Pracownie dyplomowe

Pracownie dyplomowe

Pracownie dyplomowe na studiach stacjonarnych polsko i anglojęzycznych

 

  • Zintegrowana Pracownia Intermedialnej Kreacji Artystycznej /Integrated Art Creation Studio

    Prowadzący:

    Prof. dr hab. Paweł Nowak
    Prof. dr hab. Janusz Knorowski
    Dr hab. Tomasz Myjak

    Praktyczne dochodzenie przez studenta do indywidualnej wypowiedzi artystycznej w intermedialnym dziele artystycznym, i jego multimedialnym zapisie, adekwatnym do współczesnych czasów. W dziedzinach artystycznych szeroko pojętych jakim jest: malarstwo, rysunek, instalacja, fotografia, video art.

  • Zintegrowana Pracownia Projektów Międzynarodowych

    Prowadząca:

    dr hab. Ewa Satalecka

    W tej pracowni realizowane są różne projekty artystyczno-badawcze we współpracy z instytucjami zewnętrznymi i międzynarodową siecią partnerów akademickich. Podejmowane działania w każdym semestrze bywają różne. Przykładami takich projektów mogą być:

  • Zintegrowana Pracownia Grafiki 3d

    Prowadzący:

    dr inż. Krzysztof Kalinowski

    • Przygotowywanie elementów grafiki 3d, w szczególności scenografii do celów wykorzystania w aplikacji czasu rzeczywistego (np. silniku gry).
    • Zaawansowane techniki pozyskiwania i konwersji danych trójwymiarowych, takie jak skanowanie 3d, a w szczególności fotogrametria, wraz z późniejszą ich obróbką w celu optymalizacji do zakładanych celów.
    • Techniki przygotowywania i druku 3d.
    • Techniki przechwytywania ruchu – motion capture (we współpracy z HML/PJATK Bytom).
    • Integracja uzyskanych elementów kontentu aplikacji czasu rzeczywistego (np. Unity 3d lub Unreal Engine), ze szczególnym uwzględnieniem technik rzeczywistości wirtualnej jak i rozszerzonej (VR/AR).
    • Użycie nowoczesnych i zaawansowanych technologii i rozwiązań z dziedziny grafiki 3d, wraz z ich integracją w procesie kreacji (np. zastosowanie aplikacji Houdini czy narzędzi z rodziny Allegorithmic/Substance).
    • Współpraca przy projektach badawczych.
  • Zintegrowana Pracownia filmu animowanego

    Prowadzący:

    dr hab. Jacek Rokosz

    To zajęcia praktyczne mające na celu przeprowadzenie studentów przez cały proces tworzenia krótkiej etiudy filmowej. Realizowany jest cały złożony proces: preprodukcji, produkcji i postprodukcji. W efekcie tworzone są filmy animowane.

  • Zintegrowana Pracownia Grafiki Projektowej

    Strona www

    Prowadząca:

    dr hab. Agnieszka Ziemiszewska

    Założeniem pracowni jest otwarta i dynamiczna struktura jej programu umożliwiająca relacje z aktualnymi tendencjami, aspiracjami i dążeniami we współczesnej grafice projektowej, typografii i dziedzinach pokrewnych. Umożliwia to studentom realizację projektów niemal o nieograniczonej formie i tematyce: od projektów artystycznych i eksperymentalnych do użytkowych, zawierających elementy praktyczne (budżet, strategia, różne technologie). Pracownia jest pracownią dyplomującą. Za realizacje powstałe w pracowni (semestralne i dyplomowe) jej studenci otrzymali szereg nagród i wyróżnień.

  • Zintegrowana Pracownia Grafiki Artystycznej

    Prowadzący:

    dr hab. Andrzej Kalina

    W Zintegrowanej Pracowni Grafiki Artystycznej studenci mają możliwość poszerzenia warsztatu graficznego; poznają nowe techniki graficzne: algrafię, sitodruk, grafikę cyfrową, kolografię. Można też stosować techniki poznane dotychczas: linoryt i akwafortę lub stosować techniki autorskie. Metoda wykonania ćwiczenia zależy od indywidualnych preferencji każdego studenta.

  • Zintegrowana Pracownia Multimediów

    Zespół prowadzący:

    dr hab. Anna Klimczak, Profesor PJATK, Promotor Główny
    mgr Olga Wroniewicz, asystent, Promotor Techniczny
    mgr inż. Tomasz Miśkiewicz, asystent, Promotor Pomocniczy
    mgr Joanna Ostrowska, stażystka

    W Pracowni Multimediów realizowane są projekty eksperymentalne. Pracownia jest otwarta na nietypowe, trudne do sklasyfikowania koncepcje. Wiąże się to z oferowaniem mocno zindywidualizowanego wsparcia kadry w procesie realizacyjnym dyplomów. Zapewniamy, w ramach warsztatów, specyficzne szkolenia wykorzystujące multidyscyplinarne kompetencje i predyspozycje kadry. Pracownia dysponuje własnym laboratorium, oraz unikalnym zestawem wyposażenia i oprogramowania, które jest na bieżąco dostosowywane do potrzeb studentów. Specjalizujemy się w projekcjach wielkoformatowych (mapping), kreowaniu doświadczeń interaktywnych i immersywnych. Realizujemy autorskie projekty we współpracy z najważniejszymi instytucjami nauki i kultury w Polsce: Centrum Nauki Kopernik, Narodowy Instytut Audiowizualny, Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Sztuki WRO.

    Zapraszamy do zapoznania się z dokumentacjami naszych dotychczasowych dokonań: multimedia.pja.edu.pl

 

 

Pracownie dyplomowe (specjalizacje) na studiach niestacjonarnych:

Wizualizacja
Studenci wybierający specjalizację Wizualizacja poznają problemy, metody i techniki oraz uzyskują umiejętności niezbędne do projektowania krótkich form filmowych, projektowania graficznego, wystawiennictwa, projektowania oprawy wizualnej widowisk, stron internetowych oraz projektowania płaskiego i przestrzennego informacji wizualnej.

Absolwenci wybierający tę specjalizację przygotowywani są w szczególności do pracy na stanowiskach:
• projektantów gier komputerowych;
• dyrektorów artystycznych i kreatywnych w agencjach reklamowych;
• grafików, projektantów;
• wystawców;
• projektantów przestrzeni i małych form filmowych;
• projektantów witryn internetowych i interfejsów dla użytkowników systemów komputerowych;
• osób zarządzających treścią i własnością intelektualną;
• redaktorów przekazów multimedialnych.

W ramach specjalizacji student uzyskuje wiedzę stanowiącą podstawę do rozwoju zawodowego w kierunku tworzenia i zarządzania treścią i formą komunikacji wizualnej.

 

Animacja
W ramach specjalizacji Animacja student uzyskuje szczegółową wiedzę na temat tworzenia gier komputerowych, wideoklipów, małych form filmowych, ale także komputerowej animacji i grafiki trójwymiarowej oraz komputerowej generacji efektów specjalnych.

Absolwenci wybierający tę specjalizację przygotowywani są w szczególności do pracy na stanowiskach:
• projektantów gier komputerowych;
• realizatorów efektów specjalnych;
• twórców małych form filmowych, wideoklipów i filmów animowanych;
• dyrektorów artystycznych i kreatywnych w agencjach reklamowych;
• projektantów witryn internetowych i interfejsów dla użytkowników systemów komputerowych;
• osób zarządzających treścią i własnością intelektualną;
• redaktorów przekazów multimedialnych.

W ramach specjalizacji student uzyskuje wiedzę stanowiącą podstawę do rozwoju zawodowego w kierunku tworzenia i zarządzania treścią form animowanych.