fbpx
Noc Muzeów w PJATK 2019

Noc Muzeów w PJATK 2019

There is no translation available.

Sakura, yukaty, furoshiki, kumihimo, onigiri. 18 maja Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych odkryje przed nocnymi markami, co znaczą te japońskie pojęcia. Będą pokazy filmów, instalacje multimedialne, gra terenowa i warsztaty modowe oraz zajęcia, na których uczestnicy będą mogli spróbować swoich sił w kaligrafii. Chętni na kiermaszu zaopatrzą się w torby czy żywność. Początek o godz. 19.

Jeden raz w roku Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych nie zamyka drzwi na noc. 18 maja uczelnia przyłączy się do akcji Noc Muzeów.

Pod osłoną nocy odbędą się pokazy prac rzeźbiarskich „Między rzeczywistością a fantazją”, projekcje filmów powstałych w czasie warszawskiego „Japanese week”, pokaz mappingu i videomappingu.

Spacerując między multimedialnymi instalacjami, będzie można zajrzeć na warsztaty kaligrafii, kumihimo (technika wykonywania bransoletek) i modowe; nauczyć się wiązania chust furoshiki i strojów zwanych yukatami; wydrukować bilety; obejrzeć prototyp ręki poruszającej się w rytm muzyki, interaktywne komiksy i opowiadania oraz posłuchać wykładu o japońskim stworku Tanuki.

W czasie gry terenowej (sakura) uczestnicy będą szukać ukrytych kwiatów wiśni na terenie uczelni. Na najszybszych graczy czekają nagrody. Dla dzieci PJATK przygotowała warsztaty malowania na kartkach pocztowych onomatopei z odgłosami zwierząt oraz warsztaty robienia lalek – duszków z kawałków szmatek. Na kiermaszu do kupienia będzie japońska biżuteria, torby i jedzenie.

Program:

Budynek A:

Parter 

  • Aula Główna godz. 19.00 Wykład "Nocny hulaka z Japonii. Stworek Tanuki w japońskiej kulturze", Daniel Sadowski
                            godz. 20.00 Film "Zły mózg kosmosu", dr Jacek Rokosz
                            godz. 21.15 Pokaz filmów "Japanese week", dr Jakub Karpoluk, Matt Subieta
                            godz. 22.00 Bajki Japońskie, Najlepsze animacje Studentów PJATK

  • Hol Główny godz. 19.00 Komiksy interaktywne - projekcja
                                               Instalacja multimedialna 
  • Korytarz przy windzie - Sakura (rozwiń)

    Połączenie gry terenowej ze świętem kwitnących wiśni. Zadaniem uczestników będzie odkrycie wszystkich ukrytych kwiatów wiśni na terenie uczelni i odkodowanie zaszyfrowanych haseł będących wskazówkami. Na wszystkich uczestników, który jako pierwsi dotrą do ostatniej wskazówki, czekają nagrody. Projekt Beata Cegłowska.

  • Korytarz przy windzie - Wystawa tradycyjnego drzeworytu japońskiego - Znajdź wszystkie wizerunki góry Fuji i odbierz nagrodę w punkcie informacyjnym
  • Sala 13 - Korytarz - Mapping horyzontalny - Instalacja multimedialna
  • Biblioteka - Warsztaty kaligrafii
  • Sala 17 - VR2 - gry wykorzystujące okulary do wirtualnej rzeczywistości

Poziom 1 

  • Aula 110A godz. 19.30 Wykład "Kyoto by night", prof. Mitsuhiko Toho
  • Korytarz - Wystawa ikebany
  • Korytarz za windą - Teru Teru Bouzu - japońskie duszki - warsztaty dla najmłodszych z robienia duszków ze szmatek
  • Sala 107 - Onomatopeje polsko-japońskie, Kieu Trang Ninh - projekt skierowany do najmłodszych, którzy na kartkach pocztowych będą malować onomatopeje z odgłosami różnych zwierząt
  • Sala 108 - Noc Japońskich Bóstw i Demonów - gra terenowa - Akademickie Liceum Ogólnokształcące przy PJATK
  • Sala 109 - Omikuji ticket - bilety z japońskimi wróżbami i przepowiedniami
  • Sala 120 - Pokaz zakładania yukat i składania furoshiki - pokaz zakładania yukat (19.30, 20.30, 21.30, 23.30, 00.30) oraz warsztaty ze składania chust furoshiki
  • Sala 120 - Korytarz - zrób sobie zdjęcie na tle Torii
  • Sala 130 - "Storytelling" - Interaktywne opowiadania, sam zdecyduj, jak potoczy się historia
  • Sala 131 - Imiona po japońsku - sprawdź, jak będzie wyglądało Twoje imie napisane katakaną

Poziom -1 

  • Szatnia - Rączka (rozwiń)

    Jest to wydrukowana w technologii 3D robotyczna dłoń, która porusza się na palcach, podobnie do rąsi z rodziny Addamsów. W trakcie przygotowywania jest również czytnik do kart perforowanych, który za pomocą wizji komputerowej będzie w stanie odczytać zapisaną informację. stworzony przez Ulę Tarasewicz

  • Szatnia - Binarne imie (rozwiń)

    Podczas pokazu zostanie zaprezentowany zapis informacji w postaci kart perforowanych, które zostają wycięte automatycznie po przekazaniu imienia osoby do urządzenia. Dodatkowo jest tworzone oprogramowanie wraz z modułem umożliwiającym odczytanie zapisanego imienia na karcie perforowanej z wykorzystaniem technologii wizji komputerowej.

  • Bufet - sprzedaż sushi i nie tylko

Budynek C:

Parter

  • Parking przy Budynku C - Mapping na bryle - Instalacja multimedialna
                                                  Yaki Kingu - food truck

Poziom 1 

  • Wystawa AR_U? (rozwiń)

    Wystawa jest próbą przyjrzenia się procesowi kształtowania się osobowości artystycznej. Materiałem bazowym do tworzenia ekspozycji były teksty biografii (tzw. BIO) przygotowane przez studentów. Tytuł wystawy: AR_U?, który wygląda jak niezrozumiały kod, zawiera informację o zastosowanej technologii, czyli Augmented Reality, a jednocześnie jest skrótem pytania: Are you...? Ten otwarty zwrot stał się motywem do rozważań nad tożsamością, skłaniając jednocześnie twórców do zastanowienia się nad zmieniającą się wartością tekstu pisanego.

  • Studio Sztuki - Kiermasz (rozwiń)

    Japoński kiermasz ze stoiskami: My Onigiri, Maki Maki, Otedama - japońskie rękodzieło, Biżuteria by Karolina Radzymińska, Koiki.pl, Would Cut, Inu Gami Kimono, Kokoro Smaki Japonii, Crystel Cave, Magic Jewelery, Wisteria Gardens

Poziom -1

  • Korytarz piwnica - Ninjado - Droga Ninja, sprawdź swoje predyspozycje i umiejętności niezbędne dla każdego ninja
  • Sala C011 - Dome - mapping na okręgu
  • Sala C013 - Bunraku - mapping na makiecie nowego budynku
  • Sala C025 - Kumihimo
  • Sala C026 - Ninja Quiz - wykaż się ogólną wiedzą o elektronice, esporcie, grach, anime i zdobądź niepowtarzalną nagrodę
  • Pracownia Rzeźby - Między rzeczywistością a fantazją - pokaz prac rzeźbiarskich
  • Pracownia Grafiki Warsztatowej -  Linoryt i gipsoryt - od projektu do wydruku

Budynek F:

  • VR - gry wykorzystujące okulary do wirtualnej rzeczywistości

Więcej informacji na temat wydarzeń organizowanych w Warszawie można znaleźć tutaj: http://www.um.warszawa.pl/nocmuzeow/

nocmuzeowqr

 

Download attachments: