Instytut Dobrej Edukacji, w porozumieniu z Polsko Japońską Akademią Technik Komputerowych, uruchomił studia podyplomowe „Zarządzanie oświatą z edukacją spersonalizowaną ” dla zainteresowanych nabyciem kwalifikacji do zarządzania szkołami i placówkami.
Zapraszamy wszystkich przyszłych dyrektorów szkół zainteresowanych organizowaniem edukacji w sposób nie-klasowo-lekcyjny, dający lepszą możliwość stworzenia uczniom optymalnych i przyjaznych warunków do rozwoju, zgodnych z ich indywidualnymi potrzebami i predyspozycjami, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb uczniów niepełnosprawnych i wybitnie uzdolnionych.
Studia organizowane są w formule on-line. Wykłady i warsztaty prowadzone są w czasie rzeczywistym, praca własna słuchaczy (realizacja modułów internetowych) odbywa się pod kierunkiem prowadzących zajęcia na platformie Google Classroom.
Cel studiów podyplomowych
Uczestnicy studiów zostaną przygotowani do stosowania w swojej pracy innowacyjnych rozwiązań edukacji spersonalizowanej:
- Uzyskają kwalifikacje do pełnienia funkcji dyrektora w szkołach i placówkach zgodnie z przepisami Ministerstwa Edukacji i Nauki.
- Nabędą kompetencje do organizowania edukacji w sposób zapewniający wysoką jakość i gwarantujący wykorzystanie szans na rozwój ich uczniów i wychowanków.
- Poznają elementy edukacji spersonalizowanej i nauczą się je stosować, takie jak opieka mentorska nad uczniami, organizacja zajęć poza systemem klasowo-lekcyjnym, ocenianie wspierające rozwój ucznia, organizowanie współpracy nauczycieli, uczniów i rodziców, organizacja pracy własnej ucznia.
- Nauczą się konfigurować i wykorzystywać spersonalizowane środowisko kształcenia w celu zwiększenia indywidualizacji kształcenia i włączenia idei sieci społecznościowych w proces edukacji.
- Po ukończeniu studiów będą gotowi do pełnienia roli lidera w swoim środowisku, będą promować i rozwijać ideę edukacji rozwijającej kreatywność, dającej uczniom dużo twórczej wolności, a jednocześnie dbającej o ich potrzeby, talenty, zainteresowania.
- Zostaną także przygotowani do stosowania w swojej pracy innowacyjnych rozwiązań – wprowadzania elementów edukacji spersonalizowanej.
Adresaci studiów
Studia są kierowane absolwentów wyższych studiów posiadających tytuł magistra lub licencjata oraz nauczycieli szkół publicznych i niepublicznych, którzy są zainteresowani zdobyciem kompetencji w zakresie indywidualizacji procesu nauczania oraz chcą zdobyć kwalifikacje z zakresu zarządzania oświatą.
Zakres tematyczny
- Podstawy edukacji spersonalizowanej – historia i założenia.
- Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego – dyrektor jako lider uczenia się i nauczania.
- Tworzenie innowacyjnego środowiska edukacyjnego.
- Przepisy prawa oświatowego a innowacyjne rozwiązania organizacyjne.
- Internetowa przestrzeń edukacyjna jako środowisko uczące.
- Wspieranie ucznia w rozwoju – spersonalizowane formy pracy z uczniami – planowanie i realizacja.
- Organizowanie edukacji uczniów z uwzględnieniem ich zróżnicowanych potrzeb.
- Przepisy prawa oświatowego i wewnątrzszkolnego.
- Nadzór pedagogiczny.
- Zarządzanie strategiczne w szkole.
Zasady rekrutacji
Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji zamieszczone są tutaj.
Rekrutacja od rozpoczęła się w styczniu 2022 roku.
Czas trwania
Studia są realizowane w wymiarze 226 godzin
• 5 zjazdów online – 96 godzin zajęć prowadzonych online w czasie rzeczywistym,
• 130 godzin zajęć prowadzonych w trybie e-learning.
Harmonogram zjazdów dla studentów rozpoczynających studia w marcu 2022 roku:
• 19, 20 marca
• 23, 24 kwietnia
• 22, 23 października
• 10,11 grudnia
• 21, 22 stycznia 2023 roku
Kadra
Zajęcia na studiach prowadzą wieloletni praktycy, mający doświadczenie w prowadzeniu placówek oświatowych oraz eksperci uczestniczący w innowacyjnych projektach edukacyjnych. Zaproszenia do prowadzenia wykładów przyjęli znani eksperci edukacyjni, autorzy publikacji z zakresu tematyki studiów oraz autorytety w swojej dziedzinie.
Wśród kadry m.in.:
- Joanna Berdzik, Kierownik studiów podyplomowych - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., wiceminister edukacji w latach 2011-2015, wcześniej dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji, dyrektor szkoły, współzałożycielka i wieloletnia prezeska Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty, koordynatorka wielu twórczych projektów edukacyjnych
- dr Anna Florek, dyrektor Akademii Dobrej Edukacji w Gdańsku, wcześniej pracownik naukowo-dydaktyczny w Zakładzie Dydaktyki Chemii Uniwersytetu Gdańskiego, autorka materiałów edukacyjnych z przedmiotów chemia i przyroda, artykułów naukowych z zakresu badań w edukacji chemicznej i przyrodniczej
- Katarzyna Hall, prezeska Stowarzyszenia „Dobra Edukacja”, minister edukacji w latach 2007-2011, inicjatorka tworzenia szeregu autorskich rozwiązań w edukacji, od wielu lat, na różnych szczeblach, zajmująca się zarządzaniem w edukacji
- dr hab. Grzegorz Mazurkiewicz, socjolog, pracuje w Zakładzie Zarządzania w Edukacji w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, brał udział w roli badacza i eksperta, w projektach krajowych i międzynarodowych w zakresie m.in. kształcenia dorosłych, decentralizacji systemów zarządzania, aktywnych metod nauczania, w latach 1999-2006 kierownik programu Szkoła Ucząca Się w CEO, w latach 2009-2015 koordynator projektu dotyczącego nadzoru pedagogicznego oraz przywództwa edukacyjnego realizowanego przez UJ oraz MEN
- Dorota Kulesza - polonistka, edukatorka, arteterapeutka, pedagog twórczości, superwizor treningu twórczości Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności Prowadzi treningi twórczości dla uczniów i dorosłych. Upowszechnia ideę edukacji włączającej. Współpracuje z Instytutem Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego i Krakowskim Instytutem Rozwoju Edukacji (studia podyplomowe)
- Andrzej Jasiński – naczelnik wydziału oświaty w gminie Jabłonna, wcześniej dyrektor szkoły, koordynator projektów oświatowych w Ośrodku Rozwoju Edukacji, autor publikacji z zakresu organizowania edukacji na różnych poziomach, ekspert edukacyjny
- Anna Nogaj – wicedyrektorka w Akademii Dobrej Edukacji w Jabłonnie, pedagog specjalny, specjalistka w zakresie organizowania pracy szkoły dla dzieci z różnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Izabela Leśniewska - trener o ogólnopolskiej praktyce, dyrektor szkoły, członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty.
Na kolejne zjazdy zapraszani są także eksperci edukacyjny, badacze, praktycy, których prosimy o wygłoszenie wykładów inspirujących z zakresu tematyki studiów.
Warunki ukończenia studiów
- uczestnictwo w zajęciach w wymiarze co najmniej 80% czasu ich trwania
- zaliczenie przedmiotów z programu studiów
- zaliczenie zadań praktycznych realizowanych w trakcie kursu internetowego
- przygotowanie e-portfolio podsumowującego pracę słuchacza w trakcie studiów
Opłaty
Opłata za całe studia: 3500 PLN
Wpisowe – 300 PLN (płatne po utworzeniu grupy i otrzymaniu decyzji kwalifikacyjnej)
I semestr – 1600 PLN (pierwsza rata płatna do 5 marca)
II semestr – 1600 PLN ( druga rata płatna do 5 października)
Możliwość płatności w ratach.
Zniżki:
a. dwie osoby ze szkół prowadzonych przez ten sam organ prowadzący, cena od osoby – 2500 PLN + wpisowe
I semestr – 1250 PLN
II semestr – 1250 PLN
b. trzy osoby i więcej ze szkół prowadzonych przez ten sam organ prowadzący, cena od osoby – 2300 PLN + wpisowe
I semestr – 1150 PLN
II semestr – 1150 PLN
c. przedstawiciele inicjatyw edukacyjnych objętych współpracą ze Stowarzyszeniem Dobra Edukacja, cena od osoby – 2300 PLN + wpisowe
I semestr – 1150 PLN
II semestr – 1150 PLN