe) jej studenci otrzymali szereg nagród i wyróżnień.
-
Zintegrowana Pracownia Grafiki Artystycznej
Prowadzący:
dr hab. Andrzej Kalina
W Zintegrowanej Pracowni Grafiki Artystycznej studenci mają możliwość poszerzenia warsztatu graficznego; poznają nowe techniki graficzne: algrafię, sitodruk, grafikę cyfrową, kolografię. Można też stosować techniki poznane dotychczas: linoryt i akwafortę lub stosować techniki autorskie. Metoda wykonania ćwiczenia zależy od indywidualnych preferencji każdego studenta.
-
Zintegrowana Pracownia Multimediów
Zespół prowadzący:
dr hab. Anna Klimczak, Profesor PJATK, Promotor Główny
mgr Olga Wroniewicz, asystent, Promotor Techniczny
mgr inż. Tomasz Miśkiewicz, asystent, Promotor Pomocniczy
mgr Joanna Ostrowska, stażystkaW Pracowni Multimediów realizowane są projekty eksperymentalne. Pracownia jest otwarta na nietypowe, trudne do sklasyfikowania koncepcje. Wiąże się to z oferowaniem mocno zindywidualizowanego wsparcia kadry w procesie realizacyjnym dyplomów. Zapewniamy, w ramach warsztatów, specyficzne szkolenia wykorzystujące multidyscyplinarne kompetencje i predyspozycje kadry. Pracownia dysponuje własnym laboratorium, oraz unikalnym zestawem wyposażenia i oprogramowania, które jest na bieżąco dostosowywane do potrzeb studentów. Specjalizujemy się w projekcjach wielkoformatowych (mapping), kreowaniu doświadczeń interaktywnych i immersywnych. Realizujemy autorskie projekty we współpracy z najważniejszymi instytucjami nauki i kultury w Polsce: Centrum Nauki Kopernik, Narodowy Instytut Audiowizualny, Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Sztuki WRO.
Zapraszamy do zapoznania się z dokumentacjami naszych dotychczasowych dokonań: multimedia.pja.edu.pl
Pracownie dyplomowe (specjalizacje) na studiach niestacjonarnych:
Wizualizacja
Studenci wybierający specjalizację Wizualizacja poznają problemy, metody i techniki oraz uzyskują umiejętności niezbędne do projektowania krótkich form filmowych, projektowania graficznego, wystawiennictwa, projektowania oprawy wizualnej widowisk, stron internetowych oraz projektowania płaskiego i przestrzennego informacji wizualnej.
Absolwenci wybierający tę specjalizację przygotowywani są w szczególności do pracy na stanowiskach:
• projektantów gier komputerowych;
• dyrektorów artystycznych i kreatywnych w agencjach reklamowych;
• grafików, projektantów;
• wystawców;
• projektantów przestrzeni i małych form filmowych;
• projektantów witryn internetowych i interfejsów dla użytkowników systemów komputerowych;
• osób zarządzających treścią i własnością intelektualną;
• redaktorów przekazów multimedialnych.
W ramach specjalizacji student uzyskuje wiedzę stanowiącą podstawę do rozwoju zawodowego w kierunku tworzenia i zarządzania treścią i formą komunikacji wizualnej.
Animacja
W ramach specjalizacji Animacja student uzyskuje szczegółową wiedzę na temat tworzenia gier komputerowych, wideoklipów, małych form filmowych, ale także komputerowej animacji i grafiki trójwymiarowej oraz komputerowej generacji efektów specjalnych.
Absolwenci wybierający tę specjalizację przygotowywani są w szczególności do pracy na stanowiskach:
• projektantów gier komputerowych;
• realizatorów efektów specjalnych;
• twórców małych form filmowych, wideoklipów i filmów animowanych;
• dyrektorów artystycznych i kreatywnych w agencjach reklamowych;
• projektantów witryn internetowych i interfejsów dla użytkowników systemów komputerowych;
• osób zarządzających treścią i własnością intelektualną;
• redaktorów przekazów multimedialnych.
W ramach specjalizacji student uzyskuje wiedzę stanowiącą podstawę do rozwoju zawodowego w kierunku tworzenia i zarządzania treścią form animowanych.