fbpx
Wystawa najlepszych Dyplomów pracowni prof. Andrzeja Kaliny

Wystawa najlepszych Dyplomów pracowni prof. Andrzeja Kaliny

There is no translation available.

Wykładowcy Pracowni Grafiki Artystycznej serdecznie zapraszają na wystawę "Najlepsze Dyplomy 2020 - 2021 z pracowni prof. Andrzeja Kaliny".

Wystawa trwa od 18 stycznia do 14 lutego 2021 w Galerii Stara Prochownia przy ul. Boleść 2.

Prowadzona przez Andrzeja Kalinę pracownia grafiki warsztatowej jest miejscem, w którym studenci nie tylko poznają podstawowe techniki graficzne, ale także także mogą doskonalić swój warsztat, dać wyraz kreatywności i realizować własne koncepcje artystyczne. Świadectwem tego są dyplomowe prace licencjackie i magisterskie realizowane w pracowni.

Owocne pod tym względem były ostatnie lata (2021 i 2021), powstało wówczas kilka interesujących dyplomów charakteryzujących się różnorodnością postaw i artystycznych poszukiwań.

Mamy oto do czynienia z kreacją opartą na tradycyjnym warsztacie, jak czyste, perfekcyjne linoryty Marty Dawidiuk, czy łączące intaglio i linoryt, gęste od graficznej materii i zarazem malarskie prace Zuzanny Mieszczanek. Są grafiki, w których punktem wyjścia była fotografia: Jan Daciuk cyfrowo rozkłada i przetwarza detale miejskiej architektury; Lizaveta Krat z industrialnych form składa nowe formy-znaki; Alicja Rau-Dobkowska z intymnych fotografii tworzy monumentalne serigrafie o graficznej fakturze. Z kolei Alysa Marchenko ze zbudowanych przez siebie obiektów tworzy instalacje, w których równorzędną rolę odgrywa światło.

Tradycyjne środki wyrazu nie stoją w sprzeczności z informatycznym profilem Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, tym bardziej, że każdy z dyplomantów opracował również część multimedialną. Cieszy też, że grafika warsztatowa, której granice nie są raz na zawsze ustalone, znajduje zainteresowanie i daje środki wyrazu kolejnemu pokoleniu młodych twórców. Dzięki temu pracownia Andrzeja Kaliny uczestniczy w wielopokoleniowej sztafecie, w której mistrzowie przekazują swą wiedzę i doświadczenie, a uczniowie wzbogacają o własne, idące z duchem czasu osiągnięcia.