Celem studiów jest nauczenie słuchacza wszystkich etapów kreacji komunikacji wizualnej począwszy od briefingu, ustalenia założeń projektowych, a na własnej realizacji projektu kończąc. Absolwent studiów posiada wiedzę i umiejętności pozwalające mu na świadome podejście do kreacji oraz samodzielnie podejmowanie zadań projektowych.
Studia łączą fachową wiedzę projektową z informacjami na temat estetyki, sztuki, ale też percepcji informacji wizualnej z wykorzystania mediów cyfrowych w procesie kreacji.
Studia adresowane są do osób z wyższym wykształceniem (minimum licencjat) specjalizujących się w grafice użytkowej, zainteresowanych projektowaniem graficznym i szeroko pojętą sztuką reklamy. Kandydaci to osoby działające w promocji, marketingu, public relations, wydawnictwach, agencjach reklamowych, mediach, instytucjach powiązanych z mediami, architekturze, wzornictwie oraz telewizji.
Główne zagadnienia programowe to:
• tworzenia kreatywnej grafiki w komunikacji wizualnej;
• tworzenie złożonych układów typograficznych;
• budowania zależności między treścią, a formą komunikatu wizualnego;
• wykorzystania fotografii do celów reklamowych;
• zasady projektowania identyfikacji firmy.
Program przewiduje 272 godziny zajęć (268 godz.od roku 2019/20). Studia prowadzone są w systemie zaocznym. Zajęcia realizowane są w czasie zjazdów weekendowych (dwa zjazdy w miesiącu).
Kierownikiem Studiów jest dr hab. Jacek Staszewski, prof. ASP; e-mail:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Program studiów w roku akad. 2019/2020
Lp | Przedmiot | Kod | Liczba godz. w roku |
Wykłady | Ćwieczenia | ECTS |
I SEMESTR | ||||||
1 | Warsztaty Informatyczne | WIN | 16 | 16 | - | 6 |
2 | Komunikacja wizualna | KWI | 32 | 4 | 28 | 8 |
3 | Typografia i projektowanie krojów pism | TYP | 32 | 2 | 30 | 7 |
4 | Sztuka reklamy | SZR | 32 | 4 | 28 | 8 |
5 | Historia grafiki projektowej | HGP | 16 | 16 | - | 2 |
II SEMESTR | ||||||
6 | Projektowanie identyfikacji wizualnej | PIW | 32 | 4 | 28 | 8 |
7 | Ilustracja i grafika wydawnicza | IGW | 32 | 4 | 28 | 8 |
8 | Projektowanie internetowe | PRI | 32 | 2 | 30 | 6 |
9 | Fotografia reklamowa | FRE | 32 | 4 | 28 | 6 |
10 | Prawo autorskie | PAU | 16 | 16 | - | 2 |
RAZEM | 272 | 62 | 210 | 60 |